• Anonym (Mina)

Osynkat vid dejting

Något som jag varut med om upprepade ggr nu under dejtingen är att killarna och jag är så osynkade. Det kan vara så att vi ses, allt är bra, börjar dejta och de är extremt intresserade och visar känslor. Sen glesnar kontakten då han blir sämre på att svara lika frekvent. 

Här brukar jag uppfatta honom som ointresserad och tänker att jag lika gärna kan avlägsna mig och prata med nån ny. Så jag gör det. Kille nr 1 fortsätter iofs höra av sig men som sagt inte lika frekvent, kanske bara 1 mess per dag upo till några per vecka. jag svarar som vanligt. När jag känner att det där leder nog ingen vart händer det inte sällan att jag från ingenstans får ett meddelande om att han tänkt på mig hela dagen eller nåt i den stilen. Men nu har jag alltså hunnit räkna bort honom mentalt och känslorna har svalnat. Jag behöver liksom den där täta kontakten för att hålla känslorna vid liv. Så det slutar med att jag sårar killar som faktiskt är intresserade av mig och som jag känt något för i början. så jag tycker liksom att det är jäkligt synd att det är så förbaskat osynkat. 

Är det vanligt att det är såhär eller bara för mig? Vad kan man göra åt det? 

• Svar på tråden Osynkat vid dejting
  • Freddie K

Det är tråkigt att det blir så, men killarna kanske inte vet hur man ska göra eller hur man ska uppföra sig. Du borde fråga de om de är intresserade och säga att du vill ha tät kontakt.

Lycka till i dejtandet. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (M)

Det du kan göra är att berätta när du börjar tappa intresset, dvs när du bestämmer dig för att gå vidare med någon annan. Då kan de antingen ändra på sig och visa mer intresse eller så slutar de höra av sig. Att fortsätta med flera åt gången fast du tröttnat är taskigt, tycker jag. Var ärlig, om det nu är så att du inte vill såra dom. 

• Anonym (Ellen Cellen)

Det låter fullt normalt egentligen... vid bristande intresse så ÄR det så här det blir. Kontakten glesar ut och vid direkt fråga påstår man att intresset finns kvar fast bevisen säger annat. 

Det som händer är att man sätts på kö medan man utforskar andra samtidigt.  Var person 2 inte så kul så tar man upp nr 1 igen och testar potentialen.

Kanske har man haft sex och vet att det är bra så kan man alltid återkomma för vidare dejting och mer sex om inget annat dyker upp.

Det viktigaste här är att man måste vara på om flera dejter och fortsätta träffas och inte bara låta allt ligga i luften som ett "kanske"  . Har man träffats ett par gånger och det inte längre känns som att det finns nåt att prata om så får man kommunicera det -  och där och då ta ett eget beslut. Det får aldrig läggas på den andra . 
    Jag vill inte slösa MIN tid på meningslöst chattande efter en dejt. Antingen steppar man upp och ökar dejtadet och kontakten eller så får man vara ärlig och säga att detta leder ingenstans . Då slipper jag också att andra slösar min tid.

• Anonym (Mina)
    Anonym (Ellen Cellen) skrev 2025-03-25 09:54:18 följande:

Det låter fullt normalt egentligen... vid bristande intresse så ÄR det så här det blir. Kontakten glesar ut och vid direkt fråga påstår man att intresset finns kvar fast bevisen säger annat. 

Det som händer är att man sätts på kö medan man utforskar andra samtidigt.  Var person 2 inte så kul så tar man upp nr 1 igen och testar potentialen.

Kanske har man haft sex och vet att det är bra så kan man alltid återkomma för vidare dejting och mer sex om inget annat dyker upp.

Det viktigaste här är att man måste vara på om flera dejter och fortsätta träffas och inte bara låta allt ligga i luften som ett "kanske"  . Har man träffats ett par gånger och det inte längre känns som att det finns nåt att prata om så får man kommunicera det -  och där och då ta ett eget beslut. Det får aldrig läggas på den andra . 
    Jag vill inte slösa MIN tid på meningslöst chattande efter en dejt. Antingen steppar man upp och ökar dejtadet och kontakten eller så får man vara ärlig och säga att detta leder ingenstans . Då slipper jag också att andra slösar min tid.

Fast i två av mina fall har det inte handlat om killar som hållit på med annan dejting också vid sidan av min. Den ene jobbade bara väldigt mycket och den andre kunde ta 1?3 dagar på sig att svara mig (men han svarade mig alltid extremt långt, välformulerat och genomtänkt, som rena rama uppsatsen). Han var inte ens inloggad annan tid än när han skrev sina svar till mig. Jag kände dock att det blev så segt att sitta och vänta på dessa uppsatser utan att känna att kontakten eskalerade. 
  • Anonym (Mina)

Jag uppfattar det inte som att killarna ifråga haft annan dejting eller andra kontakter på g samtidigt, snarare att de verkar tro att jag är nån jäkla chattbot som sätts på paus när de själva inte haft tid att logga in och svara mig. Typ som att nu har jag mycket på jobbet så jag låter henne vänta 3 dagar innan jag svarar henne och då loggar jag inte alls in under den tiden.Sen när de väl svarar så är det som att de förutsätter att ingen tid alls förslutit sedan sist vi hördes, men för mig har det ju det. De själva verkar stå kvar på samma ruta och tro att man bara kan starta igång där man senast avslutade. 

Liksom noll förståelse för att man måste underhålla kommunikationen och kontakten. Eller åtminstone meddela innan att nu kommer jag vara frånvarande här ett tag för jag har extremt mycket på jobbet. Men nä. alltid fått veta sånt i efterhand. Och så men vadå, jag tänkte ju på dig. Men hur ska jag veta att nån tänker på mig om han inte förmedlar det?! Jag kan inte läsa tankar, så naturligtvis förutsätter jag då att han ghostar mig eller så. Men sen dyker de upp som nån gubben i lådan och undrar varför jag känner mig dissad och tappat intresset. Alltså det här är så extremt frustrerande! 

Svar på tråden Osynkat vid dejting