Anonym (lika barn leka bättre) skrev 2025-04-12 20:18:05 följande:
Min svärmor var väldigt jobbig och min man var väl medveten om det.
De hade ingen kontakt när vi blev ihop p.g.a. han hade tagit paus, och det tog nog två år innan jag fick träffa henne alls. Och vid det tillfället blev det en social katastrof redan under förrätten.
Han bestämde senare att det bara blev familjen på vårt bröllop för hon gjorde bort honom så pinsamt på hans 30-årsdag så han inte ville ha henne i närheten av våra gemensamma vänner. Vi körde bröllopet med föräldrar och syskon, och sen en större fest med vännerna efteråt.
Kanske de skäms för era politiska åsikter, kanske skäms de för hur ni beter er eller klär er, eller så är det den andra sidan som är snobbig, bonnig eller bara odräglig och de vill inte att ni ska bli utsatta för det.
Vissa blandningar bör undvikas, för allas skull.
Ja det kanske ligger något i det. Det som kommit fram är väl att dom tycker familjerna är lite olika.
Jag vill inte säga för mycket om mig för att bli identifierad. Men jag är någon som bryr sig och jag undrar mest vad det kan bero på, om det är vanligt, eftersom det verkar som att dom inte vill att familjerna ska träffa varandra och undviker det.
En utav mammorna fick inte komma till dörren och hämta en utav dom hos dom andra föräldrarna, utan fick sitta i bilen på gatan och vänta. Lite sådana grejor.