• Anonym (Kråkan)

Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?

Min man sen 10 år har nyligt begärt skillsmässa vilket kom som en chock för mej även om han varit konstig dom senaste månaderna. Han berättade för mej att han inte haft känslor för mej ungefär 2 års tid å planerat på att säga men att de inte blivit. Under denna tid har vi levt på som vanligt och haft sex som vanligt. Vi har alltid haft en bra relation å kunnat prata med varandra om saker även under tiden som han velat skiljas. Jag har ofta frågat han om de är nå som tynger han men han har alltid bara sagt nej. Jag har frågat han om det är nå med mig å han har sagt till mig att jag lovar att det har inge med dig å göra. Det är bara mkt på jobbet. Han har alltså suttit i 2 års tid å lovat mig saker och ljugit när han i själva verket har vetat precis vad han velat. Jag känner mej väldigt utnyttjad sexuellt då sex för mej är väldigt kärleksaktigt å jag har alltid haft svårt att vara bekväm med min kropp vilket han vet. Jag har svårt att släppa att han ändå fortsatte "använda" min kropp sexuellt i 2 års tid trots att hans plan hela tiden var att skilja sig. Hade varit en helt annan sak om han hade avstått sexet iaf. Har inte heller märkt saker vid sexet att han varit annorlunda. Är de fel eller konstigt jag känner mig utnyttjad? Har tagit upp de här med han men han blev bara arg.

• Svar på tråden Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?
  • Anonym (f)
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 17:47:53 följande:
    Jo de har han... vi bråkade efter detta en gång alltså efter han berättat om skillsmässan å då sa han till mig hånfullt "fattar inte hur du inte har märkt nå".. som att jag vore dum å är ju precis de jag gjort å frågat men han svarat nej hela tiden de är inge.
    han låter som ett svin... Det var inte två månader utan två år och så säger han sånt här skit. Klart du har rätt att känna dig utnyttjad.
  • Anonym (Sega gumman)
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 17:25:17 följande:
    Då hade han gärna fått berätta de för mej så jag hade fått välja sjölv om jag ville ha sex med en person i 2 års tid som inga känslor har för mig å som hela tiden velat skiljas.
    Jag började tänka på att lämna min man 2016 och det har inte hänt ännu, även om vi har varit i parterapi och jag har frågat honom rakt ut om vi inte borde leva separata liv egentligen.

Det tyckte inte han alls. Jag fortsätter vela.
  • Anonym (Sega gumman)
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 17:47:53 följande:
    Jo de har han... vi bråkade efter detta en gång alltså efter han berättat om skillsmässan å då sa han till mig hånfullt "fattar inte hur du inte har märkt nå".. som att jag vore dum å är ju precis de jag gjort å frågat men han svarat nej hela tiden de är inge.
    Ja det var ju rövigt av honom.

Din bästa comeback är nog att inte visa att du bryr dig. Inte överhuvudtaget. Han är ju inte värd att lipa över ändå, eller hur?

Stå på dig nu och se till att ni gör en rättvis delning av det ni har köpt för bådas bruk, och att du får med dig det som du köpt tidigare.
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (Sega gumman) skrev 2025-02-24 19:49:07 följande:

Din bästa comeback är nog att inte visa att du bryr dig. Inte överhuvudtaget. Han är ju inte värd att lipa över ändå, eller hur?

Stå på dig nu och se till att ni gör en rättvis delning av det ni har köpt för bådas bruk, och att du får med dig det som du köpt tidigare.
    Ja vi har ett stort hus med massa grejer.. ser inte fram emot detta.. tur man har massa goa vänner familj å släkt.. har en syster som hjälper mig i ur å skur..
  • Anonym (M)
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 17:30:26 följande:
    Ja jag vet inte... endel här verkar ju tycka att han inge fel gjort. Vet att de inte är brottsligt men känner mej bara "utnyttjad".
    Han har dock inte gjort något fel. 
  • Anonym (Nej)

Förstår helt din känsla av att känna dig utnyttjad och ledsen. En sak om han velat eller varit osäker men han låter ju som att han vetat säkert under två år och spelat en roll, låtsats inför dig, hade du fått välja hade du inte spelat med. Var glad han visat vem han är, även om du slösat år på honom. Tror dessvärre det är vanligt att 
    män kan fortsätta ha sex även om känslorna är slut medan frånvaro av sex för kvinnor ofta är ett symtom på frånvaro av känslor. 

• Anonym (Kråkan)
    Anonym (Sega gumman) skrev 2025-02-24 19:45:25 följande:
    Jag började tänka på att lämna min man 2016 och det har inte hänt ännu, även om vi har varit i parterapi och jag har frågat honom rakt ut om vi inte borde leva separata liv egentligen.

Det tyckte inte han alls. Jag fortsätter vela.
    Fast han har ju då ändå varit medveten om att du funderat på att lämna han. Ni har även varit i parterapi skriver du. Är stor skillnad. 
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (f) skrev 2025-02-24 19:39:06 följande:
    han låter som ett svin... Det var inte två månader utan två år och så säger han sånt här skit. Klart du har rätt att känna dig utnyttjad.
    Tack 
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-24 20:17:28 följande:

Förstår helt din känsla av att känna dig utnyttjad och ledsen. En sak om han velat eller varit osäker men han låter ju som att han vetat säkert under två år och spelat en roll, låtsats inför dig, hade du fått välja hade du inte spelat med. Var glad han visat vem han är, även om du slösat år på honom. Tror dessvärre det är vanligt att 
    män kan fortsätta ha sex även om känslorna är slut medan frånvaro av sex för kvinnor ofta är ett symtom på frånvaro av känslor. 

Han har absolut spelat en roll. Det vet jag med säkerhet nu... finns massa situationer då jag tyckt han betett sig konstigt/annorlunda å nu såhär i efterhand så inser man varför..... dessvärre gör han sig till ett offer nu istället...
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 20:11:14 följande:
    Alla har vi olika åsikter.
  • Anonym (Kråkan)
    Anonym (Sega gumman) skrev 2025-02-24 19:49:07 följande:

Tack är svårt..
  • Anonym (M)
    Anonym (Kråkan) skrev 2025-02-24 22:21:00 följande:
    Alla har vi olika åsikter.
    Vad för fel menar du han har gjort? 

Ja, han borde varit ärlig men det är inger fel i det han gjorde. 
  • Anonym (Sten)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 20:11:14 följande:
    Där tycker vi olika. Jag tycker att man är skyldig att prata om sina känslor i ett förhållande. Det är skillnad på att vara älskande eller jobbarkompisar 
Svar på tråden Utnyttjad? Eller är de mig de är fel på?