Så oälskad av min man.
Jag är en 40+ kvinna som behöver råd. Vad gör man när den man lever med slutat bry sig om en som partner?
Vi har två barn, och sen yngsta kom för ett par år sen ser han inte åt mig som kvinna längre. Noll initiativ till sex, noll till kyssar och kramar. Verkligen noll.
Jag känner mig som jag lever i ett vakuum där jag är totalt oälskad som person av honom. Jag försöker ta initiativ själv men han skämtar ofta bort mina försök, suckar, säger ojoj vad du ska hålla på, sånt här hinner vi inte, backar undan eller liknande.
Det känns verkligen jobbigt, jag ser mina vänner och bekanta vars partners bryr sig och känner mig totalt oälskad.
Jag har gått ned all vikt från barnen, jag går till frisör, sminkar mig och håller mig fräsch. Jag är kanske ingen supermodell men jag är inte fysiskt så ful som jag känner mig av detta. Det tycker jag verkligen inte.
Hur länge ska man orka? Jag älskar honom, när jag frågar så jadå, han älskar mig. Men han visar det absolut på inget vis. Och nej, det är inget annat kärleksspråk heller - jag får inga små presenter och jag roddar det mesta hemmavid.
Jag känner snart att jag stannar för barnens skull och för att jag ändå älskar den han var förr. Men jag SAKNAR den personen så enormt. Som brydde sig, köpte små saker ibland han visste jag skulle bli glad för, kunde ge mig en komplimang jag inte bett om eller en kram. Precis allt är borta.
Hur länge skulle ni orka i min sits? Jag har försökt lyfta det så många gånger men det slutar ofta med bara att jaja, men han är inte samma känsloperson som jag så det är ju så. Och det är klart man är olika, men NÅN ENDA GÅNG få känna sig älskad i ett förhållande, är det för mkt?