Agda90 skrev 2025-02-25 10:32:46 följande:
Förlåt men är du så naiv att du tror att piller hade löst problemet bara de hade gått att få tag på receptfritt?
Det finns ingen quick fix utan man får göra jobbet för att blir frisk och må bättre. I vissa fall kan mediciner hjälpa men man får ändå göra jobbet.
Hade min man sagt att han önskade att jag inte levde och/eller viftat med näven mot mig hade jag lämnqt på stående fot! Det är en sak att vara sjuk men att vägra söka hjälp och dessutom bete sig som vörsta skitstöveln, nej. Inget på denna jord hade fått mig att stanna.
Att han dessutom kan vara hur trevlig som helst mot alla andra är flr mig ett bevis att han mer är en skitstövel än depriemrad eller sjuk. Du lever med en hemsk männisla!
Anonym (Gör så ont) skrev 2025-02-24 22:26:56 följande:
jag önskar vi kunde hitta ett tillfälligt boende 3 månader någon annanstans, för att känna på hur livet är någon annanstans och komma bort. Det har varit mycket, skador på hus, dyra bilreperationer, vitvaror osv
känns som att det var länge sen det var lugn och ro och vi kunde slappna av.
vi har varit tillsammans i över 20 år, har en son på 4 så det är inte bara att lämna. Jag älskar mannen, men det är frustrerande att se hur han förändrats och verkligen stänger in sig i sig själv och vägrar söka hjälp. Han har högt blodtryck cl och väldigt stressad upp i varv. Mot andra och utåt är han supertrevlig, men går undan om vi har besök och är för sig själv.
mot sonen är han en fantastisk pappa, och sonen älskar honom - och han visar aldrig sitt hat öppet framför sonen utan genom sms och ansiktsuttryck, knyrnäve i luften mm när sonen inte ser
eller muttrande och viskande
jag hoppas väl hela tiden på att det ska bli bra, men att han mått dåligg i ett par år nu och sen i höstas har det eskalerat till hat och ilska.
jhan vet själv att han mår dåligt men vill inte ha hjälp, jag önskar det gick att köpa antidepressiva medel receptfritt
Jag tror att sonen förr eller senare kommer att upptäcka att något är fel. Hans far hatar hans mor och hans mor finner sig i det som om det vore helt normalt. Du verkar ha normaliserat din mans beteende, "knytnäve i luften". Din son kommer att ta skada av att växa upp i ett sådant dysfunktionelllt förhållande. Han lär sig att om man mår dåligt då är det mammas/sambos fel och det är rätt att ta ut sin frustratiion på henne.
Och du bara går och hoppas att han ska bli som förut? Varför skulle han bli det, han vill ju inte ens söka hjälp?
Nej, du visar alla tecken på en misshandlad kvinna och det han utsätter dig för ar just psykisk misshandel.
Varför älskar kvinnor män som misshandlar dem? Varför hatar män kvinnor som älskar dem?
"Kvinnorna som lever med dessa män härdar ofta ut i hopp om att deras tålamod och kärlek ska hela männens beteenden. Men det är svårt, för att inte säga näst intill omöjligt, att förändra en narcissistisk person. Männen själva saknar förmåga att se sina problem, och väljer i stället att se sig som offer." www.norstedts.se/bok/9789113032344/varfor-hatar-man-kvinnor-som-alskar-dem