Att ha en diagnos
Jag har en diagnos. Vilket jag känner stor sorg över. Jag vill inte vara på det här sättet.
Jag hatar mig själv. Varför kan jag inte bara vara normal?
Aldrig acceptera detta.
Jag har en diagnos. Vilket jag känner stor sorg över. Jag vill inte vara på det här sättet.
Aldrig acceptera detta.
Jag är också arg att fick diagnosen i helt fel skede i livet-precis innan studenten.
Att få en diagnos kan vara omtumlande-och att ta studenten är också omtumlande.
Så där och då kände jag mig extremt vilsen.
Och jag fattar inte riktigt vitsen med en diagnos. Det hjälper inte så mycket-hab är ju ett skämt om man inte behöver timmstockar eller dylkt .
Jag är också extremt arg över att jag har blivit diskriminerad över att ha en diagnos-jag har blivt sämre bemött i vården.
Jag har både autism och ADHD.. Är lyckligt gift, har tre fantastiska barn (18, 15 och 11 år) som alla tre har diagnoser och som det går bra för både i skolan och på fritiden, jag har vänner att prata och umgås med, jag har en kandidatexamen och ett välbetalt jobb som jag trivs väldigt bra med. Jobbar 75% och sjukskriven 25% pga mina diagnoser och utmattning. Fick mina diagnoser som vuxen och först då kunde jag börja komma tillbaka från 100% utmattningssjukskrivning.
Mina diagnoser definierar inte vem jag är, talar inte om vad jag kan/inte kan göra... Utan de är ett led i att förstå mig själv, vem jag är, hur jag fungerar och vad som utmanar mig. Diagnoserna för mig är bara samlingsord på pappret för vem jag är, sen får jag jobba utifrån mig och mina utmaningar. Se till att jag lever det liv jag vill leva som passar för mig!
Aldrig acceptera detta.

Jag är också arg att fick diagnosen i helt fel skede i livet-precis innan studenten.
Att få en diagnos kan vara omtumlande-och att ta studenten är också omtumlande.
Så där och då kände jag mig extremt vilsen.
Och jag fattar inte riktigt vitsen med en diagnos. Det hjälper inte så mycket-hab är ju ett skämt om man inte behöver timmstockar eller dylkt .
Jag är också extremt arg över att jag har blivit diskriminerad över att ha en diagnos-jag har blivt sämre bemött i vården.