Anonym (anonym) skrev 2025-03-05 16:32:17 följande:
Jag "slarvar" ofta. Det beror helt enkelt på att jag inte bryr mig längre. Jag arbetar nuförtiden endast för att få (den relativt sett höga) lönen. Att jag inte "bryr mig" längre handlar om de signaler jag får från arbetsgivaren och kunden från de tillfällen jag faktiskt har brytt mig. Jag har bara ett par år kvar till pensionen så jag försöker stå ut så länge jag kan, för att maximera pensionen.
Nu har det i och för sig inte lett till några katastrofer för företagen jag jobbar emot (inte minst för att jag förstår hur systemet fungerar så det märks inte i det stora hela) men inser ju att denna "Make me great again" -mentalitet inte är så bra för det allmännas bästa. Men jag anpassar mig utefter mentaliteten när tilliten till samhället med åren har eroderats. I slutändan står man sig själv närmast.
Åh vad tråkigt att det gått så långt ändå. Själv har jag inte någon vidare bra lön men jag tycker iaf än så länge om mitt jobb så det uppväger stort. Det är ändå ganska många timmar man är på sitt jobb och ett helt liv på ett jobb jag vantrivts på, kan omöjligt uppvägas av en bra lön, anser jag.
Nåja, jobbet är kul när jag inte slarvat.