Flytta mot andra förälders vilja
Jag gjorde slut med mitt barns pappa för ca 6 månader sen. Vi har sedan dess fortsatt bo tillsammans under tiden jag letat efter bostad, han står på hyreskontraktet till den lägenhet vi bor i nu. Vi har inte haft något samliv på flera månader, vi sover i olika rum och lever inte som ett par längre. Han motsatte sig separationen hårt till en början och försökte övertala mig till att stanna på olika sätt, men jag har varit tydlig med vad jag vill. Nu har jag hittat en lgh som ligger ca 1,5 km från vårt nuvarande boende. Vårt barn kommer gå kvar i samma förskola och lägenheten ligger i samma kommun. Men mitt ex motsätter sig det, han påstår att det är ett dåligt område som han inte vill att hans barn ska bo i. Saken är att jag bor i Stockholmsområdet och har letat aktivt ett halvår och detta är första chansen jag har på ett förstahandskontrakt. Min fråga är vad son gäller här rent juridiskt? Kan mitt ex motsätta sig flytten på något sätt? Gör jag något olagligt? Lgh ligger som sagt i samma kommun, ca 1,5 km bort och barnet ska gå kvar i samma förskola.