• Armeen

Sexfantasier

Hej,

Min kille/särbo berättade för mig häromdagen att han när han handlar mat har han sexfantasier om kvinnorna han stöter på i affären. Blev lite ställd. överreagerar jag? 

• Svar på tråden Sexfantasier
  • Anonym (L)

Jag kan berätta om mina fantasier för min tjej men inte om de rör andra kvinnor än henne. Det borde man fatta själv att det är gränslöst.

• Lynx123

Är han helt körd i huvudet, eller? Sådant berättar man ju bara om man helt saknar hyfs, empati eller önskan om trygghet i ett förhållande.

• Armeen

Nej han berättade inte i detalj och jag frågade inte.
    Ja han har uttryckt sig psykologiskt klumpigt tidigare men alltid bett om ursäkt när han insett att jag blivit sårad.
    Vi är ett nytt par och har bra sex. Han har en snygg tjej om man får uttrycka sig så. Den här gången verkar han tycka att det är en helt normal sexfantasi som jag ska acceptera.
    Tack för alla svar.

• Egon den stora

Det konstiga är att han säger det, inte att han har fantasier.  Har han andra problem i sociala sammanhang? 

• Lynx123
    Armeen skrev 2025-04-07 11:38:23 följande:

Nej han berättade inte i detalj och jag frågade inte.
    Ja han har uttryckt sig psykologiskt klumpigt tidigare men alltid bett om ursäkt när han insett att jag blivit sårad.
    Vi är ett nytt par och har bra sex. Han har en snygg tjej om man får uttrycka sig så. Den här gången verkar han tycka att det är en helt normal sexfantasi som jag ska acceptera.
    Tack för alla svar.

Okej...akta dig för det här. Varningsflagga!!!
  • Armeen

Såklart alla har sexuella fantasier det säger jag inget om har jag med. Stämmer att han är en ensamvarg. Inget grabbhäng förutom någon AW med kollegor en gång om året.
    Det som känns lite jobbigt är att han uttrycker att han vill leva med mig resten av sitt liv. Han sitter och tittar på hus och vill att vi flyttar ihop. Känns så dubbelt allting. Vet inte vad jag vill längre.

• Anonym (Du förtjänar bättre TS)
    Armeen skrev 2025-04-07 08:23:40 följande:

Sant ursäkta. Blev ställd kände mig lite stött.
    Han berättade också att han får stånd i affären när han fantasier om kvinnorna han ser när han handlar mat.

Jag hade blivit ledsen. Känns perverst och vissa saker behöver man verkligen inte dela med sig av. Din kille verkar som en idiot som inte tar hänsyn till dina känslor eller inte begriper hur man ska bete sig. Är han inte rent av korkad så är han elak, detta är inget man ska dela med sig av. Alla har sexfantasier, men personligen tycker jag det är sjukt perverst och respektlöst att gå runt och aktivt göra det med främlingar i affären medans man har partner. Så sjukt osexigt också, både med rena idiotin och själva akten. Du överreagerar verkligen inte, jag hade övervägt att lämna om min partner berättade detta.
  • Anonym (Du förtjänar bättre TS)
    Anonym (Alla) skrev 2025-04-07 09:14:17 följande:

Sådär för nog del allra flesta män i olika grad. Däremot behöver man ju inte berätta om det, det är lite otaktiskt.

ALLA har sexfantasien, även om andra än sin partner. Skillnaden är att kvinnor i högre grad har har intellektuella kapaciteten att förstå att man inte delar med sig om det till sin partner. Man bör också skämmas om man gör det.
    Anonym (Fantasia) skrev 2025-04-07 08:26:17 följande:

Jag kan väl erkänna att jag beundrar många kvinnor jag möter. Kanske inte just rena sexfantasier varje gång men ibland. Kan undra hur de skulle se ut i olika sexuella situationer, hur de skulle se ut o underkläder eller t ex hur det hade känts att daska till dom i rumpan. Många kvinnor har någon detalj som tilltalar mig vare sig det är vackra läppar, vackert hår eller höfter.  

Hustrun hade nog inte uppskattat dessa tankar och därför berättar jag dem inte för henne. Är hon med mig har jag bara ögon för henne. 

Jag förstår att du har dessa tankar. Men att du förstår att din fru inte hade uppskattat det borde ge dig otrolig skam varje gång du gör det. Det verkar som att människor inte har respekt för sina partners längre. Det är tydligen okej att agera exakt hur man vill utan att känna någon som helst skam. Man HAR kontroll över sina tankar och kan välja att sluta tänka på saker som är opassande. 
  • Testa först

Min fru och jag delar med oss av våra sexfantasier. Ser det som en del i vårt sexliv och det bygger upp en härlig stämning innan och under sexakten. Efteråt pratar om det skulle vara görbart i verkligheten.

För oss är det en krydda och det håller vårt långa förhållande lika spännande som när vi var nykära.

• Armeen

Han har nu bett om ursäkt och ändrat storyn lite. Vet inte vad jag ska tro. Kanske han är rädd att jag ska gå. Nu har detta hänt innan han träffade mig och bara några gånger enligt honom. Psykologiskt klumpig eller rent av elak är nu frågan.

• Lynx123
    Armeen skrev 2025-04-08 19:27:55 följande:

Han har nu bett om ursäkt och ändrat storyn lite. Vet inte vad jag ska tro. Kanske han är rädd att jag ska gå. Nu har detta hänt innan han träffade mig och bara några gånger enligt honom. Psykologiskt klumpig eller rent av elak är nu frågan.

Ja, okej är det ju INTE!
  • Anonym (Man)

Osmidigt, sen är han nog närmare sanningen än vad många vill medge.

• KimLinnefeldt
    Testa först skrev 2025-04-08 17:59:04 följande:

Min fru och jag delar med oss av våra sexfantasier. Ser det som en del i vårt sexliv och det bygger upp en härlig stämning innan och under sexakten. Efteråt pratar om det skulle vara görbart i verkligheten.

För oss är det en krydda och det håller vårt långa förhållande lika spännande som när vi var nykära.

Härligt, så skulle jag vilja hemma också. Tyvärr är hon för blyg/hämmad/ointresserad för att delta i fantasier. 
  • Anonym (Bängt)

Tanken är fri. Jag tittar varje dag på kvinnor och föreställer dem utan kläder, försöker se om bröstvårtorna syns genom kläderna, spanar in bröstens gung, ser unga kvinnnor med hudnära tights. Men hittills under 48 års äktenskap har jag inte varit otrogen.

• Anonym (La femme)
    Anonym (Bängt) skrev 2025-04-09 08:19:46 följande:

Tanken är fri. Jag tittar varje dag på kvinnor och föreställer dem utan kläder, försöker se om bröstvårtorna syns genom kläderna, spanar in bröstens gung, ser unga kvinnnor med hudnära tights. Men hittills under 48 års äktenskap har jag inte varit otrogen.

Och jag tackar för att du är ärlig.

Alldeles för många kvinnor har helt orealistiska förväntningar på sina män och försöker ge dem "tankeförbud". Det funkar generellt inte.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Du förtjänar bättre TS) skrev 2025-04-08 17:28:32 följande:
    ALLA har sexfantasien, även om andra än sin partner. Skillnaden är att kvinnor i högre grad har har intellektuella kapaciteten att förstå att man inte delar med sig om det till sin partner. Man bör också skämmas om man gör det.
    Anonym (Fantasia) skrev 2025-04-07 08:26:17 följande:

Jag kan väl erkänna att jag beundrar många kvinnor jag möter. Kanske inte just rena sexfantasier varje gång men ibland. Kan undra hur de skulle se ut i olika sexuella situationer, hur de skulle se ut o underkläder eller t ex hur det hade känts att daska till dom i rumpan. Många kvinnor har någon detalj som tilltalar mig vare sig det är vackra läppar, vackert hår eller höfter.  

Hustrun hade nog inte uppskattat dessa tankar och därför berättar jag dem inte för henne. Är hon med mig har jag bara ögon för henne. 

Jag förstår att du har dessa tankar. Men att du förstår att din fru inte hade uppskattat det borde ge dig otrolig skam varje gång du gör det. Det verkar som att människor inte har respekt för sina partners längre. Det är tydligen okej att agera exakt hur man vill utan att känna någon som helst skam. Man HAR kontroll över sina tankar och kan välja att sluta tänka på saker som är opassande. 
    Det man ska hålla koll på är vad man säger och gör.

Hålla på och vakta på sina tankar är inte bra och ganska lönlöst, det kan dyka upp lite vad som helst. 

Huvudsaken är att man inte gör något som inte är juste.

Sen om man tänker något som man själv tycker är dumt, så behöver man ju inte odla de tankarna genom att uppehålla sig vid dem hela tiden.

Skulden ska  man känna när man verkligen har gjort något ont som går emot ens värderingar.
  • Armeen

Som sagt när ens pojkvän talar om för sin tjej att han får stånd när han går och handlar och fantiserar om kvinnorna han möter tycker jag att det sårar. Vissa saker kan man behålla för sig själv. Och ja jag tycker det är ok och normalt med sexfantasier.
    Ventilerar här då jag aldrig varit med om detta i tidigare relationer. Tack till alla som tagit sig tid att svara.

• Anonym (Fantasia)

?Jag förstår att du har dessa tankar. Men att du förstår att din fru inte hade uppskattat det borde ge dig otrolig skam varje gång du gör det. Det verkar som att människor inte har respekt för sina partners längre. Det är tydligen okej att agera exakt hur man vill utan att känna någon som helst skam. Man HAR kontroll över sina tankar och kan välja att sluta tänka på saker som är opassande?

?Otrolig skam?. Nja. jag har respekt för min fru. men jag är även bara en människa. Jag agerar inte på något sätt mer än att kasta några blickar. Du får det att låta som det är vedervärdigt Att kika lite snabbt på vackra damer 

Vem har sagt något om att agera hur man vill?
    Det är ju viss skillnad i att få en tanke i huvudet och att kasta några blickar jämfört med att helt sakna impulskontroll. 

• Anonym (Hen)
    Armeen skrev 2025-04-07 12:19:33 följande:

Såklart alla har sexuella fantasier det säger jag inget om har jag med. Stämmer att han är en ensamvarg. Inget grabbhäng förutom någon AW med kollegor en gång om året.
    Det som känns lite jobbigt är att han uttrycker att han vill leva med mig resten av sitt liv. Han sitter och tittar på hus och vill att vi flyttar ihop. Känns så dubbelt allting. Vet inte vad jag vill längre.

Köp inget och avstyr tittande på hus rill du kommit mer underfund med hur han fungerar. Han kan vara lite socialt okänslig.
Svar på tråden Sexfantasier