• Anonym (Palle)

Varför vill kvinnor ändra på allt och vi män ha det som vanligt?

Kanske inte gäller alla, men tycker mig se ett mönster i generella drag.

• Svar på tråden Varför vill kvinnor ändra på allt och vi män ha det som vanligt?
  • Anonym (Lite mer lättsamt)
    Anonym (Lite mer lättsamt) skrev 2025-03-16 16:29:42 följande:

Jag tror män gillar stabilitet och kvinnor gillar förändring. Det är därför man+kvinna i många fall fungerar rätt ok som kreativ duo (både som par och kollegor) Kvinnan pushar på till utveckling och mannen håller igen så det inte skenar iväg och resultatet blir lagom.

Ibland är det ombytt dynamik, att kvinnan är den som håller igen och modererar.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Palle) skrev 2025-03-16 15:26:52 följande:
    Haha.. nja, just där tappade du mig en aning ;)
    Ja, för att du tycker det är jobbigt med förändring inom områden du inte är så intresserad av. Men gäller det något som männen tycker är viktigt, framförallt sexlivet, då jävlar ska det utvecklas och experimenteras och provas nytt. Då är det superviktigt med förändring och nytt nytt nytt. För era porrskadade hjärnor kan inte tända till ordentligt annars. 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-03-22 15:30:17 följande:
    Ja, för att du tycker det är jobbigt med förändring inom områden du inte är så intresserad av. Men gäller det något som männen tycker är viktigt, framförallt sexlivet, då jävlar ska det utvecklas och experimenteras och provas nytt. Då är det superviktigt med förändring och nytt nytt nytt. För era porrskadade hjärnor kan inte tända till ordentligt annars. 
    Det är väl bra att inte fokusera på saker och ting, utan istället utveckla sex, närhet och intimitet?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-03-16 15:20:29 följande:

jag håller med dig ts, varför hålla på och ändra det som funkar och utveckla grejor? Min gubbe tjatar jämt om att vi ska prova nåt nytt i sängen och utveckla vårt sexliv men varför - det fungerar ju bra som det är nu? Varför ska man behöva hålla på och prova en massa nya saker? Himla tjatigt är det här hemma också. Jag förstår dig precis. 

Så sant, så sant.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Palle) skrev 2025-03-22 18:30:41 följande:
    Det är väl bra att inte fokusera på saker och ting, utan istället utveckla sex, närhet och intimitet?
    Jag anade att poängen med mina inlägg skulle gå dig rakt över huvudet utan att landa. Det du inte fattar är att det för kvinnor kan vara lika viktigt i livet med trivselfaktorerna i och runt hemmet som det är för män med sex. Kvinnor kan känna närhet och intimitet till sin partner av att göra projekt ihop, av att ha roligt tillsammans och välja nya möbler, renovera eller plantera nytt i trädgården till exempel. Men eftersom du inte är intresserad av samma saker tycker du att hennes behov av förändring och förnyelse är löjliga och jobbiga. Därför skrev jag mitt första inlägg och jämförde med sexlivet och det högg du på direkt minsann och kände dig avig mot. Vilket bevisade min poäng till fullo. Lär dig förstå din partner och hennes behov istället så slipper du starta såna här trådar.

Och försök inte få det att låta som att män vill utveckla sexlivet för att få känna mer närhet och intimitet, det handlar alltid om att få utöva mer kinky sex, få en porrigare partner i outfits eller få ha analsex eller annat ni hjärntvättat er till genom porren. 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-03-22 19:19:41 följande:
    Jag anade att poängen med mina inlägg skulle gå dig rakt över huvudet utan att landa. Det du inte fattar är att det för kvinnor kan vara lika viktigt i livet med trivselfaktorerna i och runt hemmet som det är för män med sex. Kvinnor kan känna närhet och intimitet till sin partner av att göra projekt ihop, av att ha roligt tillsammans och välja nya möbler, renovera eller plantera nytt i trädgården till exempel. Men eftersom du inte är intresserad av samma saker tycker du att hennes behov av förändring och förnyelse är löjliga och jobbiga. Därför skrev jag mitt första inlägg och jämförde med sexlivet och det högg du på direkt minsann och kände dig avig mot. Vilket bevisade min poäng till fullo. Lär dig förstå din partner och hennes behov istället så slipper du starta såna här trådar.

Och försök inte få det att låta som att män vill utveckla sexlivet för att få känna mer närhet och intimitet, det handlar alltid om att få utöva mer kinky sex, få en porrigare partner i outfits eller få ha analsex eller annat ni hjärntvättat er till genom porren. 
    Närhet är väl viktigare än saker i en relation?
  • Anonym (ABC)

Håller med, att tillsammans skapa ett hem t.ex. Att ha roligt tillsammans på flera sätt är mycket viktigt. Det är bara några exempel. 
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Palle) skrev 2025-03-22 19:35:49 följande:
    Läs inlägget en gång till. Om du fortfarande inte fattar poängen kommer du aldrig förstå kvinnor. 
  • Anonym (Instagramskadade)

Haha så bittert och patetisk. Vi kan ändra texten åt andra hållet också  😂

Ja, för att du tycker det är jobbigt med förändring inom områden du inte är så intresserad av. Men gäller det något som kvinnorna tycker är viktigt, framförallt trivselfaktorer i och runt hemmet ,då jävlar ska det utvecklas och experimenteras och provas nytt. Då är det superviktigt med förändring och nytt nytt nytt. För era instagramskadade hjärnor kan inte tända till ordentligt annars. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Palle) skrev 2025-03-22 19:35:49 följande:
    Självklart, men närhet är inte bara sex. Och att "utveckla sexlivet" har sällan med närhet och intimitet att göra, utan annat. Precis som skrevs ovan.

Närhet kan lika gärna vara att mysa i en ny soffa, att laga mat ihop, att se en film, att ta en promenad och titta på solnedgången. Till exempel.

Om du inte förstår att det inte är det materiella _i sig_ som är viktigt, utan trivseln och gemenskapen, kommer du aldrig att förstå. 

Självklart måste man inte ändra på allt. Man måste inte ändra på något. Men detsamma gäller i så fall sexlivet.
  • Motherinlaw

Den korrekta frågeställningen är ju varför alla kvinnor är psykopater och narcissister? 

• Tecum
    Tack för ett bra argument när frun vill ändra köket, byta golvmatta, sätta nya tapeter, byta en fullt fungerade soffa osv. Jag går med på att sexlivet ska vara som vi brukar för det fungerar bra, precis som köket, mattan, tapeterna och soffan...Skrattande
  • Anonym (Det beror nog på)
    Motherinlaw skrev 2025-03-23 01:19:27 följande:

Den korrekta frågeställningen är ju varför alla kvinnor är psykopater och narcissister? 

Det är ett både felaktigt och befängt påstående, betydligt fler män har de diagnoserna. 

Men det är högst motiverat och evolutionsdrivet att en kvinna ska kunna manipulera. För under tusentals år har hon försökt överleva i sällskap med en större och starkare hane som kan ta sönder henne för livet eller ta för mycket av maten så att hon svälter ihjäl. 
    Tecum skrev 2025-03-23 15:38:05 följande:
    Tack för ett bra argument när frun vill ändra köket, byta golvmatta, sätta nya tapeter, byta en fullt fungerade soffa osv. Jag går med på att sexlivet ska vara som vi brukar för det fungerar bra, precis som köket, mattan, tapeterna och soffan...Skrattande
    Fast möbler och tapeter slits hårdare än könsorgan i vårt hushåll i alla fall, men jag vet ju inte hur ni gör när ni sexar... Oskyldig
  • Tecum
    Anonym (Det beror nog på) skrev 2025-03-23 17:43:51 följande:
    Fast möbler och tapeter slits hårdare än könsorgan i vårt hushåll i alla fall, men jag vet ju inte hur ni gör när ni sexar... Oskyldig
    Tja, vi är rädda både om våra möbler och tapeter och om varandra...

När något är nedslitet byter man eller reparerar, men tråden handlar om att byta eller inte byta fullt fungerande saker.
  • Anonym (Malin)
    Snygg kontring, det måste jag motvilligt erkänna!
  • ClumsySmurf
    Låter som någon som är väldigt utråkad och byter ut något materiellt, trevligt en stund men efter ett tag så blir det där nya det nya gamla.

• ClumsySmurf

"Kvinnor kan känna närhet och intimitet till sin partner av att göra projekt ihop..."

Är så män brukar bonda men det gäller ju oftast något de är intresserade av att göra, 

"Men eftersom du inte är intresserad av samma saker tycker du att hennes behov av förändring och förnyelse är löjliga och jobbiga..."

Jag förstår kvinnors behov av att slippa göra saker de tycker är löjliga och jobbiga

"Lär dig förstå din partner och hennes behov istället så slipper du starta såna här trådar."

Det är väl något som bör göras så tidigt som möjligt så man kan välja partner man är kompatibel med?

ClumsySmurf skrev 2025-03-23 20:31:48 följande:
    "Lär dig förstå din partner och hennes behov istället så slipper du starta såna här trådar."

Det är väl något som bör göras så tidigt som möjligt så man kan välja partner man är kompatibel med?

Jo men många män fattar ju inte det eller försöker inte ens från början, och en mindre andel tror inte ens att de kan ha något gemensamt med sin partner förutom sex.

Jag har en manlig vän som ser mig som sin jämlike, men kvinnan hemma som en person som sköter hushållet och som han inte kan diskutera t.ex. politik, ekonomi, existentiella frågor eller teknik med överhuvudtaget. Vad hon faktiskt är intresserad av intresserar honom inte alls, han vill bara ha tvättade kläder och lagad mat och han betalar för det.
Svar på tråden Varför vill kvinnor ändra på allt och vi män ha det som vanligt?