Anonym (Abc) skrev 2025-04-07 19:20:17 följande:
Den informationen jag fick var väldigt tydlig. Men sen finns det ju folk som inte hänger fast sig vid detaljer. Är han sådan på andra grejer? För isf har det nog gått honom över huvudet.
Jag vill minnas att jag fick det både muntligt och ett papper med informationen.
Jag som känner honom väl vet att han kan ta folk på orden, iallafall mig ibland och det kan ju vara i både positiva och negativa sammanhang.
Det kan tex vara en ganska oväsentlig sak för min egna del som jag berättar om vid något tillfälle och som jag däremot kanske glömmer bort sen vad som sades, medan han kan snäppa upp något jag sagt i veckor/månader efter.
Så det är därför detta känns så olikt honom, att en sån här pass viktig info inte verkar ha gått fram tidigare än nu idag då jag nämnde vad jag läst på nätet om tiden efter sterilisering.
Jag menar, har han nu löpt hela linan ut och valt att göra en steriliseirng en gång för alla så borde ju denna info vara viktig om någon för hans del?
Gör man en steriliseirng i mina ögon så är man så pass rädd för att experimentera och råka riskera göra någon gravid så att man borde ha lagt den infon på minnet.
Han har även sagt att han inte ska berätta om steriliseringen för någon så länge ingen skulle fråga.
Men han verkade helt ärligt bli förvånad av det jag berättade om infon läkaren BORDE ha sagt. Sen somsagt så fick jag inte någon vidare respons på om han inte fått reda på att skydda sig i ca 3 månader efteråt. Det var total tystnad sen började vi prata om något annat som dök upp framför ögonen på oss.