• Anonym (Nr1)

Varför är många kvinnor väldigt självständiga?

Upplever att många kvinnor är självständiga, varför är det så viktigt?

• Svar på tråden Varför är många kvinnor väldigt självständiga?
  • Anonym (Det är viktigt)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-03-11 21:37:16 följande:

Fast det är dom inte.

Dom tror att dom är det för att de får rösta, har pengar på kontot, eget boende och får knulla runt bäst dom vill.

Men i grunden så är dom inte självständiga överhuvudtaget! 

De behöver alltid hjälp från männen när det kommer till problemlösning när det gäller på arbetet, verkstan eller laga saker samt bygga. (Inte alla kvinnor) men i princip 98% behöver fortfarande männen.

Men de äger en attityd om att de inte behöver män alls i samhället. 

Helt verklighets frånvända.

Vi kan ha min pappa till att lyfta tungt, bygga och laga saker. Övriga män behövs inte alls.
  • Mandel

Vem ska jag lasta över ansvaret på då om jag inte ska ha det själv?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pierre)

Fast det är dom inte.

Dom tror att dom är det för att de får rösta, har pengar på kontot, eget boende och får knulla runt bäst dom vill.

De behöver alltid hjälp från männen när det kommer till problemlösning när det gäller på arbetet, verkstan eller laga saker samt bygga. (Inte alla kvinnor) men i princip 98% behöver fortfarande männen.

Vad trevligt att även du bidrar med åsikt från din mammas källare. Jag ser även att du satsar på att förbli singel hela livet ut.

Du vill alltså äga kvinnor. Låter som att du har väldigt svårt att acceptera att kvinnor är människor med och har precis lika stor frihet som dig själv.

I fortsättningen rekommenderar jag vandrande pinnar som sällskap för dig. Det känns vattentätt och säkert för en individ som dig. 
  • Anonym (Linnea)

Vaddå samarbeta? Är det ett försök för män att göra mig som kvinna beroende av dom eller?

Fatta, att jag inte vill ha med er göra. Det är ett val som jag bestämmer över själv. Män är hatiska, har dålig kvinnosyn. Vill äga och kontrollera kvinnor. Det enda vi duger till är att föda barn och stå vid spisen. Finns säkert kvinnor som nöjer sig med det.

Men nej, det är inte jag. Jag vill göra något mer av mitt liv. Än att stå bakom en man och lyda hans direktiv.  Jag vill vara min egen. Och kunna styra över mitt eget liv. Dessutom kan inte män älska. Som någon konstatera. Dom vill bara äga och kontrollera. 

Jag ser igenom eran manipulation, samarbeta my ass. Jag ser redan fotbojorna lol . Och den där spisen kan ni laga er egen mat på. Orka med handikappade lata män.

• molly50

Fast det är dom inte.

Men jösses! Att man kan behöva hjälp med saker ibland innebär inte att man inte är självständig.
    Din kvinnosyn lämnar en hel del i övrigt att önska.
  • Anonym (.)
    molly50 skrev 2025-03-12 14:43:42 följande:
    Men jösses! Att man kan behöva hjälp med saker ibland innebär inte att man inte är självständig.
    Din kvinnosyn lämnar en hel del i övrigt att önska.
    nä men vad säger du, män gör ju precis allting själva, bilverkstäderna har inga manliga kunder tex.
  • molly50
    Anonym (.) skrev 2025-03-12 14:47:38 följande:
    nä men vad säger du, män gör ju precis allting själva, bilverkstäderna har inga manliga kunder tex.
    Nej,precis. Så´nt ska man ju kunna fixa själv om man är självständig. Flört
  • Anonym (bu)

Jag är 100% självständig, jag har tagit hand om mig själv sedan födseln och jag har aldrig bett om hjälp i hela mitt liv. Jag utbildade mig själv och har byggt allt jag äger helt själv. När jag blir sjuk skapar jag mina egna läkemedel och jag om jag ska byta däck på bilen som jag själv har byggt så lyfter jag den med mina egna händer och skruvar fast däcken som jag också byggt själv. Jag odlar all min egen mat och dödar djur med mina bara händer, detta är jag helt självlärd inom. Ingen människa i hela världen har någonsin inspirerat mig eller hjälpt med något. Jag har aldrig haft några vänner eller familj och därför är jag så självständig som jag är. Jag har aldrig ens sett en man i hela mitt liv.

😁

• Jemp
    Anonym (Odal) skrev 2025-03-11 20:50:23 följande:

Men för h-e!

Man skaffar väl barn för att man älskar sin partner och tror sig kunna älska och ta hand om sitt barn. Inte för att man vill kunna ställa krav på sin partner. 
    Vidrigt synsätt!

Ja, och i att ta hand om sitt barn ingår ju ofta att se till att ge barnet två ansvarstagande föräldrar (så långt det går att veta).
  • Jemp
    Anonym (Odal) skrev 2025-03-11 18:02:49 följande:
    Då behöver du hitta män och få dem att bli pålitliga.
    Man bör inte bli självständig som ett resultat av bitterhet mot män och sin egen oförmåga att hitta rätt man. 
    Varför?
    Och vad skulle man göra under tiden, om man nu letar efter en man som kan ta hand om en?
  • Anonym (O)

Är det ena kvinnofråga? Jag menar, de flesta män jag känner är väldigt självständiga. 

För min egen del har jag aldrig ens reflekterat över det. Jag fick lära mig tidigt, särskilt av min far, att stå på egna ben. Att utbilda mig, skaffa en försörjning så jag har tak över huvudet m.m. Sen har det fortsatt, jag har exempelvis rest själv några gånger.

• nihka
    Anonym (bu) skrev 2025-03-12 14:58:34 följande:

Jag är 100% självständig, jag har tagit hand om mig själv sedan födseln och jag har aldrig bett om hjälp i hela mitt liv. Jag utbildade mig själv och har byggt allt jag äger helt själv. När jag blir sjuk skapar jag mina egna läkemedel och jag om jag ska byta däck på bilen som jag själv har byggt så lyfter jag den med mina egna händer och skruvar fast däcken som jag också byggt själv. Jag odlar all min egen mat och dödar djur med mina bara händer, detta är jag helt självlärd inom. Ingen människa i hela världen har någonsin inspirerat mig eller hjälpt med något. Jag har aldrig haft några vänner eller familj och därför är jag så självständig som jag är. Jag har aldrig ens sett en man i hela mitt liv.

😁

Vill du att jag skickar en bild så du kan bygga en? Skrattande
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (bu)
    nihka skrev 2025-03-12 20:19:40 följande:
    Vill du att jag skickar en bild så du kan bygga en? Skrattande
    Jaa vad det än är jag ska bygga så vill jag det 😁
  • Anonym (Jo)
    Mandel skrev 2025-03-12 08:54:19 följande:

Vem ska jag lasta över ansvaret på då om jag inte ska ha det själv?

Eller hur
Svar på tråden Varför är många kvinnor väldigt självständiga?