• Anonym (Solo)

Vad hade ni tyckt om den här dejten?

Hembjuden till honom, man 40+. Jag kommer in i hans röriga lägenhet med gammal post, skitig hall och lukt av kattlåda. En liten lägenhet som är konstigt möblerad, tvätt i en Ikeakasse i en sönderklöst soffa och det är rätt smutsigt överallt.
    Då har han påstått sig ha städat hela dagen. 
    Vi går till en hamburgerkedja i närheten och äter middag, betalar var för sig. In på en närbutik efteråt och köper lite gott som vi äter direkt ur påsen framför en halvdålig film som går på tv. Han har ingen riktig säng så jag kan inte sova kvar.
    Vid 23 undrar han om jag inte börjar bli lite trött, så jag tackar för mig.

• Svar på tråden Vad hade ni tyckt om den här dejten?
  • EpicF
    Anonym (Solo) skrev 2025-03-06 22:36:42 följande:
    Vad hade ni tyckt om den här dejten?

Hembjuden till honom, man 40+. Jag kommer in i hans röriga lägenhet med gammal post, skitig hall och lukt av kattlåda. En liten lägenhet som är konstigt möblerad, tvätt i en Ikeakasse i en sönderklöst soffa och det är rätt smutsigt överallt.
    Då har han påstått sig ha städat hela dagen. 
    Vi går till en hamburgerkedja i närheten och äter middag, betalar var för sig. In på en närbutik efteråt och köper lite gott som vi äter direkt ur påsen framför en halvdålig film som går på tv. Han har ingen riktig säng så jag kan inte sova kvar.
    Vid 23 undrar han om jag inte börjar bli lite trött, så jag tackar för mig.

Hade du ens velat sova över i den svinstian?
  • EpicF
    Anonym (Solo) skrev 2025-03-07 00:22:20 följande:
    Vad skulle det kunna vara?
    Någon typ av npf-diagnos. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lovisa) skrev 2025-03-07 00:54:40 följande:
    Han är troligen nånstans på Autism-spektrat . 

Han har förmodligen helt rätt i sitt påstående att han städat hela dagen. För en autist är städning som att bestiga Mount Everest och oftast  kräver en del omständiga procedurer och ritualer och i dina ögon fullständigt ologiska tillvägagångssätt.  
    Inte för alla. Det finns olika nivåer inom autismspektrat och alla lever inte i en svinstia eller har svårt för att städa eller hålla rent runt sig. 
  • EpicF
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-07 01:07:46 följande:

Men förstod du verkligen inte att nåt inte står rätt till?

Anklagar dig INTE har själv gjort liknande misstag.

Rörde ni varann? Drack ni alkohol? Bad han om ursäkt?

Viktigast av allt, såg du katten?

Bad om ursäkt för vad? 
  • burleskburkläsk
    EpicF skrev 2025-03-07 18:51:21 följande:
    Bad om ursäkt för vad? 
    För att där såg ut och luktade som på tippen och att han kunde baka en prilla med sin smegma.
  • EpicF
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 18:57:49 följande:
    För att där såg ut och luktade som på tippen och att han kunde baka en prilla med sin smegma.
    För honom var det troligen helt normalt. 
  • Anonym (Solo)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 12:42:00 följande:
    Beklagar att det blev så här.

Han kunde ju sagt att ni kunde träffas om en vecka och förklarat mer när ni träffats och verkligen jobbat på detta varje dag...men jag vet inte om han hade fallit tillbaka på detta med att inte hålla rent efter sig.

Förlåt ifall mina meddelanden har känts riktade emot dig, det var inte menat så.
    Tycker bara det är märkligt att man bjuder hem en kvinna till sådan missär.

Jag hoppas du träffar nån som iaf har det rent omkring sig.

Tycker gott han kunde gjort allt för att du skulle trivas, sett till så där fanns säng och att allt var rent och snyggt, även han själv och kattlådan...
    Sen kunde han bjudit på nån mat hemma och använt pengarna för den maten som köptes till att köpa dig en stor röd ros!
    Vad fint skrivet ❤️ Jag resonerar också så, gentemot personer jag tycker om. Klarar jag det inte själv så ber jag om hjälp eller är upfront med det. Tack.
  • Anonym (Hh)
    EpicF skrev 2025-03-07 18:49:20 följande:
    Någon typ av npf-diagnos. 
    Eller vanlig lättja
  • Anonym (Solo)

Jag avslutade kontakten idag.
    Han verkade inte bry sig nämnvärt. På något vis känns det ganska bra, det bekräftar hans ointresse och brist på engagemang för mig.

Svar på tråden Vad hade ni tyckt om den här dejten?