• Anonym (Överdriver jag?)

Han svarar fel….

Så. I snart 4 månader har jag dejtat en man. Ibland när jag säger att jag saknar honom så svarar han att han också saknar mig. Men ibland svarar han bara ?niece? eller ja Något annat liknande. 

Ringde honom just och sa att jag vaknade och ville krama honom. Ville höra att han med ville det men ja. Det sa han inte?..Käner mig skitdum 

Jag tänker ofta att jag inte ska säga saker bara för att få tillbaka,men när man säger något fint så blir det mest konstig stämning när man inte får det tillbaka. Iaf i mitt huvud. Och tänker att om han inte säger fina saker till mig så kanske han säger dessa fina staketstolpar någon annan?. Vad tror ni? Överdriver jag?

• Svar på tråden Han svarar fel….
  • Anonym (J)
    Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 06:51:54 följande:
    Vad för saker?
    Typiska tecken på otrohet 
  • Anonym (J)
    LaFontaine skrev 2025-03-21 06:51:59 följande:

Jag hade inte heller vetat vad jag skulle svara om någon ringt mig på morgonen för att meddela att vederbörande ville krama mig. Sådana saker får mig att snarare backa undan, än börja säga gulliga saker tillbaka. Så höll jag på i tonåren, men som vuxen tycker jag att det är fånigt och avtändande. 

Jag tänker att vi helt enkelt är olika som människor. Jag har varit vansinnigt nyförälskad utan behov av att skicka (eller besvara) massa gulligull. Och jag tänker att om man vill ha en seriös relation, får man nog känna in var man har sin partner. Hade min man ofta uttryckt hur mycket han saknade och längtade efter mig, hade jag känt mig kvävd och lämnat relationen. 

Ibland kan man ju säga sånt men inte hela tiden, varje dag. 
  • Anonym (Eric)

Han svarar fel.. det måste vara den mest självupptagna kommentaren jag sett på FL. 

Han svarar förhoppningsvis det han vill och känner. Inte det du vill att han ska säga. Du kommer nojja sönder relationen.

• Anonym (tre)

Han hinner inte med att bli intresserad tillbaka då du är så på. Så han svarar mer kallt. Ligg lite lågt och låt han komma till dig.

Alternativt har han inte tillräckligt intresse. Men det märker du också om du ligger lite lågt och låter han komma till dig (kommer han inte så vet du).

• LaFontaine
    Anonym (J) skrev 2025-03-21 06:52:56 följande:
    Ibland kan man ju säga sånt men inte hela tiden, varje dag. 
    Precis så. Och så får man ju känna av var man har den andre parten. Det är ju också så att alla människor inte passar ihop. En som har ett stort behov av ömhetsbetygelser passar inte ihop med mig, till exempel.  Ingen av oss gör fel, vi är bara fel för varandra.  
  • Lynx123

Nej, han svarar inte fel - lika lite som att du gör fel.
    Tror helt enkelt att ni kommunicerar olika. Han kan tex tycka jättemycket om dig men inte längta efter dig som du gör. Det gör ingenting. Om du då säger att du längtar så kanske det blir konstigt för honom om han inte känner det samma just då - han vill inte ljuga. Försök att inte övertolka på det sätt du verkar göra. Eller är det andra saker som får dig att känna att något inte stämmer?

• Anonym (Kvinna med koll)

He´s not that into you. Efter 4 månader vet man väl åtminstone om man saknar den andre ibland? Det här luktar kanske-man. Inte säkert att han är otrogen, han är bara så där sval och halv-intresserad. 
    Är det här något du vill fortsätta med?

• Anonym (Trilla)

Du ska säga saker för att du vill och för att du menar dem. 
    Inte för att du förväntar dig en viss sorts återkoppling.
    Folk är inte tankeläsare...

Säg istället hur du känner, vad du behöver så att vederbörande har en chans. 

• Anonym (Tess)
    Anonym (Kvinna med koll) skrev 2025-03-21 08:03:26 följande:

He´s not that into you. Efter 4 månader vet man väl åtminstone om man saknar den andre ibland? Det här luktar kanske-man. Inte säkert att han är otrogen, han är bara så där sval och halv-intresserad. 
    Är det här något du vill fortsätta med?

Är du allvarlig? För att han inte gulligullar med henne som en tonåring? Mycket vi inte vet för att dra slutsatser. Han kanske uttrycker sin kärlek med handling istället för ord? För vissa kan det ta längre tid att bli bekväma med verbala ömhetsbetygelser. Bara för att man inte är på exakt samma våglängd från dag 1 betyder det inte att relationen inte bra.
  • Anonym (KMS)

Frågan är ju dock om denna man är intresserad av en seriös relation eller bara sex? Är ju väldigt vanligt att män vill ha lite "lösare" förbindelser för att ha någon att ligga med samtidigt som man vill hålla dörren öppen för något mer intressant tyvärr.

Ställ honom mot väggen, säg att du vill ha en seriös relation och ni ska vara ett par.

Svar på tråden Han svarar fel….