• Anonym (Ful?)

En fråga till er män!

Svaret är kanske självklart och man ibland är naiv. Men ni män, när ni bråkar med er partner och ni skulle påpeka hur ful er partner är, menar ni verkligen det?! 
    Tycker ni att er partner är ful och när ni är arga så får ni ur er sanningen? 

• Svar på tråden En fråga till er män!
  • Anonym (Fy)

Skulle aldrig och har aldrig någonsin sagt något elakt så till mina partners. Never ever. Har varit något jag bestämde mig för tidigt, att aldrig göra så. Sista man vill ör ju att göra den man älskar illa.

• EnAnonumius

Skulle aldrig kunna sjunka så lågt att säga att någon är ful när jag gräla med en person.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ikaros12

Som du kanske ser så är det många med mig inkluderat som aldrig skulle kunna säga något sådant. Det handlar inte bara om moralen, utan att kunna göra det. Det är så främmande och otänkbart av så många orsaker. Min erfarenhet är att människor som använder sådana ord i bråk är sjuka eller ovana med sunda konflikter. De är tyvärr med tiden även beredda att bli grövre och ibland även använda fysiskt våld om man inte markerar eller lämnar. Tro aldrig att det är ditt ansvar att anpassa dig efter och förlåta en sådan person. Jag har varit med om att tjejer i bråk i början av relationen börjat med påhopp. Jag har markerat direkt att det för mig är hel oacceptabelt och att jag vägrar att vara i en relation där man trycker ner varandra. Man får gärna vara arg för att vi har olika syn på saker, men då ska man hålla sig till det vi pratar om. Båda de två tjejerna slutade faktiskt med personliga påhopp och en av dem hade jag en riktigt lång och fin relation med. Den andra tog det snabbt slut med av andra orsaker.

• Anonym (Nej)

Man får inte säga så till en annan människa. En person som säger något sådant har en hjärna som ett ouppfostrat/feluppfostrat barn. Jag förstår att det gör ont. Men en person som säger något sådant till dig är inte värd dig. Är det en partner som säger det så lämna den personen. Det där är inte OK.

Sedan kan det bero på kommunikationen mellan man och kvinna också. Jag har varit med om kvinnor som frågat efter någon klippning eller sminkning om vad jag tycker och om jag tvekar och inte direkt säger typ "Wow det blev superbra. Du är så vacker" så kan man få reaktionen. Så du tycker jag blev ful i detta och bla bla bla och kvinnan uppfattar att man säger att hon är ful.

• Anonym (P)

Sen kan man mena ful i sättet. Men det är ju en helt annan sak och kan mycket väl stämma om man betett sig illa.

-Vad fult av dig att att ta mitt kort utan att säga till, nu kunde jag inte betala för min mat på lunchen!

• Anonym (P)

Fast klart att han inte tycker att ts är ful på riktigt. Men att säga nedtryckande saker man inte menar bara för att man är lite arg är omoget och riktigt illa. En sån person förtjänar att dumpas.

• Tukt

Det är ju som så ofta vid den här typen av frågor, mer ett symptom på något annat.
    Att trådsvararna konstaterar att det är fel att kalla någon ful, hjälper knappast grundproblemet.

• Anonym (Hum)

Ful har ja inte sakt men andra saker har man sakt ,
    å för stunden kanske man menar de men inte efter !

• Anonym (P)
    Anonym (Hum) skrev 2025-04-14 13:06:17 följande:

Ful har ja inte sakt men andra saker har man sakt ,
    å för stunden kanske man menar de men inte efter !

Löjligt. Gå hellre ifrån när du är arg än att säga dumma saker till din partner!
    Även om du glömmer det när du inte är arg längre så kan elaka ord fastna hos partnern som både blir ledsen och nedtryckt men förhoppningsvis dumpar så småningom.
  • Anonym (Sofia)

Nu är jag kvinna, men har aldrig blivit kallad ful av någon jag varit ihop med, och inte heller kallat någon jag varit ihop med för det.
    Visst har vi varit osams ibland, men då har det varit mer att personen var egoistisk, glömsk, godtrogen eller något som passar med situationen.
    Personangrepp om utseendet är inte ok - känns som ett sätt att försöka förminska personen. Finns det andra saker som din kille gör/säger som inte känns ok?

• Anonym (Vidrigt sagt)

Aldrig att han skulle få göra det!!!
    Då skulle jag kontra med frågan varför han är tillsammans med mig, om han nu tycker så. Då är det lika bra det är över mellan oss då.

Det kan vara ett kontrollbehov att få dig att tro det. Akta .

• Anonym (Vidrigt sagt)

Det är väldigt svårt att återgå till det normala efter någon sagt kränkande saker om ens utseende. Då har man passerat gränsen alldeles för mycket.

• Anonym (Ful?)

Ful är jag inte, det vet jag. Men detta har jag fått höra flera
    gånger och nu är jag trött på det. Det är ett riktigt barnsligt och respektlöst beteende. Så jag lämnade honom! Ångerfull var han, men nu är det försent. Tänker inte skapa en framtid med en sådan ?man?. 

• jeolpeol
    Anonym (Ful?) skrev 2025-04-14 15:23:05 följande:

Ful är jag inte, det vet jag. Men detta har jag fått höra flera
    gånger och nu är jag trött på det. Det är ett riktigt barnsligt och respektlöst beteende. Så jag lämnade honom! Ångerfull var han, men nu är det försent. Tänker inte skapa en framtid med en sådan ?man?. 

Det var helt rätt gjort av dig!
  • Anonym (Grabb)

...nu tycker jag inte att min kvinna är ful, vare sig fysiskt eller "emotionellt". 

Jag tyckte inte heller att mitt ex var ful. Däremot så kunde jag ibland tycka att hon uttryckte sig "fult" eller "elakt". Sen kan man säga saker man ångrar i stridens hetta, men då får man reda upp och vara person nog att kunna be om ursäkt.

Så, nej... Vissa saker säger man inte, och skulle man säga det, och fortsätta säga det (exempelvis den lista som "Separerad" listar). Då har man stora problem, antingen som person och/eller i sin relation.

Och jag anser att vissa ord, vissa saker, kan man inte ha "osagt", dvs även om man ber om ursäkt, även om man ångrar sig - så sitter orden kvar. Då är relationen körd i mina ögon/öron...

Svar på tråden En fråga till er män!