• Anonym (Livet)

Livsångest och otrohet

Varsågoda och döm mig hårt. Jag orkar inte bry mig. 

Jag är en tant som är ca 45 år och är så urless på livet och allt innehåll i min vardag. Jag är gift med en man sedan många år och har två tonåringar. Jag träffade min man när jag var 18 år. 

För några år sedan blev jag handlöst förälskad i en annan man som kände samma sak. Det var helt galet hur väl synkade vi var och han sade att vi är själsfränder. Det är så svårt att beskriva denna relation men det var som att hela världen slutade att snurra så fort han var med mig. Jag har en orolig själ och tänker alltid för brett och djupt. Det kändes som att själen blev lugn och tillfreds i hans famn. Det är mycket tack vare honom jag fann min inre röst och vågade ta beslut kring min personliga utveckling. Idag vet jag mitt värde och förstår att jag är betydelsefull. Det på grund av mannen. 

Allt tog slut såklart. När jag inledde en sexuell relation med honom fick jag ångest på grund av mitt äktenskap. Så jag avslutade det hela och valde min man. Nu har det gått några år och jag kämpar verkligen. Jag känner att jag var mycket lyckligare innan jag visste att han fanns med stort H fanns. Jag vet att HAN är egentligen den rätte men samtidigt har jag gjort mitt val och han sitt val. Han är också gift. Det har gått 3 år men jag kan inte sluta tänka på honom.

Jag avskyr mig själv men nu har han hört av sig och önskat ett samtal. Vi arbetar i samma bransch och han är intresserad av mitt projekt. Jag har bokat in ett möte. 

Jag har ingen annan att prata med. Hjälp mig? 

• Svar på tråden Livsångest och otrohet
  • Anonym (567)
    Divide and you Will win skrev 2025-04-14 15:52:05 följande:
    Hon vet
    hennes älskare vet
    och kanske han ( och folk som vet om detta) skrattar åt barnen och maken
    det finns ingen kärlek när förnedring tillåts
    Tycka synd om är en sak, men varför i hela friden skulle någon skratta åt någon som blir bedragen? Gör du det själv eller eftersom att du tänker så?
  • Divide and you Will win
    Anonym (567) skrev 2025-04-14 16:27:13 följande:
    Tycka synd om är en sak, men varför i hela friden skulle någon skratta åt någon som blir bedragen? Gör du det själv eller eftersom att du tänker så?
    De som vet vad som händer tycker att maken är en idiot som vet inte att hans fru har knullat en annan, medan familjen kanske vänta på henne  , som söker råd på familjeliv 
    hon lever med den kännendo
  • ClumsySmurf
    Anonym (Livet) skrev 2025-04-12 21:14:51 följande:
    Livsångest och otrohet

Varsågoda och döm mig hårt. Jag orkar inte bry mig. 

Jag är en tant som är ca 45 år och är så urless på livet och allt innehåll i min vardag. Jag är gift med en man sedan många år och har två tonåringar. Jag träffade min man när jag var 18 år. 

För några år sedan blev jag handlöst förälskad i en annan man som kände samma sak. Det var helt galet hur väl synkade vi var och han sade att vi är själsfränder. Det är så svårt att beskriva denna relation men det var som att hela världen slutade att snurra så fort han var med mig. Jag har en orolig själ och tänker alltid för brett och djupt. Det kändes som att själen blev lugn och tillfreds i hans famn. Det är mycket tack vare honom jag fann min inre röst och vågade ta beslut kring min personliga utveckling. Idag vet jag mitt värde och förstår att jag är betydelsefull. Det på grund av mannen. 

Allt tog slut såklart. När jag inledde en sexuell relation med honom fick jag ångest på grund av mitt äktenskap. Så jag avslutade det hela och valde min man. Nu har det gått några år och jag kämpar verkligen. Jag känner att jag var mycket lyckligare innan jag visste att han fanns med stort H fanns. Jag vet att HAN är egentligen den rätte men samtidigt har jag gjort mitt val och han sitt val. Han är också gift. Det har gått 3 år men jag kan inte sluta tänka på honom.

Jag avskyr mig själv men nu har han hört av sig och önskat ett samtal. Vi arbetar i samma bransch och han är intresserad av mitt projekt. Jag har bokat in ett möte. 

Jag har ingen annan att prata med. Hjälp mig? 

"Det är mycket tack vare honom jag fann min inre röst och vågade ta beslut kring min personliga utveckling"

"Jag känner att jag var mycket lyckligare innan jag visste att han fanns med stort H"

"Jag avskyr mig själv..."

"Jag är en tant som är ca 45 år och är så urless på livet och allt innehåll i min vardag?"

jag förstår inte, vilken utveckling menar du?
  • Anonym (Erfarenhet)
    Divide and you Will win skrev 2025-04-14 15:52:05 följande:
    Hon vet
    hennes älskare vet
    och kanske han ( och folk som vet om detta) skrattar åt barnen och maken
    det finns ingen kärlek när förnedring tillåts
    Hur kan du veta att "folk vet om detta och skrattar åt maken"  Eftersom detta är ett anonymt forum har du ingen som helst möjlighet att veta detta, om det inte är så att du och TS är samma person.

I de allra flesta fall känner ingen annan till otrohetsförhållanden. Om hon inte berättar så kommer ingen att veta.
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2025-04-14 21:26:31 följande:
    Hur kan du veta att "folk vet om detta och skrattar åt maken"  Eftersom detta är ett anonymt forum har du ingen som helst möjlighet att veta detta, om det inte är så att du och TS är samma person.

I de allra flesta fall känner ingen annan till otrohetsförhållanden. Om hon inte berättar så kommer ingen att veta.
    Hon förnedrar sina barn och sin man genom att ligga med an annan 
    familjen tycker att hon är en fin mamma , person och fru, men det är hon inte.
    Den där familjen lever i en ljög som hon har konstruerat 
    Och det är klart att hennes älskare har berättat för någon, och att det finns folk som vet och har synpunkter om hennes barn och hennes man
    hon tillåter det, och lever med den kännedom 
  • Anonym (Erfarenhet)
    Divide and you Will win skrev 2025-04-15 12:55:55 följande:
    Hon förnedrar sina barn och sin man genom att ligga med an annan 
    familjen tycker att hon är en fin mamma , person och fru, men det är hon inte.
    Den där familjen lever i en ljög som hon har konstruerat 
    Och det är klart att hennes älskare har berättat för någon, och att det finns folk som vet och har synpunkter om hennes barn och hennes man
    hon tillåter det, och lever med den kännedom 
    Du vet ju ingenting om TS. Hur kan du uttala dig om vad familjen vet och känner?
    Varför skulle älskaren berätta detta vitt och brett. Han har ju också familj. 

Du fantiserar ihop ett scenario.  Du borde inse att de allra flesta relationer som den TS beskriver kommer att förbli oupptäckta så länge ingen av det inblandade berättar för sin partner.  
  • Anonym (567)
    Divide and you Will win skrev 2025-04-14 16:36:56 följande:
    De som vet vad som händer tycker att maken är en idiot som vet inte att hans fru har knullat en annan, medan familjen kanske vänta på henne  , som söker råd på familjeliv 
    hon lever med den kännendo
    Du kanske tycker att den som blir bedragen är värd att skrattas åt? 
    Jag tycker att det är sjukt att skratta åt någon som blir behandlad väldigt illa utan att vara medveten om det. Vet ingen som skulle göra det, men i din värld verkar det vara normalt.
    Och inte vågar du upplysa den bedragna om att den blir det heller gissar jag? Du skrattar bara?
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (567) skrev 2025-04-15 17:05:53 följande:
    Jag tycker att det är sjukt att skratta åt någon som blir behandlad väldigt illa utan att vara medveten om det. Vet ingen som skulle göra det, men i din värld verkar det vara normalt.
    Och inte vågar du upplysa den bedragna om att den blir det heller gissar jag? Du skrattar bara?
    Sanningen är att du inte skulle veta om du känner någon som gör det heller, för givetvis skulle 98% av de som har en affär utan att ha en overshare- diagnos aldrig belasta en vän med det.
    Anonym (567) skrev 2025-04-15 17:05:53 följande:
    Jag tycker det? Jag tycker att TS är en hemsk människa som förnedrar sina barn ock make för att sen söka råd i familjeliv om vad ska hon göra när hon träffar sin fd älskare igen 
    Vem vet? Han , den andra vet att hon är en gift kvinna med barn och man  som väntar på henne medan hon fråga familjeliv om hon ska igen bedra familjen 
    Jag har noll empati för TS. Hon borde befria maken så att han kan gå vidare med sitt liv .
    TS älskar inte sin man. Hon älskar den andra, hon tycker att den andra är bättre än hennes man
    Det är inte mindre dåligt för att familjen inte vet. 
    TS låter andra ha synpunkter om hennes barn och familjen och hon bryr sig inte 
    _kolla honom där !
    _ han känner inte mig men jag knullar deras morsa!!
    _ och hennes man håller på med kvällsmat och tror att hans fru är på jobbett men vet du vad? Hon är upptagen med mig, i min säng!!
  • Ascendere

Patetiskt.
    Skilj dig och ge din man chansen att träffa någon som älskar och respekterar honom. 

• Anonym (Erfarenhet)
    Ascendere skrev 2025-04-15 19:24:33 följande:

Patetiskt.
    Skilj dig och ge din man chansen att träffa någon som älskar och respekterar honom. 

Hoppas att din partner lyder ditt råd om hen skulle få känslor för någon annan. Du är verkligen värd att lämnas. När er relation krisar är det bäst för dig att partnern drar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2025-04-15 21:15:14 följande:
    Hoppas att din partner lyder ditt råd om hen skulle få känslor för någon annan. Du är verkligen värd att lämnas. När er relation krisar är det bäst för dig att partnern drar.
    bätte att dra än att hantera kriser som TS
  • Anonym (Erfarenhet)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-15 21:28:53 följande:
    bätte att dra än att hantera kriser som TS
    Har man inte mera ansvar för sin relation än så. Du har knappast en familj att ta hänsyn till. 
  • Anonym (Jag tycker)

Ta en sak i taget. Håll kontakt med den där mannen men gå långsammare fram. Lär känna varandra. Ni har inte bråttom.

Svar på tråden Livsångest och otrohet