• Anonym (Överdriver jag?)

Han svarar fel….

Så. I snart 4 månader har jag dejtat en man. Ibland när jag säger att jag saknar honom så svarar han att han också saknar mig. Men ibland svarar han bara ?niece? eller ja Något annat liknande. 

Ringde honom just och sa att jag vaknade och ville krama honom. Ville höra att han med ville det men ja. Det sa han inte?..Käner mig skitdum 

Jag tänker ofta att jag inte ska säga saker bara för att få tillbaka,men när man säger något fint så blir det mest konstig stämning när man inte får det tillbaka. Iaf i mitt huvud. Och tänker att om han inte säger fina saker till mig så kanske han säger dessa fina staketstolpar någon annan?. Vad tror ni? Överdriver jag?

• Svar på tråden Han svarar fel….
  • Virriga Vera
    Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 06:18:08 följande:
    Han svarar fel?.
    Under hela vårt förhållande har min man svarat fel varje gång jag frågar om han köpt en diamantring till mig.........
  • Auriela

Vissa svar är verkligen konstiga här tycker jag. Det är väl helt normalt inte hålla på så som TS gör, framförallt som man. 

Men i alla fall. I början med min man så var jag lite likadan som TS fast inte riktigt lika mycket utifrån hur jag uppfattar TS. För min del berodde det på låg självkänsla och osäkerhet. Han däremot betraktade beteendet som överdrivna krav på bekräftelse, att jag bara var ute efter bekräftelse hela tiden och att det handlade om mig mer än om relationen (vilket ju delvis var sant...). 

Vi behövde kommunicera väldigt öppet för att han skulle förstå att jag var väldigt osäker och behöver jättemycket mer bekräftelse än andra tjejer han hade träffat tidigare och att jag skulle förstå att han hade starka känslor för mig utan att bedyra hela tiden. 

Dessutom blir det till slut lite mekaniskt liksom om man alltid måste säga att man längtar efter den andre osv. Då miste orden sin starka innebörd tycker jag. 

• Anonym (Tess)
    Anonym (KMS) skrev 2025-03-21 17:01:35 följande:

Frågan är ju dock om denna man är intresserad av en seriös relation eller bara sex? Är ju väldigt vanligt att män vill ha lite "lösare" förbindelser för att ha någon att ligga med samtidigt som man vill hålla dörren öppen för något mer intressant tyvärr.

Ställ honom mot väggen, säg att du vill ha en seriös relation och ni ska vara ett par.

Då brukar man ju inte vilja definiera relationen, hon skrev att de var ett par. Men är hon osäker bör hon förstås  prata med honom. Hon borde dock INTE fråga varför han inte säger si eller så, då kommer han bli avtänd oavsett hur kär han är pga att hon kommer verka sjukt needy då. Tror TS behlver backa lite och låta mannen ta initativ, det brukar bli bäst i längden.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 06:24:51 följande:
    Hur tänker du?
    Olika stort bekräftelsebehov?
  • Anonym (Kvinna med koll)
    Anonym (Tess) skrev 2025-03-21 16:48:31 följande:
    Är du allvarlig? För att han inte gulligullar med henne som en tonåring? Mycket vi inte vet för att dra slutsatser. Han kanske uttrycker sin kärlek med handling istället för ord? För vissa kan det ta längre tid att bli bekväma med verbala ömhetsbetygelser. Bara för att man inte är på exakt samma våglängd från dag 1 betyder det inte att relationen inte bra.
    Ja, jag är allvarlig. En man som är kär kommer att ge respons på det hans dejt säger, för att det gör honom glad. Sen kan du tycka att det är att gulligulla och att det är töntigt. 
    Efter att ha levt ett halvt människoliv här på jorden har jag lärt mig att snubbar som inte visar kärlek i ord inte visar kärlek i handling heller. En snubbe som verkligen är intresserad, han visar det! Är paret inte på samma våglängd ens i början av relationen, är det stor risk att det inte blir bättre.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Kvinna med koll) skrev 2025-03-21 19:14:46 följande:
    Ja, jag är allvarlig. En man som är kär kommer att ge respons på det hans dejt säger, för att det gör honom glad. Sen kan du tycka att det är att gulligulla och att det är töntigt. 
    Efter att ha levt ett halvt människoliv här på jorden har jag lärt mig att snubbar som inte visar kärlek i ord inte visar kärlek i handling heller. En snubbe som verkligen är intresserad, han visar det! Är paret inte på samma våglängd ens i början av relationen, är det stor risk att det inte blir bättre.
    Absolut inte. Om mannen ifråga har en undvikande anknytningsstil har han enklare att uttrycka saker i handling än i ord plus har oftast ett långsammare tempo. Min man var sådan i början av vårt dejtande. Jag hade svårt för det men väntade in honom och lät honom sätta tempot. Det krävde tålamod men nu är vi lyckligt gifta. Hur verbal man är med sin kärlek är väldigt individuellt.
  • Anonym (Överdriver jag?)

Okej. Såhär va. 

Okej så här va. 

denna man är som ingen jag förut har träffat
    Måndag till fredag ringer vi 7-13 gånger per dag. Från att vi vaknar tills vi slutar. Han ringer 90 % av gångerna. 

På helgerna är han alltid med sina barn eftersom han knappt ser dem på veckorna pga sitt jobb.
    Ja. Killar och män jagcträffat på har gjort mig till en osäker liten kotte. Så när jag träffade denna,som alltid ringer upp och som är så jädra fin,så är jag LIVRÄDD att förlora han! 

Ibland så säger jag att jag saknar han och han svara att han saknar mig också. Men ibland svarar han typ Nice eller nåt. Eller om jag säger något annat så får jag ett knepigt svar. Om jag skickar ett gulligt sms så får jag inget tillbaka. Men han ringer upp nästa morgon när jag vaknat osv. Jag fattar liksom inte. Jag vill väl ha en bekräftekar antar jag. störtlöjligt men så är det. Och nej. Jag vill inte säga det. Sånt ska komma självmant. Annars är det inte roligt. Och jag vill inte köra effektsökeri och säga saker bara för att få fina saker tillbaka som en bekräftelse men ibland slinker det igenom och det skäms jag för. 

Jag tycker bara om honom så fruktansvärt mycket!!

• Anonym (J)

Så han bombar dig med kärlek ibland men vissa kvällar svarar han inte på kvällen förrän morgonen därpå? Hm, den är ju skum. En kille jag träffade gjorde med så och sen stängde han av mobilen och åkte och träffade en annan tjej på kvällen. Vill ju inte sätta griller i huvudet på dig för der behöver verkligen inte vara så. Men att ringa så många ggr per dag är lite väl. Skriker kontrollbehov som det.

Och även om du vara haft dumma killar innan så borde du vara på din vakt med det här beteendet också. 

Frågan är vad som händer om du inte besvarar Hans kärleksfulla ord. Prova det en gång. 

• Anonym (J)

För nu vet han ju exakt vart han har dig. med tanke på att du svarat på hans tusen samtal varje dag. Och han vet att du sitter och väntar om han inte svarar en kväll.

nja dra åt dig öronen.

• Anonym (J)

Tänker bara så att han inte svarar kort för att han umgås med några som inte ska höra. Om det är i samtal då. 

Som sagt har själv varit med om detta beteende. Men den jag träffade kastade skit på mig och kallade mig alla möjliga fula ord när han umgicks med den andra tjejen, allt för att dölja för henne. Men när han var ensam, oj så trevlig han var då. 

Hemskt. 

• Anonym (Lisa)

En del människor gillar inte att hålla på att säga sådär. Jag är en av dom. Jag är kvinna. Det betyder inte att känslorna inte finns. Jag tycker bara att det är jobbigt när en kille ska ha bekräftelse på att man tycker om honom. Jag visar det på handlingar Mer än ord. Man får helt enkelt acceptera att alla inte är så där gulligpratande

• Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-22 09:02:21 följande:

En del människor gillar inte att hålla på att säga sådär. Jag är en av dom. Jag är kvinna. Det betyder inte att känslorna inte finns. Jag tycker bara att det är jobbigt när en kille ska ha bekräftelse på att man tycker om honom. Jag visar det på handlingar Mer än ord. Man får helt enkelt acceptera att alla inte är så där gulligpratande

Fast snubben ringer ju henne 7-13 gånger per dag. 
  • Anonym (Kim)

I överdriver båda två. Att ringa 7-13 ggr/dag är inte sunt alls. Att förvänta sig svar som du, kan man ju fatta men tagga ner. Träffas ni öht? 

• Anonym (Too perfect)
    Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 23:11:52 följande:

Okej. Såhär va. 

Okej så här va. 

denna man är som ingen jag förut har träffat
    Måndag till fredag ringer vi 7-13 gånger per dag. Från att vi vaknar tills vi slutar. Han ringer 90 % av gångerna. 

På helgerna är han alltid med sina barn eftersom han knappt ser dem på veckorna pga sitt jobb.
    Ja. Killar och män jagcträffat på har gjort mig till en osäker liten kotte. Så när jag träffade denna,som alltid ringer upp och som är så jädra fin,så är jag LIVRÄDD att förlora han! 

Ibland så säger jag att jag saknar han och han svara att han saknar mig också. Men ibland svarar han typ Nice eller nåt. Eller om jag säger något annat så får jag ett knepigt svar. Om jag skickar ett gulligt sms så får jag inget tillbaka. Men han ringer upp nästa morgon när jag vaknat osv. Jag fattar liksom inte. Jag vill väl ha en bekräftekar antar jag. störtlöjligt men så är det. Och nej. Jag vill inte säga det. Sånt ska komma självmant. Annars är det inte roligt. Och jag vill inte köra effektsökeri och säga saker bara för att få fina saker tillbaka som en bekräftelse men ibland slinker det igenom och det skäms jag för. 

Jag tycker bara om honom så fruktansvärt mycket!!

Jag hade börjat undra, om han är rädd att någon ska höra det han säger till dig. Om det är hans barn, eller en annan kvinna som är där när han svarar -Nice, är ju svårare att veta. 

Om han hade svårt för ömhetsbetygelser borde det oftast vara så. Inte mycket ibland, och sen bara svara skumt ibland. Just det där med att svara skumt är något jag kunde göra om en killkompis ringde mig, medan min kille var hos mig. Han var så svartsjuk och lyssnade alltid på vad jag sade.

Alltså känns det som att någon annan är där, när han svarar konstigt.

• Anonym (Prata)

TS du skriver att du inte vill prata utan att det ska komma självmant. Det du säger då är att du kräver att din partner ska vara tankeläsare och det är extremt få män som är det. 

Om du någon gång vill ha en långvarig lycklig och harmonisk relation så råder jag dig att tänka över just den lilla biten i ditt förhållningssätt. 

Varför ringer ni så extremt mycket till varandra, det är inte alls sunt. Bra att han i alla fall prioriterar barnen på helgen. Men har man ens något att säga till varandra tillfälle 10 på en dag utöver plattityder om att man längtar efter varandra och vill träffas snart. Det hinner ju inte hända så väldigt mycket på ett par timmar i de flesta personers liv. 

Min gissning är att han börjar känna sig kvävd av TS outtalade krav som är otydliga så att han inte fattar riktigt vad kraven innebär. Han är väldigt förtjust i TS så han försöker men ibland tar det stopp, han orkar bara inte svara nåt gulligt på ytterligare ett gulligt SMS. 

• Anonym (J)
    Anonym (Prata) skrev 2025-03-22 12:32:00 följande:

TS du skriver att du inte vill prata utan att det ska komma självmant. Det du säger då är att du kräver att din partner ska vara tankeläsare och det är extremt få män som är det. 

Om du någon gång vill ha en långvarig lycklig och harmonisk relation så råder jag dig att tänka över just den lilla biten i ditt förhållningssätt. 

Varför ringer ni så extremt mycket till varandra, det är inte alls sunt. Bra att han i alla fall prioriterar barnen på helgen. Men har man ens något att säga till varandra tillfälle 10 på en dag utöver plattityder om att man längtar efter varandra och vill träffas snart. Det hinner ju inte hända så väldigt mycket på ett par timmar i de flesta personers liv. 

Min gissning är att han börjar känna sig kvävd av TS outtalade krav som är otydliga så att han inte fattar riktigt vad kraven innebär. Han är väldigt förtjust i TS så han försöker men ibland tar det stopp, han orkar bara inte svara nåt gulligt på ytterligare ett gulligt SMS. 

Fast HAN ringer ju henne 7-13 gånger per dag, är det inte han som är överdriven då snarare? 

Jag tror att han skiftar i svar mot henne för att han är rädd att någon annan ska höra. Men i ensamhet kan han vara gullig mot henne. 

• Lynx123

Hade någon ringt mig så ofta hade jag blivit galen - låter både manipulativt och sjukligt.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (J) skrev 2025-03-22 09:04:31 följande:
    Fast snubben ringer ju henne 7-13 gånger per dag. 
    Fast då visar han ju i handling
  • Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-23 02:32:59 följande:
    Fast då visar han ju i handling
    Visar vad? Desperation? Ja 
Svar på tråden Han svarar fel….