Vad är en bra personlighet?
Enligt dig?
Enligt dig?
En bra personlighet enligt mig är någon som:
vänlig (såklart)
inga starka åsikter åt något håll (om det nu inte gäller en kris)
gillar människor och har en i grunden positiv syn på människor
ansvarstagande
känsla för rättvisa
tolerant för andra människors egenheter
tar hand om sig själv på bästa sätt
kan säga nej
kan tolka sina känslor på rätt sätt så det inte går ut över andra.
Får jag kommentera dig? Om inte säg till så håller vi oss till ämnet istället.
Eftersom du är enkelanonym så dyker ditt namn upp ibland och jag skulle säga att du har starka känslor möjligtvis, men inte starka åsikter.
Det känns som att du tycker mer eller mindre som den lättillgängliga ideologin som Aftonbladet och Tv4 står för. Det är liksom inget som sticker ut.
Starka åsikter för mig är sådana åsikter som sticker ut och som även ibland kan provocera.
Eftersom du är enkelanonym så dyker ditt namn upp ibland och jag skulle säga att du har starka känslor möjligtvis, men inte starka åsikter.
Det känns som att du tycker mer eller mindre som den lättillgängliga ideologin som Aftonbladet och Tv4 står för. Det är liksom inget som sticker ut.
Starka åsikter för mig är sådana åsikter som sticker ut och som även ibland kan provocera.
En personlighet som verkar vänlig mot alla, behöver inte vara en bra personlighet. En dag får man en kniv i ryggen och inser att den här personen inte alls tyckt om en och är beredd att offra en för sin egen fördel.
Dvs det är inte alltid så lätt att veta vem som är "en bra personlighet".
Olika åsikter är olika kontroversiella beroende på vilket narrativ man befinner sig i. Det är precis det jag menar. Det som är starka åsikter här kan vara normgivande åsikter någon annanstans.
För mig går starka åsikter och att sticka ut går lite hand i hand.
Att tycka samma som majoriteten är inte starka åsikter, utan kan möjligen följas av starka känslor.
Det är min definition av starka åsikter.
Det tycker inte jag. Starka åsikter är att stå upp för sina åsikter, att de delas av många är ingen nackdel.
Sedan är det ju många som provoceras av de åsikter som de flesta i Europa har, dvs om demokrati och yttrandefrihet. Det är bara att lyssna på Vance, som blev provocerad när folk protesterade mot hans tal.
Vad gäller starka åsikter, jag föreställer mig en person som är orubblig i sitt synsätt, en oförmåga att betrakta saken från andras ögon. Ingenting positivt i mina ögon.
Så t ex så kan du säga något negativt om hitler för att det lirar med personlighetsdraget "känsla för rättvisa" men om du vore en person som hela tiden skulle dra upp hitler så skulle jag antagligen tycka du vore jobbig.
Det jag radade upp är en bra personlighet enligt mig. Andra kanske tycker att en bra personlighet handlar om att man ska uppvisa starka åsikter ofta.
Själv eftersträvar jag att försöka uppnå personlighetstypen som jag radade upp. Jag tycker inte att jag är där men har en tänkt riktning.
En bra personlighet för mig är:
En som är snäll, lyssnar, är omtänksam, har humor och intelligens och är allmänt trevlig. Inte så för att bli överkörd, men en trevlig och gemytlig personlighet, helt enkelt.
"Tolerant för andra människors egenheter" skulle nog också klassas som woke.
Verkar som en bra personlighet (enligt mig och de saker jag radade upp) rör sig i spektrumet "woke"
Vad gäller starka åsikter, jag föreställer mig en person som är orubblig i sitt synsätt, en oförmåga att betrakta saken från andras ögon. Ingenting positivt i mina ögon.
Så t ex så kan du säga något negativt om hitler för att det lirar med personlighetsdraget "känsla för rättvisa" men om du vore en person som hela tiden skulle dra upp hitler så skulle jag antagligen tycka du vore jobbig.
Det jag radade upp är en bra personlighet enligt mig. Andra kanske tycker att en bra personlighet handlar om att man ska uppvisa starka åsikter ofta.
Själv eftersträvar jag att försöka uppnå personlighetstypen som jag radade upp. Jag tycker inte att jag är där men har en tänkt riktning.
Icke dömande, tålmodig men ändå rimliga gränser. Lugn. humoristisk