Du som är bra på bilar
Jag har en VW Golf från 2016. Funkar överlag helt fantastiskt men nu har det hänt något skumt, som kanske någon med lite mer bilkunskaper än mig, kan svara på.
Jag lämnade in bilen på däckfirman för byte till sommardäck i förra veckan. När jag åkte därifrån fick jag ganska snabbt upp en varning för tryckförlust i vänster framdäck. På kvällen åkte jag och fyllde på däcket och såg även till att samtliga däck hade samma tryck (det rekommenderade).
Det gick någon dag och allt var frid och fröjd. Sen plötsligt, på väg hem från jobbet, fick jag återigen upp en varning om tryckförlust. Den här gången stod det dock inte specifikt vilket däck det handlade om. Jag gjorde samma sak igen, åkte till macken och såg till att samtliga däck hade samma tryck.
Nästa dag, efter att ha kört i 20 minuter på morgonen och därefter 10 minuter på eftermiddagen - kommer varningen upp IGEN! Men denna gång varnas det för tryckförlust i HÖGER framdäck.
Då det har växlat mellan två däck känns det inte så sannolikt att det faktiskt är något fel på däcken (om jag inte har lyckats få nån pyspunka på båda framdäcken samtidigt). Men, kan det vara nån sensor som har fått spunk? Är det något som kan hända när man skiftar däcken? Och vad 17 gör jag? Det känns ju inte så säkert att ignorera meddelandet heller.