• Anonym (Hmmm?)

Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?

En man som har barnen själv en helg (provseparation), ringer sambon som inte svarar då de varit i konflikt. Då skriver han sms att ett av barnen inte andas för att få henne att ringa upp. Hon ringer upp i panik varpå han säger ?jag ville bara skrämma dig så att du skulle ringa upp? Och börjar prata om något helt onödigt?. 

En annan gång ljuger han att han tagit kontakt med hennes ex och ska jävlas med henne så hon kan bli av med sitt barn. Även detta är inte sant, hans respons i efterhand är ?jag är väl ingen förrädare?? 

ett tredje exempel, han är arg på kvinnan som markerat för sitt barn sedan tidigare äktenskap att sonen ska lyssna på henne då mannen (bonuspappan) behandlat barnet orättvist/maktlystet vid något tillfälle. Därför skriver han att hon ska hälsa sonen att inte längre kalla honom pappa fast han gjort detta sedan han var liten. 

• Svar på tråden Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sos)

Provseparation hag hoppas att hon tar sitt pick och pack och drar. Sen koppla in familjerätten och soc. Det är INTE ok att göra som han gör

• Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-13 18:47:12 följande:

inget konstigt med det alls. låter som han bryr sig om barnen.

Är du seriös?
  • Anonym (Steff)

Jag tror du ska fokuseras mindre på vad som är fel med mannen och mer på hur du och barnen får till ett bra liv. Det är omöjligt att veta vad som är fel på honom, Han kanske inte förstår bättre eller så har han inte impulskontroll att stoppa sig själv när han blir arg eller så gillar han att göra andra ledsna eller så bryr han sig inte om andra blir ledsna eller så är han extremt känslig själv och kan inte hantera sina egna känslor eller, eller osv  

• Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Steff) skrev 2025-02-13 19:07:58 följande:

Jag tror du ska fokuseras mindre på vad som är fel med mannen och mer på hur du och barnen får till ett bra liv. Det är omöjligt att veta vad som är fel på honom, Han kanske inte förstår bättre eller så har han inte impulskontroll att stoppa sig själv när han blir arg eller så gillar han att göra andra ledsna eller så bryr han sig inte om andra blir ledsna eller så är han extremt känslig själv och kan inte hantera sina egna känslor eller, eller osv  

Går det att leva med en sådan människa? Om den söker hjälp? 
  • Ascendere
    Anonym (Hmmm?) skrev 2025-02-13 19:15:34 följande:

Kan man sova varje natt med sängen full av kaktusar? Ja det kan man men varför skulle man utsätta sig för nåt sånt? 

• Anonym (Steff)
    Anonym (Hmmm?) skrev 2025-02-13 19:15:34 följande:
    Jag skulle inte kunna leva med någon som behandlade mig eller mitt barn så. Men frågan du borde ställa dig är inte går det utan blir mitt och barnens liv bättre om vi lever ihop eller isär med den här människan? Det mesta går ju men det betyder inte att det går bra. 
  • Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Steff) skrev 2025-02-13 19:31:24 följande:
    Jag skulle inte kunna leva med någon som behandlade mig eller mitt barn så. Men frågan du borde ställa dig är inte går det utan blir mitt och barnens liv bättre om vi lever ihop eller isär med den här människan? Det mesta går ju men det betyder inte att det går bra. 
    Är sakerna han gör allvarliga tycker du?
Svar på tråden Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?