Anonym (Varför?) skrev 2025-03-14 11:12:19 följande:
Hur kan någon vara FÖR otrohet?
Har märkt att det i flera/många trådar förekommit kommentarer om att någon /några som skrivit inlägg skulle vara FÖR otrohet.
När jag läser dessa inlägg så hittar jag ingenting som skulle tyda på att den som skrivit varit för otrohet. Utan gemensamt för dem är att de inte går till personangrepp eller öser galla över den otrogne parten. Det är empatiska och insiktsfulla inlägg präglade av livserfarenhet.
Jag frågar HUR kan man få för sig att någon av dessa skulle vara FÖR otrohet`?
Jag skulle inte säga att jag är
för otrohet, och jag vet inte vilka trådar du pratar om. Men för min del skulle jag säga att dels är det ju såklart inte givande att börja ösa galla eller gå till personangrepp på någon som varit otrogen, speciellt när man själv inte påverkas. Det är ju bättre att vara saklig och ha en vettig konversation istället.
Sen är ju alla situationer inte svartvita. Vi vet inte hela historien och vad som hänt. Jag känner väl främst också att
om man någonstans borde kunna vara öppen om såna här ämnen, borde det ju vara på ett anonymt forum. Jag har ofta hållit mig från att diskutera vissa ämnen, inte specifikt otrohet, just för att jag har på känn att folk inte skulle kunna hålla sig sakliga. Det är ju trist när ämnen blir så tabu att man inte ens kan diskutera det under anonyma nicks för att folk bara går på personangrepp istället.