• Sourze

Min dejt tar kontakt med andra

Hej,
    Jag dejtar en kille sedan några månader tillbaka. Han säger att han är kär i mig.
    Men jag har nu fått reda på att han kontaktar andra tjejer på dejting appar och ger förslag på att ses över en kopp kaffe.
    Är detta socialt accepterat nu för tiden, då vi bara dejtar och inte är tillsammans eller är det jag som är ?gammalmodig? och tycker att man dejtar en i taget?
    Varför vill han träffa andra när han säger att han är kär i mig? 🤔

• Svar på tråden Min dejt tar kontakt med andra
  • Anonym (?)

Varför vill du träffa honom.när han träffar andra?

• Sourze
    Anonym (?) skrev 2025-04-09 09:37:15 följande:

Varför vill du träffa honom.när han träffar andra?

Vi har dejtat flera månader, men fick nyligen veta att han tar kontakt med andra. Är det vanligt att det är såhär nu för tiden? Jag har inte dejtat på många många år, förens nu.
  • Fjäril kär
    Sourze skrev 2025-04-09 09:41:41 följande:
    Vi har dejtat flera månader, men fick nyligen veta att han tar kontakt med andra. Är det vanligt att det är såhär nu för tiden? Jag har inte dejtat på många många år, förens nu.
    Totalt irrelevant om det är vanligt eller inte - DU måste sätta DINA gränser och stå för det.  Du reagerar på det och uppenbarligen är det inte okej för dig . Då måste du säga det och ta ett beslut om du vill fortsätta med honom eller inte. 

Det är din personliga åsikt som räknas och inte vad alla andra gör. 
  • Anonym (Alice)

Han är kär i dig, så varför är ni inte tillsammans?

• Lynx123

Han är nog inte kär i dig tyvärr. Ta ingen skit från snubbar på det viset!

• Sourze
    Lynx123 skrev 2025-04-09 16:03:38 följande:

Han är nog inte kär i dig tyvärr. Ta ingen skit från snubbar på det viset!

Nej det kanske är så att han ljuger. Känner mig så himla dum och blåst på ngt sätt
  • Anonym (CV)

Ja, så fungerar det idag.
    Är som att söka arbete. Man skickar flera ansökningar samtidigt och inte bara en.

• Anonym (Breve)
    Anonym (CV) skrev 2025-04-09 23:42:39 följande:

Ja, så fungerar det idag.
    Är som att söka arbete. Man skickar flera ansökningar samtidigt och inte bara en.

Javisst, idag kan man, (om man är öppen med att man inte är ihop), dejta flera samtidigt. Men man brukar inte säga till en person att man är kär i den personen och sedan gå ut med andra. Skumt.
  • Sourze
    Anonym (Breve) skrev 2025-04-09 23:54:49 följande:
    Javisst, idag kan man, (om man är öppen med att man inte är ihop), dejta flera samtidigt. Men man brukar inte säga till en person att man är kär i den personen och sedan gå ut med andra. Skumt.
    Nej det är det jag känner är så konstigt! Att han säger att han är kär i mig och sedan bjuder ut andra på kaffe 🤔
    vad skulle ni andra gjort? Dumpat honom?
  • Lech1

Det är typiskt svenskt beteende att så länge man är svensk så har man orgier o.s.v. och har nära band till Satan men invandrare utesluts från allt inklusive vänskap t.om.. ofta. Så du är nog en invandrar-person och måste förstå att föraktet är mycket som Berlinmuren nog endå.

• molly50
    Sourze skrev 2025-04-10 00:56:43 följande:
    Nej det är det jag känner är så konstigt! Att han säger att han är kär i mig och sedan bjuder ut andra på kaffe 🤔
    Jag hade dumpat. Jag hade inte velat slösa tid på någon som ändå inte verkar vara kär. Även om han påstår det.
    Men hade han verkligen varit det så hade han inte försökt träffa andra.
  • Anonym (Breve)
    Sourze skrev 2025-04-10 00:56:43 följande:
    Om det inte var en jobbkompis som han bjöd på kaffe, utan han var på vanlig dejt, så hade jag absolut funderat på att dumpa!

Man säger inte att man är kär när man intr är det! Falskt och en tydlig varningssignal.
  • Anonym (Breve)
    Lech1 skrev 2025-04-10 01:18:00 följande:

Det är typiskt svenskt beteende att så länge man är svensk så har man orgier o.s.v. och har nära band till Satan men invandrare utesluts från allt inklusive vänskap t.om.. ofta. Så du är nog en invandrar-person och måste förstå att föraktet är mycket som Berlinmuren nog endå.

Att dejta är inte att ha orgier. Man träffas och gör något tillsammans, som restaurangbesök, promenad, fika eller bio, typ. För att se om man vill fortsätta träffas och bli ihop. Har man sedan blivit ihop så träffar man inga andra. 

Det är så det ser ut, men i alla samhällen finns det personer som struntar i andra människor. Säger t.ex. att de är kära men går sedan ut med andra. De bryter mot hur man brukar göra och är inte att lita på.
  • Anonym (man51)

Men TS, i all välmening. Strunta i att söka bekräftelse i vad andra skulle göra...

Utgå från dig själv, vem är du? vilken slags person är du? 

Uppenbart så är detta ett störningsmoment för dig, utifrån den relation som du anser att ni har. Säg det till din dejt då! Våga stå upp för dina egna känslor!

Man behöver inte hänvisa till en aftonbladet-undersökning för att fatta beslut som handlar om ens egna liv, egna relation.

Jag är man, jag dejtar en i taget. Det frågade min nuvarande särbo för ett år sedan, och det var mitt svar.

Alla gör inte så, vare sig man är man eller kvinna. Somliga går på en fika-dejt på onsdagen, träffar någon annan för en drink på fredagen, och går på trerättersmiddag med ytterligare någon annan på lördagen.

Du skriver att du "har fått reda på". Det tolkar jag som att din dejt inte är öppen med att han "dejtar" andra. För mig så går det fetbort!

Att träffa kompisar är en sak, men att söka dejter på en dejtingapp är något annat. Sen är en dejt en dejt... men att hålla dörren ständigt på glänt är ganska ocharmigt när man dejtat ett antal månader... säger man dessutom att man är "kär"... mmm, det var en gång en liten flicka som skulle gå med mat till sin sjuka mormor...

Antingen så spelar man med öppna kort eller inte. Ger sin dejt en möjlighet att göra sitt val.

Valet är ditt!

• Anonym (CV)
    Anonym (Breve) skrev 2025-04-09 23:54:49 följande:
    Ja, det är inte trovärdig och kanske är det så att personen vill hålla igång några samtidigt.
    Hade avslutat.
  • Anonym (JO)
    Sourze skrev 2025-04-09 09:41:41 följande:
    Nej det är absolut inte vanligt och är ingenting du ska acceptera. Verkar vara en sådan där otrogen typ tyvärr. Har han sagt att han är kär i sig så ska han ju självklart inte vara med andra.
    Tycker du ska släppa taget om honom innan han sårar dig ännu mer. Stå upp för dig själv. Du är värd något annat.
    Lever själv ensam och det är inte lätt att träffa någon som är bra och omtänksam. Man hoppas det finns ngn tjej som har båda fötterna på jorden. 
Svar på tråden Min dejt tar kontakt med andra