• Surkräm

Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?

Vid vilken ålder tycker ni män är som mest attraktiva? Män får såklart gärna svara också vad ni tycker gällande kvinnor.

Enligt ChatGPT är det såhär:

Genomsnittligt attraktivitetstak enligt forskning

Män anses mest attraktiva runt 35?40 års ålder
    Kvinnor anses mest attraktiva runt 22?25 års ålder

Vad tycker ni på forumet?
  • Svar på tråden Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?
  • Anonym (K)

Och hur har CharGPT kommit fram till det tror du? Att den tycker själv eller att det baseras på vad människor tycker?

• Anonym (Tea)

Vid 40-45 år, sen börjar det gå utför. 

• Anonym (Fanta)

Det beror ju på hur gammal man själv är. När man blir äldre blir de unga smala killarna helt ointressanta, och nu är det "de grå tinningarnas charm". Män som helt fokuserar på sitt utseende känns som ytliga och egotrippade. Lite skavanker här och där är fullt acceptabelt eftersom ingen är felfri när man inte längre är ung. Man mognar, och utseendet är inte längre lika viktigt. 

• Anonym (Mike)
    Anonym (Fanta) skrev 2025-03-22 17:09:11 följande:

Det beror ju på hur gammal man själv är. När man blir äldre blir de unga smala killarna helt ointressanta, och nu är det "de grå tinningarnas charm". Män som helt fokuserar på sitt utseende känns som ytliga och egotrippade. Lite skavanker här och där är fullt acceptabelt eftersom ingen är felfri när man inte längre är ung. Man mognar, och utseendet är inte längre lika viktigt. 

tvärtom för män.
    De åldras och utseendet på kvinnan blir bara viktigare o viktigare.
    Därför vi fortfarande föredrar 25 åringar.
  • Anonym (Hh)

Jag gillar män lite äldre än mig själv. Mellan 40-50 skulle jag säga. Om de tar hand om sig och inte förfaller med hygien osv. Silverrävar är bäst 😎
    Unga hingstar faller mig inte i smaken. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Fanta) skrev 2025-03-22 17:09:11 följande:

Jag tycker arr de yngre männen kan vara väldigt attraktiva . 
  • Anonym (Eli)

Jag är 34 år och jag skulle säga omkring 26-45. För tio år sedan skulle jag ha sagt typ 23-35. Jag föredrog äldre killar när jag var yngre men numera är jag gift med en sju år yngre kille. 

Svar på tråden Kvinnor: Vid vilken ålder är män mest attraktiva?