Det verkar som att ditt sätt att formulera problemet med att du är attraherad av dessa unga tjejer som att du vet att ni inte skulle passa så bra ihop. Ändå är du attraherad av dem, även "mentalt" som du säger. För mig (som terapeut) verkar det som att det kanske finns en nyckel där.
För om det är som du säger, att du har vetskapen att ni inte skulle passa så bra ihop men trots det är attraherad av dem "mentalt" så är det nog någonting som du inte ser själv skulle jag gissa. Kanske handlar det om att den sexuella lusten ändå är mycket viktigare för dig än vad du är beredd att erkänna för dig själv, och att du då så att säga lurar dig själv att tro att det handlar om att du är intresserad av dem "mentalt". Eller så kanske du är ganska rädd för ditt eget åldrande och tanken på att ungdomsåren är över, och att dragningen till dessa kvinnor blir ett sätt att kompensera för det trots att du inser intellektuellt att ni inte är så kompatibla.
Om du var min patient skulle jag försöka börja undersöka dessa saker tillsammans för att se om vi kunde förstå det lite bättre och för att se om det kan vara en väg till att börja se det på något annat sätt. Jag är själv man i ungefär samma ålder som du, så jag kan relatera till att unga kvinnor förstås väcker mycket mer sexuellt. Men de flesta har ändå inga problem att också bli intresserade av mer jämnåriga kvinnor och många föredrar det, just eftersom man har så mycket mer gemensamt i termer av livserfarenhet, perspektiv och livsstil. Att vara så fokuserad på unga kvinnor i vår ålder är, enligt min erfarenhet, ofta förknippat med vissa olösta problem hos personen, och det kan man adressera i en terapi.
Så mitt råd är väl att söka dig till en terapeut, gärna en man som är i samma ålder som du eller äldre som kan relatera till din situation på et personligt sätt. Är personen också sexolog är det nog bra. Inriktningen kan vara t.ex. KBT om du vill arbeta med konkreta tekniker för förändring, eller t.ex. PDT om du vill arbeta mer med självförståelse först vilket sedan kan leda till förändring.