• Anonym (suck)

Min man berömmer andra kvinnor på gymmet

Min man och jag gymmar ihop. Jag har varit hemma och sjuk i ett par veckor. Idag på gymmet så hejade han på en tjej och sa att hon börjat heja efter att han gjort tummen upp åt henne när hon tränat. Han ville inte köra vårt vanliga program utan bytte och stod nära henne och tränade. Väntade inte på mig heller som han brukade utan körde på. Jag kanske överreagerar men tycker ni att det är ok att ge tummen upp åt andra på gymmet m.m

• Svar på tråden Min man berömmer andra kvinnor på gymmet
  • Anonym (Fru och mor)

Nu är jag troligen äldre än dig och gift sedan länge.
    Min man gymmar och jag kör gruppppass.
    Din sambo har alltså genom att göra en uppskattande tumme upp gjort dig osäker?
    Att han inte ville träna med dig kan ju i bästa fall bero på omtanke, du har varit sjuk i veckor och behöver ta det lite lugnare på gymmet.
    Prata med honom.

• Tukt

Du har gift dig med en sexist. Vad förväntade du dig?

• Anonym (suck)
    Anonym (Fru och mor) skrev 2025-03-29 10:29:05 följande:

Nu är jag troligen äldre än dig och gift sedan länge.
    Min man gymmar och jag kör gruppppass.
    Din sambo har alltså genom att göra en uppskattande tumme upp gjort dig osäker?
    Att han inte ville träna med dig kan ju i bästa fall bero på omtanke, du har varit sjuk i veckor och behöver ta det lite lugnare på gymmet.
    Prata med honom.

Nej vi körde ihop tills att hon kom och sedan ville han byta övningar vilket han aldrig gjort tidigare. Vill bara höra andras åsikter om jag överreagerar. Vi har varit gifta i mer än 5 år och tillsammans flera år innan dess. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Det skulle jag verkligen inte gill. Prata med honom.

• Anonym (Dellis)
    Anonym (suck) skrev 2025-03-29 12:29:25 följande:
    Nej vi körde ihop tills att hon kom och sedan ville han byta övningar vilket han aldrig gjort tidigare. Vill bara höra andras åsikter om jag överreagerar. Vi har varit gifta i mer än 5 år och tillsammans flera år innan dess. 
    Liten varningssignal kanske? Du får vara lite uppmärksam och blir det tydligt så behöver du ta upp det med honom.
  • Anonym (E)

Andra kvinnor eller en annan kvinna? Lite ögongodis kanske, hade han fortsatt hänga efter henne så hade jag nog sagt att jag nog frågat om hon är anledningen till att han inte vill träna tillsammans längre.

Jag gymmar samma tid varje dag så det är oftast samma stammisgäng som man har börjat heja på, när jag är på gymmet så tränar jag, är inte intresserad av något annat men det är klart att man kanske slänger en extra blick när det kommer en snygging, som min kompis sa "det är ok att fönstershoppa så länge man inte köper"

• cosinus

Tränar ofta samma tider och gör man det en längre period så inser man att vissa har samma rutiner som en själv. Då blir det ju rätt naturligt att börja hälsa.

vissa är sen pratsammare än andra. Några nickar jag åt, några hejar jag på, vissa byter man någon mening med.

han kanske kört lite variation när du varit sjuk. Jag tränar ofta lite annorlunda om jag tränar själv eller med en kompis. Passar på att köra övningar denne inte gillar eller Sånt som kräver mindre pass när jag är själv. Så kan ju vara så enkelt att han bara inte kört exakt som ni brukar senaste tiden.

såklart han kan vara intresserad av henne, lika självklart kan det vara precis hur harmlöst som helst. 

• Anonym (Mannen)

Tummen upp säger inte så mycket. Är han en hjälpsam typ som brinner för träning eller är han där mer för utseendet? 

• Anonym (suck)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-29 14:08:21 följande:

Tummen upp säger inte så mycket. Är han en hjälpsam typ som brinner för träning eller är han där mer för utseendet? 

Han har inte gjort så tidigare ( vad jag vet) men tycker det är lite konstigt att han gjorde det och han skulle nog inte gjort det mot en kille. Jag undrar hur han skulle reagera om jag gjorde likadant. Vet även att hon är singel och ett år äldre än mig. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Dellis) skrev 2025-03-29 12:43:20 följande:
    Liten varningssignal kanske? Du får vara lite uppmärksam och blir det tydligt så behöver du ta upp det med honom.
    Japp vi kör samma tid som henne på helgen och vet att han kollat på henne tidigare och försöker göra det ?snyggt? när inte jag ser. Hm vet inte fick en konstig magkänsla idag. Sedan brukar han säga att ?det är ok att få aptit borta men äta hemma?. Det är ju inte så att jag är så sugen på honom efter gymmet när detta hände, Han var det däremot när han kom hem..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Dellis)
    Anonym (suck) skrev 2025-03-29 16:45:45 följande:
    Japp vi kör samma tid som henne på helgen och vet att han kollat på henne tidigare och försöker göra det ?snyggt? när inte jag ser. Hm vet inte fick en konstig magkänsla idag. Sedan brukar han säga att ?det är ok att få aptit borta men äta hemma?. Det är ju inte så att jag är så sugen på honom efter gymmet när detta hände, Han var det däremot när han kom hem..
    Trist, det kan ju ha varit som du misstänker. Förstår att du inte var så intresserad senare. 

Han måste ju vara rätt aningslös som inte förstår att du kan misstänka något. Han verkar inte förstå att han uppträder klumpigt mot dig.

I långa relationer händer det rätt ofta att människor blir sexuellt attraherade av andra. Fantiserar om andra till och med när de är med sin partner. Gäller båda könen.

Men i det här fallet är det inte bara fantasier i hans eget huvud om han försöker vara nära henne och söker kontakt i gymmet. 

Du får med andra ord vara lite uppmärksam i gymmet framöver och ta upp det om det visar sig vara ett mönster.
  • Anonym (Dåligt)

Låter som en stor varningsignal.

Otroligt dålig stil, oförskämt.

Skäl att dumpa.

Svar på tråden Min man berömmer andra kvinnor på gymmet