Vad är felet på mamma
Enda sen jag var liten har mamma varit konstig mot mig, det började när jag blev tonåring.Jag var inte den bästa ungen. Skolkade mycket från skolan. Hade dåliga vänner som var ganska busiga. Men jag var ändå lugn och lyssnade på mamma och var hemma i tid, rökte inte, drack inte och hittade på skit eller ljög om vart jag var etc.
När jag var 12 så skilde hon sig då pappa varit otrogen i alla år fick hon veta, gav henne klamydia och levde ett dubbelliv. Han hade sparat pengar sidan om sitt jobb och köpt en lägenhet utan hennes vetskap och där träffade han alla sina älskarinnor. Detta tog knäcken på henne. Hon blev deprimerad, började dricka. Hon drack dock bara på helgen när hon var ledig, men hon drack 3 liter på en dag vilket gjorde att hon blev utslagen.
Våra mysiga helger med hyrfilm, popcorn och skratt blev till att jag var ute hos vänner eller i mitt rum spelade spel och mamma satt i köket och söp. Hon började sen ta till starkare alkohol och dessutom börja dricka mitt i veckan, gick bakfull till jobbet och många gånger också sjukskrev för att vara hemma och supa några dagar.
Jag kunde ibland ha vänner hemma och klockan kunde vara 17-18. Då sov hon, för hon hade ju suttit uppe hela natten och supit.
Jag och vänner spelade spel, skrattade och hade det kul. Detta störde henne, jag visade ingen respekt för att hon sov. Det fick jag höra dagen efter "din bortskämda snorunge. Du är egoist exakt som din jävla pappa. Har ingen hänsyn till att jag låg och sov". Och jag förklarade då att klockan var ju inte mycket? Det var eftermiddag och jag hade det kul med vänner och bad om ursäkt.
Nåja. Spola tillbaka tiden, 23 år gammal blir jag och flyttar hemifrån. Riktigt skönt att slippa henne. Sista tiden bråkade vi, gled ifrån varandra och hon kunde skrika på mig "jag längtar tills du ska flytta härifrån så jag slipper dig. Är så trött på att ha dig här".
När jag flyttade så ringde hon grät "hur kunde du lämna din mamma? Jag saknar dig. Det är så ensamt utan dig".
Vi började få bra kontakt och de gånger jag märkte hon var full (hörde på hennes röst) då la jag alltid på telefon och lät henne återkomma när hon var nykter.
3 år senare.... Där mamma bodde var det så fint område, superbra hyresvärd och så fina lägenheter. När jag såg att det fanns en ledig lägenhet precis dörren mitt emot så tänkte jag att jag slår till. Och så mysigt också bo nära mamma.
Det var trevligt en period och vi umgicks en del. Mamma har alltid varit kärleksfull, snäll och go' MEN med alkohol i kroppen. Rena djävulen som jag verkligen hatar! Blir helt annan människa.
Hon hade hittat sig en man. Och de drack en del ihop. Jag vaknade 5 för att jobba och hon sitter på balkongen med denna man klockan 2 och skriker, bråkar. Jag fick ingen sömn. Gick och jobbade. Kom hem 17 och sa till henne. Till min förvåning var hon full fortfarande. Jag sa till henne "klockan var 2, en tisdag. Jag sov och skulle upp 5. Har du ingen hänsyn till andra? Man dämpar sig efter 21-22". Då skrek hon tillbaka "din förbannade bortskämda ungjävel. Har du glömt när du var 12 och bodde hemma? När jag sov och du väsnades med vänner? Aha? Har du glömt bort eller? Din jävla egoist. Exakt som din pappa".
Då sa jag "menar du allvar att du ska jämföra den tiden med nu? Då var jag 12 år. Det var eftermiddag dessutom". Men inget svar mer än jävla egoist.
Jag valde att flytta därifrån halvår senare då hon väsnades och höll på. Kändes som att provocera. Knallade och stönade högt och hade balkongdörren öppen..satt på balkongen skrek, pratade i telefon. Drack. Usch
4 år senare och jag är 30 år. Jag har inte pratat med mamma på mer än halvår då jag fick nog. Ca 5 år sen började hon förändras mer och även när hon var nykter. Kunde komma med så fula kommentarer och blickar.
Titta så hånande och äcklade på mig.
En dag var hon nykter och vi skulle grilla pp gården, sola lite. Då säger hon "HAH, tänk att du är min dotter. Du har inte ärvt mina vackra ben i alla fall. Dina är korta och tjocka".
"Du som är sjuksköterska. Har du ingen koll på om du ska åka in för ditt skärsår eller ej? Jag som inte är utbildad har mer koll. Vad har du i huvudet egentligen, ingenting. Korkad som din moster".
"Så mycket jag offrat för dig men du är sån otacksam bortskämd ungjävel".
När jag berättade om min fd. sambo som var otrogen och lämnade mig. "Ahhh är det något att gråta över? Vad ska jag säga? Kolla vad din pappa gjorde i alla år. Har du glömt? Det är ingenting vad du går igenom".
"Varför tar du miniräknare för att räkna rabatt? Vad har du ens lärt dig i skolan?, du kan ingenting".
"Fy fan som du ser ut. Hur kan du bli så tjock? Vad äter du ens? Kolla mig, 57 år och bättre kropp än dig"
"Titta så vackra bröst jag har, och ammat 2 barn. Inte som dina. Det är hemskt. Du är ung och utan barn. Jag vill se hur du ska se ut när du fött barn".
"Oj så god parfym. Salvador dali, han är bra. Han var konstnär. Visste du det? Ah vad vet du egentligen, ingenting. Vet inte vad du har i huvudet".
Så jag fick nog. Varje gång jag träffade henne kände jag av hennes dåliga energier och jag blev trött, irriterad, ledsen. Hon pratade alltid fult och nedvärderande om mig och la såna fula kommentarer. Och pratade skit om allt och alla! Jag orkade inte längre så jag bröt med henne.
Men jag är så förvånad och tom på ord och undrar vad är det för fel på henne ens? För innan var hon hemsk när hon var full men sista åren var hon hemsk alltid, även som nykter. Sån bitter, negativ, avundsjuk och äcklig människa som kollar med hat och äcklad och fylld med hat och rasistisk.
Hon pratar skit om mig till hela familjen och målar upp mig som ett svin och det värsta är att de alla tror på henne. Hon är så falsk och manipulativ också. Mostrar ringer och ger mig dåligt samvete, "hur kan du ignorera din mamma sådär? Det är ändå din mamma. Jag förstår att hon är som hon är men försök förbise det, det är trots allt din mamma och du har bara henne".