• Anonym (TS)

Slappt att bjuda på hemmadejt?

Vad är det med folk som bjuder hem någon på första dejten och typ bara vill chilla och snacka? 

Är det verkligen lyckat ens att göra det? 

• Svar på tråden Slappt att bjuda på hemmadejt?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex är viktigt) skrev 2025-02-26 22:59:27 följande:

Bra, då är det hemmadejt som gäller om jag blir singel igen.

Lika bra att riva av plåstret, är han bra i sängen eller inte?

Lite så, även om jag som man ser det från andra hållet....haha
    En del kvinnor visade ju lite mer entusiasm än andra kan man väl säga.
    Dock var sexet bra för oss båda och vi gav inga problem mellan varandra efteråt.
    Detta var dock långt innan Me-too
    Jag kan ju ha varit precis lika utnyttjad som "påsättare", vad vet jag?
  • Anonym (Nej nej)

Finns inte på kartan. Förutom tvivelaktiga avsikter, så vet man ju inte vem det är man har att göra med?Kan ju råka riktigt illa ut, om man har otur.

• Anonym (Rekommenderas inte)
    Anonym (Nej nej) skrev 2025-02-26 23:27:48 följande:

Finns inte på kartan. Förutom tvivelaktiga avsikter, så vet man ju inte vem det är man har att göra med?Kan ju råka riktigt illa ut, om man har otur.

Ja, finns de som fått livet förstört på grund av sin oförsiktighet. Ex gått hem till kvinna första gången för att sedan bli misshandlad och rånad av hennes två bröder.
  • Ezmeraldah
    burleskburkläsk skrev 2025-02-26 18:55:19 följande:
    Hahaha jo tjena 😆
    Eftersom han berättar om dejten på jobbet så måste det vara så! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-02-26 22:43:31 följande:

De som föreslår hemmadejt vill kn*lla direkt, och söker alltså inte seriöst. 

Det menar du inte? Äntligen nån med erfarenhet som kan klara upp detta! 
  • Anonym (Hh)

Jag har varit hemma till massor av killar på första träffen, några har jag inte haft sex med, men skulle nog säga att de flesta hemmadejter slutar utan kläder. Ganska många har kommit till mig också. 
    Jag har en tendens att tappa intresset om vi inte ligger relativt tidigt.
    Det har alltid gått bra för mig, aldrig råkat illa ut. Än.

• Anonym (L)

Jag och min kille hade vår första dejt hemma hos honom. Vi hade setts en kort stund en gång innan, utomhus. Han lagade jättegod mat, vi tog ett par glas vin och snackade. Supertrevligt! Så jag tycker absolut att man kan ha hemmadejt. Det beror ju på hur man gör. Att bjuda på micropopcorn och vatten och sedan ligga och glo på gamla Simpsons- avsnitt är INTE en bra dejt, t ex.

• Anonym (Nej nej)
    Anonym (L) skrev 2025-02-27 12:03:07 följande:

Jag och min kille hade vår första dejt hemma hos honom. Vi hade setts en kort stund en gång innan, utomhus. Han lagade jättegod mat, vi tog ett par glas vin och snackade. Supertrevligt! Så jag tycker absolut att man kan ha hemmadejt. Det beror ju på hur man gör. Att bjuda på micropopcorn och vatten och sedan ligga och glo på gamla Simpsons- avsnitt är INTE en bra dejt, t ex.

Härligt att det blev så lyckat för er♥️

Men jag kan ändå inte se att det är så bra för alla?Även Jeffrey Dahmer bjöd folk på hemma dejter, ser hur det slutade.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Nej nej) skrev 2025-02-27 18:38:58 följande:

Härligt att det blev så lyckat för er♥️

Men jag kan ändå inte se att det är så bra för alla?Även Jeffrey Dahmer bjöd folk på hemma dejter, ser hur det slutade.

Nu är ju Jeffrey Dahmer ett extremfall, men ja, jag skulle inte gå hem till en kille på första dejten i rädsla för att han ska vara påträngande och att jag ska ha svårt att ta mig hem. Och jag skulle inte ta hem en främmande man för man vet ju aldrig om han är kleptoman eller något värre.
  • Anonym (?)

Har haft en hel del one.night under mina år. Oftast hos henne. någon omgång kan ha börjat med kådis men den har i så fall åkt av rätt tidigt.
    Inser att jag har säkerligen haft otrolig tur. Oplanerad graviditet men första flickvännen och hon trodde på "säkra perioder"
    Inga umgänges-sjukdomar heller. Min lille vän har inte trillat av eller blivit fläckig eller full med sårskorpor.
    Har samma kvinna sedan 10 år tillbaka och skulle aldrig i helvete våga krog eller nätknull igen.

• Anonym (H)

Har bjudit hem flera tjejer på en första date.  Då har vi känt varandra ett tag, tex via jobb eller vänner. Brukade lägga lite tid och energi på mat, dukning mm. 

• Anonym (Rekommenderas inte)
    Anonym (H) skrev 2025-02-27 22:00:53 följande:

Har bjudit hem flera tjejer på en första date.  Då har vi känt varandra ett tag, tex via jobb eller vänner. Brukade lägga lite tid och energi på mat, dukning mm. 

Är en annan sak om man lärt känna någon på det vanliga sättet, men att bege sig hem till någon man aldrig tidigare träffat kan sluta på olika sätt...
  • Mayjel

Hade undrat lite över motivet med en sådan träff. Låter oseriöst och som han bara var ute efter en enda sak isåfall. Hellre träffas ute nånstans. Ta en fika eller picknick om vädret tillåter. 

Svar på tråden Slappt att bjuda på hemmadejt?