• Anonym (Rosen)

Kille från jobbet hör av sig varje dag

Jag har en kollega som jag haft sex med en gång, dock ej under inverkan av alkohol. Sedan dess har han hört av sig VARJE dag oavsett vad det är för dag. Det är flera veckor sedan det hände. Vid tillfället vi hade sex sa han att han kommer att tänka på mig konstant efter det här. 

Samma visa varje gång, han börjar med att skriva godmorgon och önska mig en trevlig dag. Sen under dagen skickar han kanske ett meddelande till och frågar hur jag har det och hur det går för mig. (Inte alltid detta meddelande kommer dock, det beror lite på vad och hur mycket han har att göra på jobbet.) Sen under kvällen börjar han messa mig igen och frågar hur min kväll ser ut och vad jag ska hitta på. om jag svarar honom och han inte är snabb på att svara mig tillbaka så ber han om ursäkt för att han inte svarat snabbare. Sen önskar han mig alltid godnatt. 

Såhär hör han av sig under veckans alla dagar, även när han är ute med kompisar på krogen så skriver han till mig. Jag får inget riktigt grepp om vad han vill och han är verkligen bara supertrevlig vilket han är IRL också. Han är en trevlig kille helt enkelt. 

Om han är intresserad varför tar han inte initiativet till något? Eller vill han bara chatta? Fattar ingenting. 

• Svar på tråden Kille från jobbet hör av sig varje dag
  • Anonym (Amie)

Hej, 

Jag hade tolkat det som att han är intresserad av dig.. 
    Han kanske är lite blyg och inte riktigt vet vad du vill och vill inte att det blir konstigt mellan er om du inte känner samma? 

Alt vill han ha mer av samma 🤷🏻?♀️ FWB 

Fundera på vad DU vill 😊 och agera utifrån det 

• Anonym (Rosen)
    Anonym (Amie) skrev 2025-03-06 14:07:15 följande:

Hej, 

Jag hade tolkat det som att han är intresserad av dig.. 
    Han kanske är lite blyg och inte riktigt vet vad du vill och vill inte att det blir konstigt mellan er om du inte känner samma? 

Alt vill han ha mer av samma 🤷🏻?♀️ FWB 

Fundera på vad DU vill 😊 och agera utifrån det 

FWB är inte min grej känner jag, det har jag aldrig haft och vill inte ha heller. Men är han intresserad av att dejta får han gärna säga det tycker jag. För jag gillar honom, det gör jag. Men FWB kommer jag aldrig nappa på. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Hur hamnade ni ens i säng? Brukar ni träffas utanför jobbet eller skedde detta på jobbet på arbetstid?

Intresserad är han helt klart. Alternativt försöker han av nån anledning få dig nöjd och glad och inte berätta för någon. Är han singel?

• Anonym (Rosen)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-06 14:20:32 följande:

Hur hamnade ni ens i säng? Brukar ni träffas utanför jobbet eller skedde detta på jobbet på arbetstid?

Intresserad är han helt klart. Alternativt försöker han av nån anledning få dig nöjd och glad och inte berätta för någon. Är han singel?

Ja han är singel. 

Haha oklart! Nä men vi gjorde sällskap på en promenad efter arbetstid en dag och han var jättegullig och sa att han tycker det är nästan jobbigt att titta på mig för att han tycker att jag är jättevacker. Spänningen fanns i luften mellan oss hela tiden, du vet sådär när man möts med blicken och det blänker till. Så jag kysste honom och efter det ledde det ena till det andra och vi hamnade hemma hos honom. 

Just det, han skrev nån gång när han var full att han vill sova med mig och sen ett hjärta också 

• Anonym (Vänta inte)

Sluta vänta på att han ska ta nästa steg. Om du är intresserad så go for it. 

Kanske du ska vara den som önskar honom en fin kväll. Eller om han hinner skriva först kan du ju fråga om han vill ses på nåt café för en kvällsfika eller promenad. 

• Anonym (Rosen)
    Anonym (Vänta inte) skrev 2025-03-06 15:23:41 följande:

Sluta vänta på att han ska ta nästa steg. Om du är intresserad så go for it. 

Kanske du ska vara den som önskar honom en fin kväll. Eller om han hinner skriva först kan du ju fråga om han vill ses på nåt café för en kvällsfika eller promenad. 

Jo fast tänk om han bara är ute efter att vara FWB då, som nån annan här skrev. Jag kommer känna mig så himla dum då. :( 
  • Anonym (A)
    Anonym (Rosen) skrev 2025-03-06 15:40:51 följande:
    Jo fast tänk om han bara är ute efter att vara FWB då, som nån annan här skrev. Jag kommer känna mig så himla dum då. :( 
    Då har du gett honom fel signaler. 
  • Anonym (Ta initiativ!)
    Men för tusan. Är du intresserad av att dejta honom får du väl säga det! Var tydlig med att du inte är intresserad av en FWB relation.

Han visar ju tydligt att han är intresserad av något typ av relation med dig och vill lära känna dig iallafall, annars hade han inte skrivit på det sätt han gör och fråga om din dag mm.
    Hur skriver du till honom? Ger du honom några tecken på att du skulle kunna vara intresserad? Han vill ju förmodligen känna någon form av gensvar i er kommunikation för att vilja ta steget vidare. Som det är nu verkar ju han vara den som tar initiativet i er kontakt och den som riskerar att framstå som en idiot om han fråga och får ett nej. 
  • Anonym (Rosen)
    Anonym (A) skrev 2025-03-06 15:46:36 följande:
    Då har du gett honom fel signaler. 
    Ge exempel på fel signaler 
  • KimLinnefeldt

Om du blir störd av hans messande så börja anteckna (på papper) varje tillfälle, och kort om innehållet. Det kan också vara en utskrift av alla sms han skickat.

Om du är störd så skriv ett brev (helst) eller mejl till honom och berätta att du tycker att han är trevlig och så, men att du blir stressad av att han hör av sig så ofta. Be honom höra av sig en gång i veckan, exempelvis. Spara en kopia av ditt brev där datum framgår, och spara hans eventuella svar.

Om han inte accepterar dina gränser så finns det en risk att han är en stalkare. Då är det viktigt för framtiden att du har dokumenterat det han gör. 

• Anonym (K)
    Hur ska par bildas om ingen tar initiativ och vågar riskera ett missförstånd? Eller är det hans uppgift menar du?
  • Deeru

Jag tolkar det som att han är intresserad av dig, men han inväntar nog en respons från dig. Nästa gång han frågar vad du gör, säg att du har tråkigt och fråga om han vill komma över å se på film eller nåt

• Anonym (A)
    Anonym (Rosen) skrev 2025-03-06 15:54:10 följande:
    Ge exempel på fel signaler 

Ligga med honom efter en promenad. Ger ju intrycket att du gärna ligger utan att ha en seriös relation. 

Du säger en sak här men gör en annan. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (A) skrev 2025-03-06 18:50:50 följande:

Ligga med honom efter en promenad. Ger ju intrycket att du gärna ligger utan att ha en seriös relation. 

Ja tyvärr hoppas han nog på en "favorit i repris". Är du väldigt ung och/eller oerfaren?

Tycker du bör avsluta detta om det inte är så att även han är ung och oerfaren och ingen av er vet hur man går vidare?

Sex efter en promenad från jobbet i nyktert tillstånd? Jättekonstigt....hmmm.
  • Anonym (Rosen)
    Anonym (A) skrev 2025-03-06 18:50:50 följande:

Jo, men då har vi känt varann i 2 års tid innan det inträffade och pratat mycket på jobbet också. Han var liksom inte någon främling för mig. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Rosen) skrev 2025-03-06 20:25:24 följande:
    Jo, men då har vi känt varann i 2 års tid innan det inträffade och pratat mycket på jobbet också. Han var liksom inte någon främling för mig. 
    Spelar ingen roll. Du låg med honom fast ni inte är ett par. Precis som FWB. Något du säger att du inte vill. Men ändå gör, tydligen. 
  • Anonym (Rosen)
    Anonym (A) skrev 2025-03-07 12:27:26 följande:
    Spelar ingen roll. Du låg med honom fast ni inte är ett par. Precis som FWB. Något du säger att du inte vill. Men ändå gör, tydligen. 
    Jättekonstig kommentar. Jag tror inte att det är många som väntar tills de är etablerade par innan de har sex. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Rosen) skrev 2025-03-07 13:31:03 följande:
    Jättekonstig kommentar. Jag tror inte att det är många som väntar tills de är etablerade par innan de har sex. 
    Fast ni dejtar ju inte ens. Alltså så låg du bara med honom efter en promenad. Inte ens efter ligget så dejtar ni. 

Du gjorde precis det FWB gör, har sex fast ni bara är kompisar. 
Svar på tråden Kille från jobbet hör av sig varje dag