• Anonym (Vuxen och osäker)

Snart 50 år och fejkar orgasm

Vill egentligen bara bli lite ok med det. Känna att jag får göra så om jag mår bra av det. Många tycker ju att man lever med en lögn då.
    Träffar en ny efter långt äktenskap, tar Sertralin och har svårt att komma med någon annan. Gillar hångel och närheten i sex, men det tog ett år innan jag kom med exet även om jag kommer lätt på egen hand. Så jag hånglar, kramas, myser, knullar. Men fejkar orgasm eftersom han är så mjuk och mån om mitt välbefinnande. Jag känner min kropp så väl, så jag vet att en dag faller det på plats och jag kommer få en orgasm.
    Trauman från barndom och äktenskap gör att detta är en fin lösning just nu.
    Men brottas med tanken att jag är oärlig ❤️

• Svar på tråden Snart 50 år och fejkar orgasm
  • Freddie K

Jag tänker att du inte ska behöva fejka orgasm. Hade väl varit skönare om du kom på riktigt. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • TomZader

Oj sådant där kan vara svårt och det är ett laddat ämne.

Som du säkert redan misstänker så kan det kännas jobbigt och faktiskt få negativa konsekvenser om du säger "hej föresten går det inte för mig".
    Det bör man ta direkt när problemet uppstår.

Men där har du alternativ 1:
    VIT LÖGN
    Säg att problemet började nu och att du vill  experimentera hur det går att lösa. Sexleksaker brukar kunna hjälpa långt.

Alternativ 2:
    GRÅ LÖGN
    Säg inget om problemet men föreslår att ni ska experimentera lite. Spontant tror jag det uppskattas om du tillfredsställer dig själv tillsammans med partnern.
    Kan vara rejält sexigt.

Alternativ 3:
    Sök professionell hjälp/stöd för vara dig eller er båda.
    Familjeliv räcker bara så långt 😀 

Lycka till och hoppas det löser sig.

• Anonym (E)

Jag förstår inte varför Man gör det bara. Jag är i din ålder och har alltid haft svårt att komma, men fejkat har jag aldrig gjort. Den enda som förlorar på det är ju jag själv ? plus att det skulle kännas oärligt. Du skriver att du mår bra av det, men samtidigt tycker du att det är ett problem?

• Anonym (Tänk ett steg längre)

Jag tycker bara att det är så väldigt deprimerande att män kan gå runt och tro att de ger kvinnan orgasmer när det faktiskt inte är sant, och sen lämnar du det eländet vidare till nästa kvinna som då ska behöva bli ifrågasatt för att hon inte kommer på tre minuters in-ut.

Så att du ska må bra just nu kanske blir flera andra kvinnor som mår dåligt sen, om du fattar? Och det är väl inget konstigt att ha svårare att komma om man äter medicin, det är ju en känd biverkning av de där?

Jag tror att de flesta män som vill kan lära sig vägen till kvinnans orgasm bara hon kommunicerar, låter sin hjärna hjälpa till, och låter dem försöka ett tag.

• KimLinnefeldt

Som din partner skulle jag föredra att du inte kom, men att du förklarade hur du funkar och att det inte är något jätteproblem för dig, att du njuter jättemycket ändå. Och sen att du gärna testar lite nya saker för att se om du kommer. Att det är ditt ansvar, att han är en jättefin älskare men att du helt enkelt har svårt att komma.

Att fejka är ett slags bedrägeri, inte så trevligt.

• Anonym (Jag)

Jag är också 49, och jag har aldrig kommit med en man (bara ensam). Senaste året har jag börjat kunna spruta, fortfarande inga orgasmsammandragningar men det känns skönt att ha nåt slags 'kvitto' på att det är skönt, kvitto till mannen alltså.

Men att fejka orgasm? Varför? Du förstör ju bara för dig själv.

Svar på tråden Snart 50 år och fejkar orgasm