• Anonym (EnsamIgen)

Ensam varje helg

Jag är ensam varje helg och har ingen att ringa och ingen som ringer mig. Jag blir så otroligt trött på att längta till helg och när helgen är här har jag ingen att umgås med. Aldrig ha någon hemma heller utan bara sitta ensam :(

Någon annan som har det likadant? Jag får typ tankar på att hänga mig i taket när det alltid är såhär...

• Svar på tråden Ensam varje helg
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Semantiska) skrev 2025-02-18 17:28:29 följande:
    Varför tror du att "alla andra" enligt ts hittar en partner men inte ts? Det handlar om ts. 
    Det jag kan utläsa av ts personlighetsdrag utav den korta texten ts skriver är inte smickrande eller tilltalande. ts känner sig bitter över att autister hittar partner. Ts ljuger i trådstart om att ts vill ha folk att ringa till på helgerna när det egentligen handlar om att skaffa partner. ts värdesätter inga andra relationer. Jämställer ensamhet med avsaknad av partner.  Kan inte föreställa mig annat än att anledningen till att ljuga i trådstart handlar om annat än att försöka sminka situationen. Vilket jag tolkar som att ts egentligen inte vill anstränga sig "har gjort allt" vill inte ta ansvar.

Ts skulle kunnat starta en tråd och frågat efter tips och råd hur man skaffar en partner. Vara ärlig och ansvarstagande över sig själv.
    TS har inga skyldigheter att göra som du vill. Du har ingen rätt att skriva art hans personlighetsdrag gör att han förblir ensam. 

Jag skiter fullständigt i allt det där du babblar om ovan för jag har inget intresse av att diskutera mer med dig. Det spelar ingen roll vad du tycker eller om du har rätt i dina slutsatser för det ger dig ingen rätt att uttrycka dig så om en annan människa. 

Jag tycker att DU borde ändra på din personlighet och bli mer ödmjuk och ha förståelse för en människa som mår dåligt och till och med överväger att avsluta sitt liv. 

Inte lätt att göra er nöjda här. Så fort vi inte gör exakt som ni vill eller är tillräckligt tacksamma och lydiga så blir ni arga. Lämna tråden om ni inte kan uppföra er. 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (W) skrev 2025-02-18 20:43:44 följande:

Visst är det du som vill sitta i en kvinnas knän?

Det är inte tillåtet att spekulera i användares identitet. Dessutom bör man kanske tänka lite på att det här gäller en person  med självmordstankar. Vet inte om det bara är jag här som är tillräckligt gammal för att komma ihåg självmordet på Flashback. Men den killen var ensam och socialt utstött och han hängde sig på riktigt. Ibland gör folk allvar av sina hot. 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-18 17:35:57 följande:
    Anonym (Camilla) skrev 2025-02-18 16:53:17 följande:
    Det här är en väldigt bra fråga!

Till TS: Svara gärna på den frågan om du har tid och lust. Där tror jag att du kan hitta nåt som kan ta dig vidare. 
    Jag är övertygad om att det har med mitt utseende att göra. Jag är inte tillräckligt attraktiv. Jag är kort och har en väldigt smal kroppsbyggnad och ser betydligt yngre ut (alltid gjort). Tjejer attraheras av maskulina män.
    Gick i terapi för några år sedan, det hjälpte ju tyvärr inte min situation men då när jag mådde PISSDÅLIGT så hjälpte det att prata lite iallafall. Jag höll på med nätdejting i typ 10 år men det ledde inte till något, tjejer vill inte skriva till mig uppenbarligen.

Ska ge podden en chans.
    Att se ung ut är i alla fall ett övergående problem.
  • Anonym (Semantiska)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-02-19 00:53:33 följande:
    TS har inga skyldigheter att göra som du vill. Du har ingen rätt att skriva art hans personlighetsdrag gör att han förblir ensam. 

Jag skiter fullständigt i allt det där du babblar om ovan för jag har inget intresse av att diskutera mer med dig. Det spelar ingen roll vad du tycker eller om du har rätt i dina slutsatser för det ger dig ingen rätt att uttrycka dig så om en annan människa. 

Jag tycker att DU borde ändra på din personlighet och bli mer ödmjuk och ha förståelse för en människa som mår dåligt och till och med överväger att avsluta sitt liv. 

Inte lätt att göra er nöjda här. Så fort vi inte gör exakt som ni vill eller är tillräckligt tacksamma och lydiga så blir ni arga. Lämna tråden om ni inte kan uppföra er. 

Ts behöver inte göra ett dugg. Jag tror inte ts har föreställt sig göra något för att förändra sin situation i realiteten. Jag tror att ts går i villfarelsen att genom att klaga på sin situation så förväntar sig ts att andra ska sköta saken. Skylla på sitt utseende är bara ett symptom på en person som känner sig obenägen att göra förändringar (eller värdera) vad gäller ens inre kvaliteter. Nej, jag tycker inte ts har en trevlig personlighet baserat på det jag sett skrivet hittills. Tror nog att potentiella partners ser en röd flagga. Ts är inte ens medveten, och det borde vara ts mer till gagn att uppmärksamma det. Tror inte det gynnar ts att bara få höra hur synd det är om dig, sånt fiskar ts efter, men det bekräftar också känslan ts har av att inte vara kapabel till förändring och förstärker en känsla av bitterhet.

Vad jag hoppas på däremot är att ts ska inse att en person kan evolvera. Vill ts ha en partner så behöver ts utveckla det. Det borde ringa en väckarklocka här. Alternativt känna en tillfredsställelse i ensamheten eftersom ts själv sagt att ts inte värderar vänskapsrelationer. 

Huruvida du vill diskutera med mig, eller vad du tycker om mig finner jag ointressant.

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Semantiska) skrev 2025-02-19 02:35:54 följande:

Ts behöver inte göra ett dugg. Jag tror inte ts har föreställt sig göra något för att förändra sin situation i realiteten. Jag tror att ts går i villfarelsen att genom att klaga på sin situation så förväntar sig ts att andra ska sköta saken. Skylla på sitt utseende är bara ett symptom på en person som känner sig obenägen att göra förändringar (eller värdera) vad gäller ens inre kvaliteter. Nej, jag tycker inte ts har en trevlig personlighet baserat på det jag sett skrivet hittills. Tror nog att potentiella partners ser en röd flagga. Ts är inte ens medveten, och det borde vara ts mer till gagn att uppmärksamma det. Tror inte det gynnar ts att bara få höra hur synd det är om dig, sånt fiskar ts efter, men det bekräftar också känslan ts har av att inte vara kapabel till förändring och förstärker en känsla av bitterhet.

Vad jag hoppas på däremot är att ts ska inse att en person kan evolvera. Vill ts ha en partner så behöver ts utveckla det. Det borde ringa en väckarklocka här. Alternativt känna en tillfredsställelse i ensamheten eftersom ts själv sagt att ts inte värderar vänskapsrelationer. 

Huruvida du vill diskutera med mig, eller vad du tycker om mig finner jag ointressant.

Jaha. Då vet vi din åsikt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-18 17:59:56 följande:
    Anonym (M) skrev 2025-02-18 17:51:55 följande:
    Jag tror inte att det har så mycket med ditt utseende att göra. Jag känner flera män som är korta och ganska smala och ändå har partner.
    Det är säkert inte fullständigt omöjligt. Men ärligt talat har jag aldrig träffat någon som ser ut som mig och har en partner tyvärr. Jag är så långt ifrån idealet man kan komma förutom att jag är normalviktig då.
    Jag tror snarare att det är ditt självförtroende som är problemet. Du bör satsa på att bygga upp det, vilket du till exempel kan göra genom fysisk träning. Då får du också mer muskelstyrka och bättre fysisk hälsa på köpet.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (M) skrev 2025-02-19 08:53:32 följande:
    Jag tror snarare att det är ditt självförtroende som är problemet. Du bör satsa på att bygga upp det, vilket du till exempel kan göra genom fysisk träning. Då får du också mer muskelstyrka och bättre fysisk hälsa på köpet.
    Håller med. TS du behöver nog stärka din självkänsla. 

TS du skriver bra. Där har du en tillgång. 
  • Anonym (EnsamIgen)
    Anonym (W) skrev 2025-02-18 20:43:44 följande:

Visst är det du som vill sitta i en kvinnas knän?

Nej.
    Anonym (Var så själv) skrev 2025-02-18 22:33:08 följande:
    Till Ts
    Kan det kanske vara så, att du upplever på att du bara inte kan bli attraktiv?
    Kanske det har varit någon tjej som är eller var attraherad av dig men på grund av att ni inte hade något kontakt blev inte något mellan er.

Så Ts du behöver arbeta mot din självkänsla och självförtroende och det kommer bli bra.
    Jag upplever att en kvinna inte kan uppleva mig attraktiv. Ja jag vet att jag borde jobba på min självkänsla och allt men samtidigt det kört på något vis. Jag kan verkligen inte tro på att jag kan hitta någon tyvärr.
  • Anonym (Odd)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-19 11:24:04 följande:
    Nej.
    Anonym (Var så själv) skrev 2025-02-18 22:33:08 följande:
    Till Ts
    Kan det kanske vara så, att du upplever på att du bara inte kan bli attraktiv?
    Kanske det har varit någon tjej som är eller var attraherad av dig men på grund av att ni inte hade något kontakt blev inte något mellan er.

Så Ts du behöver arbeta mot din självkänsla och självförtroende och det kommer bli bra.
    Jag upplever att en kvinna inte kan uppleva mig attraktiv. Ja jag vet att jag borde jobba på min självkänsla och allt men samtidigt det kört på något vis. Jag kan verkligen inte tro på att jag kan hitta någon tyvärr.
    Välj
    Sitt hema och tyck synd om dig sjävl eller försök bygga upp ett liv där du trivs.

Hur ska du ha det?
  • Anonym (EnsamIgen)
    Anonym (Odd) skrev 2025-02-19 11:29:13 följande:
    Välj
    Sitt hema och tyck synd om dig sjävl eller försök bygga upp ett liv där du trivs.

Hur ska du ha det?
    Problemet är att jag tror mitt mål med en kärleksrelation är omöjlig. Tänk om jag har rätt?
  • Anonym (Odd)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-19 11:30:40 följande:
    Problemet är att jag tror mitt mål med en kärleksrelation är omöjlig. Tänk om jag har rätt?
    Jaha, då får du väl ägna dig åt något annat eller sitta hemma och tycka synd om dig själv?

Hur ska du ha det?
  • burleskburkläsk
    Tänk om du har fel?
  • Anonym (Camilla)
    Vad vill du med den här tråden? 
  • Anonym (EnsamIgen)
    burleskburkläsk skrev 2025-02-19 11:34:32 följande:
    Tänk om du har fel?
    Ja tänk om, vart hittar jag då den rätta?
    Anonym (Camilla) skrev 2025-02-19 11:46:07 följande:
    Bra fråga faktiskt. Försöka få tips hur jag kan hitta mening med livet utan kärlek.
  • Anonym (Odd)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-19 12:27:57 följande:
    Försöka få tips hur jag kan hitta mening med livet utan kärlek.
    Engagera dig politikst
    Gå med i en intresseklubb
    Lär dig klättra i beg
    Sjung i kör
    Bli ungdomstränare
    Ägna dig åt välgörenhet
    Köp en hund
    Besök alla värdsdelar
    Samla på kinesiskt porslin
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (EnsamIgen) skrev 2025-02-19 12:27:57 följande:
    Ja tänk om, vart hittar jag då den rätta?
    På jobbet kanske?
  • Anonym (Semantiska)
    Anonym (Odd) skrev 2025-02-19 12:49:26 följande:
    Engagera dig politikst
    Gå med i en intresseklubb
    Lär dig klättra i beg
    Sjung i kör
    Bli ungdomstränare
    Ägna dig åt välgörenhet
    Köp en hund
    Besök alla värdsdelar
    Samla på kinesiskt porslin
    Gå en kurs i matlagning 
    samla på antikt lego
    ta dig igenom listan med 100 fågelsorter 
    geocaching
    skaffa en affärsverksamhet 
    lär dig ett språk
    skaffa en examen inom filosofi 
    stöp ljus
  • Anonym (Semantiska)

....och sluta klaga på att ingen ringer när du ändå inte värdesätter eller vill ha vänner.

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-02-19 11:46:07 följande:
    Nån tipsade om att stöpa ljus och det är faktiskt en väldigt bra idé. Gå på en kurs eller workshop och lär dig. Gå sen med i en grupp på nätet där man kan visa bilder på sina ljus och tipsa varandra. Gå med i en grupp där man träffas och stöper ljus. Sälj ljus för nån välgörenhetsorganisation som ordnar marknader och liknande. Gå på salespartyn hos folk som säljer doftljus (till salespartyn brukar vara glada över att få dit folk). I dessa sammanhang träffar du garanterat kvinnor och antagligen inte de mest och ytliga och utseendefixerade brudarna. Att stöpa ljus är väldigt roligt och avkopplande och varken svårt eller dyrt. Du kan lära dig på Youtube. Du kan också smälta gamla ljusstumpar och hälla i tomma glasburkar för att återvinna material. Och så har du alltid en uppskattad present att ge bort. 

Även matlagningskurs och liknande typiskt kvinnliga intressen är bra tips. Ta ridlektioner så behöver du inte den här tråden mer (till och med min gamla pappa tyckte att det blev besvärande med all uppmärksamhet från hästkvinnorna...). 
Svar på tråden Ensam varje helg