Jag känner verkligen igen mig i det ni skriver.
Jag och min fru har sex ungefär en gång i månaden. Vi är båda i 40-årsåldern, och för mig känns det alldeles för sällan. Jag vill så mycket oftare, men blir oftast avvisad när jag försöker. Det har gått så långt att jag slutat ta initiativ, för det känns bara som att jag tjatar.
Det märkliga är att när vi väl har sex så är det riktigt bra. Hon är het, hon säger ofta att hon älskar mig och att hon tycker att jag är snygg men det händer bara så sällan. ag försöker göra min del, vi delar på ansvaret hemma, vi har två barn, jag har till och med köpt ett massagebord och masserar henne ibland. Men det känns som att det bara är jag som försöker hitta lösningar, medan hon inte anstränger sig alls.
Hon är pedant och behöver alltid ha ordning och rent, och ibland känns det som att det kommer före oss. Och det gör ont, för jag vill inte lämna henne, jag älskar henne. Men jag saknar den där närheten.
Det spelar ingen roll hur många gånger hon säger att hon älskar mig eller tycker att jag är snygg. Jag vill inte bara ha ord jag vill ha handling. Jag vet att hon älskar mig, men jag känner det inte. Det jag känner är att jag krymper, blir mindre och mindre, och till slut känner mig ful, oattraktiv och betydelselös.