• Anonym (Lea)

Osäker på vad han tycker om mig till utseendet

Jag träffade en kille på nätet (ej dejtingsajt) och vi det växte fram en djup vänskaplig kontakt. Efter ett tag började vi båda känna att det var mer än så och när vi hade träffats på riktigt insåg vi båda att vi var kära. Alltså jättekära. 

Han bekräftar mig jättemycket känslomässigt och mycket talar för att han älskar mig rentav då han visar det i handling. Han har inte sagt det rakt ut än, men det är tydligt ändå. Men en sak gör mig ganska osäker med honom och det är vad han tycker om mitt utseende. Han har sagt upprepade gånger att jag har vackra ögon visserligen och han kan säga min sköna till mig, men det tolkar jag inte som en komplimang för utseendet. Jag är nog egentligen inte hans typ tror jag, för han brukar gilla mulliga kvinnor, storbystade. Jag uppfyller snarare skönhetsidealet till kropp (timglasformad men ändå petite). Jag har alltid fått väldigt mycket komplimanger från män i olika åldrar för mitt utseende, så detta att han inte kommenterar det är annorlunda för mig och gör mig osäker. 

Jag vet inte om jag vågar fråga honom heller, tänk om man säger att han inte gillar mitt utseende liksom. 

• Svar på tråden Osäker på vad han tycker om mig till utseendet
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 11:44:31 följande:

Hur vet du att du är Petite ?  Va har du för bmi ?
    Vissa män verkar inte ha någon speciell typ de attraheras utav utan kan tända på både mulliga och smala.
    Även om han kanske har preferens för mulliga med stora bröst...

Jag ligger på undervikt i BMI och har storlek 32/34 i kläder trots att jag är 171. Så jo jag är petite. Konstig sak att kommentera på. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lea) skrev 2025-03-14 11:50:30 följande:
    Jag ligger på undervikt i BMI och har storlek 32/34 i kläder trots att jag är 171. Så jo jag är petite. Konstig sak att kommentera på. 
    Fast en del har skev kroppsuppfattning.  Dvs, mulliga som ser sig som smala.
    Så jag tycker inte det är en konstig sak att kommentera...

Låter ju som att du är väldigt långt ifrån den typ han gillar. Knepigt,  jag hade tex inte attraherats av en mullig tjej.
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 11:59:46 följande:
    Fast en del har skev kroppsuppfattning.  Dvs, mulliga som ser sig som smala.
    Så jag tycker inte det är en konstig sak att kommentera...

Låter ju som att du är väldigt långt ifrån den typ han gillar. Knepigt,  jag hade tex inte attraherats av en mullig tjej.
    Ja, och det är just detta jag också reagerar på. Att jag inte är det minsta mullig, tvärtom faktiskt. Och det här är ju något killar brukar gilla med mig, men nu när jag vet att han brukar attraheras av mulliga kvinnor blir det så svårt för mig att se hur han kan attraheras av min figur som ligger så långt ifrån det. Det blir som att någon som sagt att han bara gillar mörkhyade plötsligt blir ihop med en albino.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Lea) skrev 2025-03-14 12:04:48 följande:
    Ja, och det är just detta jag också reagerar på. Att jag inte är det minsta mullig, tvärtom faktiskt. Och det här är ju något killar brukar gilla med mig, men nu när jag vet att han brukar attraheras av mulliga kvinnor blir det så svårt för mig att se hur han kan attraheras av min figur som ligger så långt ifrån det. Det blir som att någon som sagt att han bara gillar mörkhyade plötsligt blir ihop med en albino.
    Och dom killar du haft har haft exakt det utseende du attraheras av? 
    Förmodligen inte....
    Så varför skulle det vara konstigt att bli kär i en annan typ av utseende?  
    Vid en första anblick dras jag till långa män men ingen jag varit ihop med har varit lång...och då har jag ändå också haft långvariga relationer och varit gift. Jag har varsjukt attraherad ändå eftersom allt annat stämmer och dom haft fantastiska personligheter. 

Sen har jag lärt mig att mycket av pratet om folks preferenser utseendemässigt är rent bullshit. Det finns alltid efterhandskonstruktioner och ursäkter till varför man tycker si eller så. Visuellt kan man ha preferenser men i verkligheten är det sällan det stämmer. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Linda) skrev 2025-03-14 12:15:15 följande:
    Och dom killar du haft har haft exakt det utseende du attraheras av? 
    Förmodligen inte....
    Så varför skulle det vara konstigt att bli kär i en annan typ av utseende?  
    Vid en första anblick dras jag till långa män men ingen jag varit ihop med har varit lång...och då har jag ändå också haft långvariga relationer och varit gift. Jag har varsjukt attraherad ändå eftersom allt annat stämmer och dom haft fantastiska personligheter. 

Sen har jag lärt mig att mycket av pratet om folks preferenser utseendemässigt är rent bullshit. Det finns alltid efterhandskonstruktioner och ursäkter till varför man tycker si eller så. Visuellt kan man ha preferenser men i verkligheten är det sällan det stämmer. 
    För vissa kanske det är bullshit.  Särskilt för kvinnor som inte är lika visuella sexuellt.  
    För mig är det definitivt inte bullshit.   Attraheras inte av mulliga oavsett vad du anser.
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 12:44:20 följande:
    För vissa kanske det är bullshit.  Särskilt för kvinnor som inte är lika visuella sexuellt.  
    För mig är det definitivt inte bullshit.   Attraheras inte av mulliga oavsett vad du anser.
    Ja och jag instämmer med detta. Jag hade aldrig, verkligen aldrig, kunnat attraheras av en överviktig man. Eller vissa andra yttre attribut som jag undviker att nämna här då det är irrelevant för tråden. 
  • Maac

Jag tror inte du får ut så mycket av att fråga, det kan nog bli lite konstigt...

Eller så får du säga som det är. Att du minns när ni bara var vänner och att han då gillade mulliga tjejer, och du undrar hur det känns för honom nu att vara med en smal? Ingen värdering i det, bara att du är nyfiken. 

Personligen har jag en viss typ jag dras till, men ingen av mina partners jag haft genom åren har passat in riktigt. Jag har helt enkelt blivit kär i någon, och plötsligt är den personen attraktiv och sexet är bra och... Det finns ingen anledning då för mig att hänga upp sig på vad jag attraheras av vid första anblick. Det är vad som kommer sen som är det viktiga. 

Hoppas du kan ta dig ur tankarna på ett eller annat sätt, och bara njuta av er relation! 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 12:44:20 följande:
    Jag sa ingenting om mulliga eller kvinnligt utseende överhuvudtaget.  
    Jag bara påpekar att jag visuellt dras till långa män men i verkligheten har ingen av dom varit lång. Då andra faktorer spelar större roll än vad folk inbillar sig. 
    Dom flesta kan leva med en krokig näsa men alla skulle utan att tveka  avstå en skev personlighet. Eller hur? 
  • MsM84

Han har valt DIG. Det betyder att han vill vara med dig och ditt utseende. Det är det viktiga i slutändan och du behöver träna på att känna dig trygg i det.

• Fjäril kär
    Anonym (Lea) skrev 2025-03-14 12:48:42 följande:
    Ja och jag instämmer med detta. Jag hade aldrig, verkligen aldrig, kunnat attraheras av en överviktig man. Eller vissa andra yttre attribut som jag undviker att nämna här då det är irrelevant för tråden. 
    Men eftersom ni började som vänner så antar jag att han inte var din typ från början men nu är ni kära och ihop, eller hur? 
  • Fjäril kär

Du övertänker här Ts och risken är att din bristande  självkänsla kommer förstöra ert förhållande i slutändan. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Linda) skrev 2025-03-14 13:00:41 följande:
    Jag sa ingenting om mulliga eller kvinnligt utseende överhuvudtaget.  
    Jag bara påpekar att jag visuellt dras till långa män men i verkligheten har ingen av dom varit lång. Då andra faktorer spelar större roll än vad folk inbillar sig. 
    Dom flesta kan leva med en krokig näsa men alla skulle utan att tveka  avstå en skev personlighet. Eller hur? 
    Ja, det är vad du anser.  
    Jag har sett kvinnor här på forumet och andra ställen som är extra tydliga med att de inte tänder på män under 180 cm.  
    Sen att 91% av alla kvinnor har en preferens för långa män.  Att alla dessa kanske inte har det skrivet i sten precis som du... Kan ju säkert stämma.  
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 13:05:55 följande:
    Ja, det är vad du anser.  
    Jag har sett kvinnor här på forumet och andra ställen som är extra tydliga med att de inte tänder på män under 180 cm.  
    Sen att 91% av alla kvinnor har en preferens för långa män.  Att alla dessa kanske inte har det skrivet i sten precis som du... Kan ju säkert stämma.  
    Precis . Det som verkligen räknas är ju ändå verkligheten  och alla par som faktiskt är i förhållande.  Det går bra att tycka något inför polarna eller anonymt bakom en skärm men sanningen är något helt annat i majoriteten av gångerna.  
    När man väl möter sin "själsfrände" visuellt så  visar det sig att hen har adhd,  vurmar för droger, lever på bidrag och är ointresserad av sex..  så mycket för den preferensen liksom... 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Linda) skrev 2025-03-14 13:43:43 följande:
    Precis . Det som verkligen räknas är ju ändå verkligheten  och alla par som faktiskt är i förhållande.  Det går bra att tycka något inför polarna eller anonymt bakom en skärm men sanningen är något helt annat i majoriteten av gångerna.  
    När man väl möter sin "själsfrände" visuellt så  visar det sig att hen har adhd,  vurmar för droger, lever på bidrag och är ointresserad av sex..  så mycket för den preferensen liksom... 
    Fast attraktion har inte så mycket med preferens att göra. Antingen attraheras man eller så gör man det inte. Jag attraheras inte av mulliga kvinnor så då är det inte preferens utan mer ett krav.  
    Sen skulle jag inte fastna för nån som var ointresserad av sex eller vurmar för droger.
  • Anonym (Jobba på dig själv)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 14:16:41 följande:
    Fast attraktion har inte så mycket med preferens att göra. Antingen attraheras man eller så gör man det inte. Jag attraheras inte av mulliga kvinnor så då är det inte preferens utan mer ett krav.  
    Sen skulle jag inte fastna för nån som var ointresserad av sex eller vurmar för droger.
    Tror inte att du kan utgå från dig själv. De flesta är inte så fast i sina preferenser/krav som du är.
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-14 14:16:41 följande:
    Vill bara säga att jag är helt med på noterna och resonerar likadant som du. 
Svar på tråden Osäker på vad han tycker om mig till utseendet