• Anonym (F)

Han vägrar bryta med kk

Vi har dejtat länge, nu blivit tillsammans, världens bösta relation. Men han vägrar bryta med sin kk. Han har skrivit med henne i smyg och vägrat erkänna detta. Senare hette det att hon är en nära vän. Han umgås med henne en gång i veckan i smyg. Detta slutade när jag konfronterade honom. I helgen träffades de ute av en slump. Han vägrar sluta prata med henne men har sagt att han kan begränsa detta till en gång i veckan och ses max en gång i månaden. De har känt varandra sedan många år. Kan jag hindra detta och vore det rätt av mig? Litar ändå på honom såpass mycket att han måste kunna umgås med en vän av motsatt kön men har ändå en gnagande känsla när han skriver med henne denna stund i veckan. Är så jäkla trött på henne. 

• Svar på tråden Han vägrar bryta med kk
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-02-20 15:10:04 följande:

Nu är jag äldre än TS och varit gift länge, men är verkligen män såna svin som de flesta i tråden vill få TS kille till?
    TS resonerar kring varför mannen skulle ligga med sin fd kk nu när han har TS,  (som dessutom känner till den fd kk:n). De har ju haft (och har) möjligheten att bli ihop om det är vad han hade velat.

Så tänker jag också. Men de flesta här verkar tänka att alla män dubbelkör om de får chansen och ser till att hålla fler dörrar öppna. Väldigt cyniskt tycker jag, men så kanske det fungerar nu för tiden. 

Däremot är det ju en berättigad fråga varför det är så viktigt att hålla fast vid sin fd kk och umgås själva nu när det inte känns bra för TS. Visst, hon kan vara en god vän, men ibland får man göra val och uppoffringar i livet. Eller handlar det mer principiellt att inte bli kontrollerad. Men även i det fallet kan han försöka sätta sig in i TS känslor och möta henne i hennes önskemål. Även om det känns bekvämare för honom att umgås själv med sin fd kk kan det vara en kompromiss att ses alla tre eller ihop med andra kompisar. Om de ses själva får det vara ute på cafe eller dylikt, inget hemmamys i soffan (eller stranden för den delen...).

Om han inte kan tänka sig att göra dessa uppoffringar för sin nya partner så kanske han känner mer för sin fd kk än vad han själv förstår. Detta måste nog redas ut först. 

Jag tänker att man i slutänden måste välja att lita på sin partner om man ska fortsätta ihop. En relation är ju egentigen ensidig och TS kille kan ju välja att göra sIut med henne imorgon och bli ihop med sin fd kk. Det jag vänder mig mot är att killen inte verkar ha omsorg om TS alls eller vilja göra några uppoffringar för hennes skull (vi snackar ju inte om att bryta med familjen!). Man undrar varför och om han då är bra pojkvänsmaterial.  

Hur läser du? Det är TS kille som folk diskuterar, ingen skriver att alla män är sådana, det har du ju själv hittat på. Däremot, de som gör som TS kille, dvs smusslar och inte vill vara öppen och låta TS träffa hans vän, de har nog en anledning till det, som inte är så trevlig.

Men att detta skulle gälla alla män, det förstår jag inte hur du läser in. Vad är ditt syfte med ditt inlägg? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-20 15:56:57 följande:
    Hur läser du? Det är TS kille som folk diskuterar, ingen skriver att alla män är sådana, det har du ju själv hittat på. Däremot, de som gör som TS kille, dvs smusslar och inte vill vara öppen och låta TS träffa hans vän, de har nog en anledning till det, som inte är så trevlig.

Men att detta skulle gälla alla män, det förstår jag inte hur du läser in. Vad är ditt syfte med ditt inlägg? 
    Hur läser du själv kan man undra
  • Anonym (Mia)
    Anonym (M) skrev 2025-02-20 15:58:39 följande:
    Hur läser du själv kan man undra
    Jag läste detta:

Nu är jag äldre än TS och varit gift länge, men är verkligen män såna svin som de flesta i tråden vill få TS kille till?
    TS resonerar kring varför mannen skulle ligga med sin fd kk nu när han har TS,  (som dessutom känner till den fd kk:n). De har ju haft (och har) möjligheten att bli ihop om det är vad han hade velat.

Så tänker jag också. Men de flesta här verkar tänka att alla män dubbelkör om de får chansen och ser till att hålla fler dörrar öppna. Väldigt cyniskt tycker jag, men så kanske det fungerar nu för tiden. 

Men det var kanske en spökskrivare?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-20 17:06:17 följande:
    Jag läste detta:

Men det var kanske en spökskrivare?
    Det var dock bara den första du pekade på i det inlägget och den höll jag inte med om betyder att alla män är svin. Det står att folk i tråden vill få TS KILLE till ett svin.
  • Anonym (F)

Hinner inte svara på alla. Det här känns inte hållbart i längden. känns som att jag behöver ställa ultimatum, även om jag verkligen hatar sådant. 
    Vi har bara pratat väldigt ytligt idag och han ska iväg ikväll med en killkompis, känns inte roligt alls. Som att han lägger detta på mig och inte kan prata som en vuxen människa om det. Det är obekvämt men det här är inte rätt sätt att hantera det på. Vet inte vad jag ska tro faktiskt, hade inte väntat mig den här reaktionen. 

• Ezmeraldah
    Anonym (F) skrev 2025-02-20 17:31:42 följande:

Hinner inte svara på alla. Det här känns inte hållbart i längden. känns som att jag behöver ställa ultimatum, även om jag verkligen hatar sådant. 
    Vi har bara pratat väldigt ytligt idag och han ska iväg ikväll med en killkompis, känns inte roligt alls. Som att han lägger detta på mig och inte kan prata som en vuxen människa om det. Det är obekvämt men det här är inte rätt sätt att hantera det på. Vet inte vad jag ska tro faktiskt, hade inte väntat mig den här reaktionen. 

Jag vet vad jag tror.
  • Anonym (F)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-20 18:36:17 följande:
    Jag vet vad jag tror.
    Vad tror du? 
  • Anonym (Ida)

De ska inte umgås alls! Hur kan du gå med på det?! Gud vad ner värderande mot dig!! Självklart liggde ännu med varandra!! Du måste säga jag eller hon!! Du kan inte gå med på detta, hur behandlar han dig?! Går du med på detta ursäkta är du dum. Stå på dig!!

• burleskburkläsk
    Ezmeraldah skrev 2025-02-20 18:36:17 följande:
    Jag vet vad jag tror.
    Samma här
  • Ezmeraldah
    Anonym (F) skrev 2025-02-19 19:51:14 följande:

Han och jag var inte tillsammans när de hade sex sist. Han är ganska öppen som person så tror inte han tar lika allvarligt på sånt alls. 

Hur länge har ni varit ihop? Och hur länge dejtade ni innan ni blev ett par? 
  • Ezmeraldah

www.familjeliv.se/forum/thread/69624922-min-pojkvan-vill-behalla-sin-kk/1/nick/69624922 Lite inspiration? 

Här har vi en liknande tråd på samma tema:

"Min pojkvän vill behålla sin kk?!"

Resumé: Det börjar bli seriöst och han berättar då att han har en kk som han känt i många år. Hon är viktig för honom som person och han vill inte förlora henne som vän. Så han måste sova över då och då och bo hos henne på helgerna. Han säger att han nog inte kan låta bli att mysa och knulla ibland... Men hallå, det är faktiskt ingen ny stjärna som han raggat upp på Tinder utan nån han knullat i många år. Hans förra flickvän accepterade att han hade en kk. TS är tveksam. Det känns inte bra att han är hos henne en hel helg. Samtidigt vet hon ju inte om de ha har sex eller inte. När han var tillsammans med sin förra flickvän så hade han bara sex med sin kk ca fyra gånger per år och det tycker inte TS känns så farligt. Det slutar med att TS accepterar pojkvännens knullkompis. Själv får hon inte ligga med nån annan för hon är ju inte i samma situation, det vill säga att hon har ju inte en kk som hon knullat i många år. Alltså måste hon vara trogen men han behåller sin kk. 

• molly50
    Anonym (F) skrev 2025-02-20 17:31:42 följande:

Jag tycker du ska ställa ultimatum. Väljer han då henne så vet du ju vart han står.'
    Och det är väl inte en person du vill leva med?
    Du kan ju också fråga honom hur han skulle ställa sig till om du skulle börja umgås med en gammal kk eller ett ex.
    Om han inte skulle gilla det så ska han själv inte heller göra det.
  • Anonym (Bryt upp)
    Anonym (F) skrev 2025-02-20 04:03:01 följande:

Han blev väldigt irriterad och ledsen när jag föreslog att gå med så verkar inte som att det blir av. Han har varit väldigt off och irriterad hela kvällen. Känns inte jättekul. Men han erbjöd sig att inte träffa henne på lördag om det stör mig, men att han inte blir glad på mig. 

Ledsen för din skull TS. Förstår det gör ont. Men nu har du det i alla fall det svart på vitt. Kanske dags att göra slut. Det finns nog en annan fin kille som väntar på dig just nu någonstans, och som kommer ge dig allt denna inte kan och värdesätta dig mycket. 
Svar på tråden Han vägrar bryta med kk