• Anonym (Förvirrad)

Lita på känslan?

Jag håller på att sluta snusa. Det går rätt så bra förutom att jag har noll tålamod. Nu till mitt problem. Jag tycker att min sambo är så jövla dryg. Hon ser bra ut men är otroligt dryg, sur och jobbig. Jag har tänkt i flera dagar på att göra slut på relationen men kan det vara nikotin abstinensen som gör detta med mig? Därför tvekar jag med att ta upp det med henne.

• Svar på tråden Lita på känslan?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-15 23:33:13 följande:
    Lita på känslan?

Jag håller på att sluta snusa. Det går rätt så bra förutom att jag har noll tålamod. Nu till mitt problem. Jag tycker att min sambo är så jövla dryg. Hon ser bra ut men är otroligt dryg, sur och jobbig. Jag har tänkt i flera dagar på att göra slut på relationen men kan det vara nikotin abstinensen som gör detta med mig? Därför tvekar jag med att ta upp det med henne.

Såna känslor för att sluta med snus??
    Då är det väldigt individuellt för dig.
    Jag har haft mina vändor med snus, när jag slutat så blir jag inget utåtaggerande snusmonster.

Du kanske också ser bra ut men du verkar dryg du med, kanske gör du er båda en tjänst att göra slut.
  • Anonym (Förvirrad)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-15 23:41:03 följande:
    Såna känslor för att sluta med snus??
    Då är det väldigt individuellt för dig.
    Jag har haft mina vändor med snus, när jag slutat så blir jag inget utåtaggerande snusmonster.

Du kanske också ser bra ut men du verkar dryg du med, kanske gör du er båda en tjänst att göra slut.

Tack för din unikt osympatiska tolkning ? det är inte alla som lyckas förvandla en enkel reflektion kring relation och abstinens till ett personligt påhopp på så kort textutrymme. Det kräver? en viss sorts begåvning.

Jag förstår att du ville bidra med något ? kanske var det omtanke, kanske bara behovet att känna dig lite vis. Och visst, det är imponerande att du slutat snusa utan att märka någon större påverkan på ditt humör. Det måste vara skönt att leva med den typen av känslomässig stabilitet. Eller kanske bara låg självinsikt. Ibland är det svårt att skilja.

Hur som helst, jag tar till mig din rekommendation. Inte för att du sa det, utan för att det slog mig hur låg ribban kan vara för att känna sig berättigad att ge andra råd.

• Dexter dot com

Om du innan du slutade med snus tyckte hon var en fantastisk person så kan man ju dra slutsatsen att du överreagerar pga av uteblivet nikotin. 

• Anonym (Kitten)

Gör inget drastiskt. Sitt ner i båten. Det kan absolut vara abstinensen som gör dig irriterad. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Min särbo brukar säga att jag blir sur, grinig och otrevlig ibland när han inbillar sig att jag har abstinens. (Vilket jag inte har dock enligt mig)
    Med det sagt kan det vara så att ditt humör ändras pga din abstinens och att det triggar hennes agerande mot dig? Prata med henne, hör efter om hon uppfattar dig annorlunda nu när du försöker sluta. Men gör inget förhastade som du kommer ångra när abstinensen lagt sig. Vet inte hur det känns eller hur lång tid det tar då jag aldrig snusat. 

• Anonym (Samma)

Som andra säger, sitt ner i båten. 

Jag blev enormt vresig när jag slutade snusa. Men det går över och då kan du troligen njuta av din snygga flickvän igen istället för att störa dig på henne.

• KimLinnefeldt

Ja, man kan nog bli mer irritabel av abstinensen. Den är i första hand psykisk. Jag avvänjde mig med hjälp av Oniko, det gick bra det med. Jag snusade nikotinfritt i två år, tills jag insåg hur meningslös kostnad det var. Och så testade jag att vika hushållspapper och lägga under läppen, och det funkade också... Pinsamt...

Men att du skulle bryta en kärleksrelation av det skälet, det låter överdrivet. I så fall kanske du inte har tillräckliga känslor för henne.

Svar på tråden Lita på känslan?