• Surkräm

Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?

Vid vilken ålder tycker ni män är som mest attraktiva? Män får såklart gärna svara också vad ni tycker gällande kvinnor.

Enligt ChatGPT är det såhär:

Genomsnittligt attraktivitetstak enligt forskning

Män anses mest attraktiva runt 35?40 års ålder
    Kvinnor anses mest attraktiva runt 22?25 års ålder

Vad tycker ni på forumet?
  • Svar på tråden Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-22 21:14:59 följande:
    Du förstår inte hur män fungerar. Män går bara efter kvinnor de tror att de har chans på. Därför är det många attraktiva kvinnor som knappt har några män som försöker ta kontakt med dem.
    jag önskar det hade varit sant, så att unga tjejer världen över hade sluppit utsättas för äckliga raggningsförsök från tunnhåriga, magstinna gubbar som tror att dom har en chans på lammköttet
  • Anonym (Lilla My)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-23 00:46:23 följande:

Vilken ålder som är attraktiv handlar väl till stor del om hur gammal man själv är? När jag var 18 tyckte jag att män över 50 var gamla pensionärsgubbar som matar duvor och är alldeles för gamla för sex. Nu tycker jag att 18-åringar är småbarn som mest leker med sina dataspel och är alldeles för unga för sex. 

Minst attraktivt är vuxna som berättar i tråd efter tråd vad deras chatGPT har "sagt". Jag spyr på er. 

Vad du spyr av  är jag måttligt intresserad av.. Men när jag träffade min man var jag 20 och min man 35. Han var den snyggaste och mest fantastiska människa jag träffat. Det gäller fortfarande 14 år senare

Han är varken tunnhårig eller fet utan väldigt fysiskt aktiv, tränar liksom jag 3 gånger i veckan. Har ett bra jobb och vi har god ekonomi.. Jag tackar min lyckliga över att jag inte fastnade för en opålitlig 25 åring.
  • Anonym (Linn)

Män: 25-35 

Detta tycker jag ännu, trots att jag är 46. 

• Anonym (Linn)
    Anonym (Mike) skrev 2025-03-22 17:12:49 följande:
    tvärtom för män.
    De åldras och utseendet på kvinnan blir bara viktigare o viktigare.
    Därför vi fortfarande föredrar 25 åringar.
    Det där stämmer inte bara på män. Jag föredrar också 25-åringar och jag är kvinna. 
  • Anonym (Linn)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-22 20:43:53 följande:

Det har en liten del i det skulle jag säga. Bara hållningen hos en person som tagit hand om sig är en helt annan hos en 50-åring som tagit hand om sig och en som inte gjort det.

Sedan brukar detta även avspegla sig i hela personens rörelsemönster. 

Det där med rörelsemönster är en väldigt intressant aspekt. Jag är 46 och blir tagen för att vara bra mycket yngre. Håller mig visserligen i god form (smal), men i huvudsak tror jag att mycket beror på att jag rör mig snabbt likt en vessla och har en stolt hållning (brukar få mycket komplimanger för just detta iaf). Så jag ger ett piggt, spralligt och lekfullt uttryck. 

Har kunnat hålla mig med yngre pojkvänner sedan 30 års ålder utan problem (de raggar upp mig), och ja jag menar som i kärleksrelation och inte bara för sex. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Rent fysiskt är män som mest attraktiva mellan 25 och 40. Före 25 ser de för pojkaktiga ut. Efter 40 börjar det gå utför.

Däremot kan äldre män ha annat som attraherar. Charm, humor, intelligens, livserfarenhet osv.

Men smaken förändras ofta med åldern. När jag var 30 kunde jag tycka att 10 år äldre män var attraktiva. Däremot inte 10 år yngre män, inte en chans. En 40-åring absolut, men inte en 20-åring.

Nu, när jag själv närmar mig 50, är det tvärtom. Jag har svårt att se mig själv med en 10 år äldre man. Han skulle vara nästan 60. Nej tack.

10 år yngre däremot? Inga problem. 15 - 20 år yngre skulle jag inte heller säga nej till, rent fysiskt. Däremot kanske av andra skäl. 

Att män ofta dras till unga kvinnor hela livet, är alltså inget konstigt. Medelålders och äldre kvinnor dras ofta till yngre män. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Lilla My) skrev 2025-03-23 02:37:14 följande:
    Vad du spyr av  är jag måttligt intresserad av.. Men när jag träffade min man var jag 20 och min man 35. Han var den snyggaste och mest fantastiska människa jag träffat. Det gäller fortfarande 14 år senare

Han är varken tunnhårig eller fet utan väldigt fysiskt aktiv, tränar liksom jag 3 gånger i veckan. Har ett bra jobb och vi har god ekonomi.. Jag tackar min lyckliga över att jag inte fastnade för en opålitlig 25 åring.
    Jaha? Varför citerar du mig? För att jag inte tände på 60-åringar när jag var tonåring?

Vad har era jobb och er ekonomi med det här att göra?

Jag tyckte också att 35-åringar var attraktiva när jag var 20. Jag menade inte att man måste vara exakt lika gamla utan att åldern på den man attraheras av följer med ens egen ålder. Det verkar du ju hålla med om eftersom du är lika attraherad av din man 14 år senare. Alltså när du var 20 var du attraherad av en 35-åring pch nu när du är 34 är du attraherad av en 49-åring. Det var ju exakt det jag skrev? Så nu kan du och förklara vad du menar tack!

Min pojkvän är nästan 20 år äldre än jag och jag är attraherad av honom inklusive hans övervikt och tunnhårighet. Om det är rrelevant. Jag har egna pengar och väljer inte min partner utifrån hans ekonomi för övrigt. 

Det var inte dig jag citerade angående chatGPT. Var har jag påstått att du skulle vara intresserad av nånting av det jag skrev? 

Jag förstår varför du citerar mig och vad det är du vill?
  • Noname00
    StudierKemi skrev 2025-03-22 20:06:09 följande:

För några år sedan kunde jag bli kåt hej vilt på massa olika åldrar. Jag provade en 45-åring när jag var 28 år, men han var inte snäll mot mig. Efter gråt och ensamhet så ville jag prova på nytt. Träffade en jämngammal, han 32, jag 30. Jag blev kåt då också, men han var inte heller schysst mot mig.... Jag har nu av dessa anledningar tyvärr helt tappat förmågan att bli kåt på "äldre" män, om jag ser en medelålders som inte är tjock, eller en 30+ med t.ex. tjockt hår, så undviker jag de alla intuitivt, för att skydda mig själv. Västerlänningar går inte hem, o.s.v.. Jag sa de attribut som jag sa för att det var det som ex-dejterna hade. Jag totalvägrar äldre män, ska prova asiatiska tonåringar. ;) Det kan inte gå värre än med dem äldre, dessa unga kan bara vara bättre. Det kan jag lova. Så jag har alltså bestämt mig för att testa här. Och av den anledningen blir jag bara kåt på 16-20 års åldrar för de känns "ofarliga"....

På vilket sätt var dom dumma mot dig.

Du får gärna svara via Pm.

Jag skulle dessutom vilja vet mer om asiatiska datingsidor., du hade väl lite erfarenhet av sådan sidan.

Skicka gärna länkar till några sidor till mig privat.

• Feminina

Efter 40 är det väldigt få män som är attraktiva.
    Efter 50 snudd på omöjligt att finna ( om man bortser från vissa kändisar ).

• Anonym (Silverräv ftw)
    Feminina skrev 2025-03-23 12:06:49 följande:

Nää, det håller jag inte alls med om.

Har flera fina på jobbet, och min bästis man är också en riktig pudding, 57 år.
  • Anonym (Lisa)
    Feminina skrev 2025-03-23 12:06:49 följande:

Samtidigt finns det väldigt många 40+ och 50+kvinnor som håller sig fräscha och tränar mycket, sköter hår och hudvård och klär sig snyggt. Det finns en enorm obalans i dessa åldrar och kvinnorna leder med många hästlängder
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-23 19:56:52 följande:
    Samtidigt finns det väldigt många 40+ och 50+kvinnor som håller sig fräscha och tränar mycket, sköter hår och hudvård och klär sig snyggt. Det finns en enorm obalans i dessa åldrar och kvinnorna leder med många hästlängder
    Haha de tycker du !
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-23 02:03:28 följande:
    jag önskar det hade varit sant, så att unga tjejer världen över hade sluppit utsättas för äckliga raggningsförsök från tunnhåriga, magstinna gubbar som tror att dom har en chans på lammköttet
    Instämmer
Svar på tråden Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?