Anonym (Rob) skrev 2025-03-30 17:36:44 följande:
Jag ser inget problem med din vikt varken ur hälsosympunkt eller estetiskt.
Tycker hon ser normal ut.
Varför jag frågar om ålder är väl för att de flesta med de måtten är barn...
Vuxna kvinnor som är både kort och smal är väldigt ovanligt. De flesta kvinnor. Framförallt korta brukar ha väldigt lätt att lägga på sig vikt och är därför mulliga.
Jag är inte ett barn. Jag är nästan 40 och har aldrig varit i närheten av att vara överviktig enligt bmi. Men jag har inte genomgått klimakteriet ännu så jag kanske blir jättetjock då, vem vet.
Angående klippet. Svårt att se kroppen med kläder. Men alltså... Hon ser ut att ha asiatisk härkomst och jag ser ut som en väldigt typisk skandinav. Bara där har vi lite olika förutsättningar... Och sen är det du ju det att hon är ung. Bara det att hon är tonårsrund i ansiktet gör att hon ser snygg och fräsch ut. Hon har lite rakare och smalare lår än jag, Annars är jag smalare (utifrån vad jag kan se och ana genom kläderna). Och definitivt benigare. Jag ser nog också normal ut påklädd men utan kläder ser man revben, bröstben, höftben, nyckelben, ryggrad, ryggkotor osv. Tjejen i klippet har ju skickligt valt ut kläder som fokuserar på hennes Bambi-ben men döljer nyckelbenen... Mina armar såg ut som hennes när jag var ung men nu ser man blå ådror. Ur estetisk synvinkel borde man egentligen gå upp några kg efter 30. Och då har jag ändå ett halvt kg plast inopererat i brösten, vilket i sig sänker fettprocenten ytterligare.
Ja, visst är det ovanligt att vara så kort som jag är i vuxen ålder.Jag får handla på barnavdelningen. Jag får dra fram förarsätet så långt det är möjligt för att ha en chans att nå pedalerna när jag kör bil (hade jag varit tjock så hade jag ju inte fått plats för det hade blivit för trångt...). Och enligt Alvedonförpackningen har jag mått som en 12-äring och får ta en halv Alvedon (nej, det gör jag såklart inte).
Hur gammal är tjejen i klippet? Jag tycker att hon ser ut som en 14-åring. Jag tror att vi får titta på ett klipp med en kvinna över 30 för att det ska vara ett relevant exempel.
Du skriver att du föredrar kvinnor med bmi 16-19. Jag vill inte ifrågasätta ditt påstående men undrar samtidigt hur många kvinnor över 30, som du med säkerhet vet har bmi 16, som du har sett nakna i verkligheten. Inom reklam och mode retuscherar man bort alla ben och ådror. Jag tvivlar på att kvinnor över 30 generellt ser särskilt bra ut med bmi 16.