Anonym (Varför?) skrev 2025-02-20 15:10:04 följande:
Nu är jag äldre än TS och varit gift länge, men är verkligen män såna svin som de flesta i tråden vill få TS kille till?
TS resonerar kring varför mannen skulle ligga med sin fd kk nu när han har TS, (som dessutom känner till den fd kk:n). De har ju haft (och har) möjligheten att bli ihop om det är vad han hade velat.
Så tänker jag också. Men de flesta här verkar tänka att alla män dubbelkör om de får chansen och ser till att hålla fler dörrar öppna. Väldigt cyniskt tycker jag, men så kanske det fungerar nu för tiden.
Däremot är det ju en berättigad fråga varför det är så viktigt att hålla fast vid sin fd kk och umgås själva nu när det inte känns bra för TS. Visst, hon kan vara en god vän, men ibland får man göra val och uppoffringar i livet. Eller handlar det mer principiellt att inte bli kontrollerad. Men även i det fallet kan han försöka sätta sig in i TS känslor och möta henne i hennes önskemål. Även om det känns bekvämare för honom att umgås själv med sin fd kk kan det vara en kompromiss att ses alla tre eller ihop med andra kompisar. Om de ses själva får det vara ute på cafe eller dylikt, inget hemmamys i soffan (eller stranden för den delen...).
Om han inte kan tänka sig att göra dessa uppoffringar för sin nya partner så kanske han känner mer för sin fd kk än vad han själv förstår. Detta måste nog redas ut först.
Jag tänker att man i slutänden måste välja att lita på sin partner om man ska fortsätta ihop. En relation är ju egentigen ensidig och TS kille kan ju välja att göra sIut med henne imorgon och bli ihop med sin fd kk. Det jag vänder mig mot är att killen inte verkar ha omsorg om TS alls eller vilja göra några uppoffringar för hennes skull (vi snackar ju inte om att bryta med familjen!). Man undrar varför och om han då är bra pojkvänsmaterial.
Hur läser du? Det är TS kille som folk diskuterar, ingen skriver att alla män är sådana, det har du ju själv hittat på. Däremot, de som gör som TS kille, dvs smusslar och inte vill vara öppen och låta TS träffa hans vän, de har nog en anledning till det, som inte är så trevlig.
Men att detta skulle gälla alla män, det förstår jag inte hur du läser in. Vad är ditt syfte med ditt inlägg?