Anonym (M) skrev 2025-03-14 11:36:22 följande:
Jo då, det finns de som försvarar sin otrohet. Huvudargumentet är att genom att de är otrogna så mår de bättre och då mår även deras partner bättre och eftersom partnern inte vet något så lider de inte.
Narrativet utgår ifrån att otrohet inte kommer fram. Och då skadar den ingen.
I inget av inläggen jag läst har någon försvarat otrohet. Gemensamt var att de var kritiska till språket som används och att de vill visa på att otrohet förekommer och att många par kan gå vidare därefter.
Är det att vara FÖR otrohet? NEJ
Det är väldigt få om en någon som FÖRSVARAR otrohet. Det finns de som utifrån egen erfarenhet ger SIN förklaring, Är detta att vara FÖR otrohet?, Nej det är en beskrivning av berättarens upplevelse.
Tilläggas bör att i de alla flesta inläggen tillägger man att man inte är för otrohet.
Det finns provocerande inlägg, mest troligt är de inte sanna utan bara någon som tycker det är kul att provocera. Har bara sett 1.sådant och det var rätt så länge sedan.
Men ändå dyker det upp påståenden om att man skulle vara FÖR otrohet här och var. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan påstå detta. När i stort sett ALLA som är mot otrohet. Man kan mycket väl vara mot otrohet men ändå inse att detta är vanligt i vårt samhälle och att det finns olika sätt att hantera detta.
SÅ VARFÖR ENVISAS MED ATT PÅSTÅ ATT NÅGON SKULLE VARA FÖR OTROHET NÄR DE TYDLIGT SÄGER ATT DE INTE ÄR DET ?