Inte ett enda positivt ägglossningstest
Hej!
I somras slutade jag med p-piller för att jag och min sambo bestämde oss för att vi ville försöka skaffa barn snart. Hade noll koll på min cykel då och vi försökte inte så aktivt utan hade mer inställningen ?blir det så blir det?. Men nu de senaste tre cyklerna har vi försökt få koll på det här med ägglossning och skulle vilja försöka lite aktivare.
Men jag har inte fått ett enda positivt ägglossningstest och börjar bli rädd att något är fel på mig? Har testat både CB och RFSU. Testar ej på första kissen för dagen och håller mig i över 4h om jag ska testa på eftermiddagen. Tror jag gör allt rätt?
Nu är jag mitt i en cykel, på dag 15. Denna gång testar jag hela cykeln, två gånger om dagen. Men är rädd att jag inte kommer få något utslag. Om det nu är så, så antar jag att jag kommer söka hjälp. Är det någon som vet hur det går till då? Kan de hjälpa till o se om man har ägglossning som man ska eller inte?
Jag började även tempa denna cykel men tanke på att det kanske kan bekräfta om jag överhuvudtaget har ägglossning. Vet dock inte hur trovärdigt det resultatet kommer att bli då jag jobbar skift och därmed inte kan tempa samma tid varje dag.
Vet inte om min mens räknas som oregelbunden. De 6 senaste har varit såhär många dagar: 27, 24, 32, 26, 23, 30. Min mens vara i 3-4 och är väl inte så riklig skulle jag säga.
Är så rädd att det ska vara något fel på mig så att vi inte kan få barn? Så undrar väl mest om någon har varit med om samma sak? O hur det har gått för er isånafall?