Mamman vägrar samarbete
Jag har två barn (4 och 6 år) och varit separerad i snart 2.5 år. Vi har och har haft 2, 2, 3 med barnen sedan dess. Detta är nu något jag skulle vilja ändra till varannan vecka för att få mer stabilitet kring barnens liv och aktiviteter. Problemet är att mamman vägrar. Hon har ojämna arbetstider så de flesta arbetspass ligger då jag har barnen. Jag menar att det är barnens bästa som bör gå först. Och där går våra åsikter isär vad detta då innebär. I försök att få till i diskussion har jag varit i kontakt med familjerätten för att samtala kring att börja varannan vecka iom att vårt yngsta barn börjar förskoleklass (ca. 1.5 år bort). Men efter många försök från nu 2 handläggare och mamman vägrar gå på dessa samtal börjar situationen stramas åt. Det går inte framöver snarare tvärtom. Mamman vägrar även att ha varannan vecka under sommarens semester. Inte heller att jag själv skulle åka med barnen en vecka i sommar som semester går hon med på..hon menar att sommaren är bestämt och hon inte vill vara ifrån barnen. Familjerätten menar mer eller mindre att de nte kan hjälpa mig mer då mamman vägrar gå på dessa samtal som är frivilliga. Har försökt gång på gång att ta detta men utan resultat. Min fråga är hur ni hade gjort? Som jag ser det verkar det snart bara vara tingsrätten kvar för att bestämma kring varannan vecka eller inte? Tacksam för alla svar.