molly50 skrev 2025-04-29 21:26:37 följande:
Jag kan tycka synd om män som inte lyckas.
Men jag tycker inte synd om de som gnäller och skuldbelägger alla kvinnor för deras misslyckanden.
Man kan,som kvinna,föröska stötta oh ge tips och råd.
men oftast så blir man bara ignorerad eller så får man till svar att det ändå inte kommer att funka. Eller att man ljuger om vad som kan fungera.
Då känns det inte så givande att försöka stötta och hjälpa.
Jag har aldrig varit så´n som har ljugit om att jag inte gillar ONS.
Jag har oftast sökt seriöst.
Och de gånger jag har haft ONS så har jag inte fått ut något av det. Så det är helt enkelt inget för mig.
Och nu är jag lyckligt gift så jag har inte heller det behovet att söka efter ONS.
Jag har lekt färdigt.
Att gnälla är rätt mänskligt om man inte lyckas med något man ändå önskar i livet. Folk gnäller om att de inte lyckas hitta jobb för att arbetsmarknaden är tuff eller vad som. De människorna har lika mycket rätt att gnälla över arbetsmarknaden som män har rätt att gnälla över hur sexmarknaden ser ut.
Jag tänker inte att folk gnäller över alla kvinnor utan det är mer ett uttryck för hur marknaden ser ut. Om någon gnäller över att det är svårt att få jobb för att företagen är kräsna så tycker man inte att alla företag är fel utan för att något har gjort att företagen är kräsna. På samma sätt med om kvinnor är kräsna kan man ju gnälla över, för något har gjort att världen ser ut så. Men det betyder att kvinnor som personer är dumma för det.
Bra att du inte ljuger. Men det är faktiskt så att råd som ges därute är ofta inte råd som fungerar. Ett exempel är att många kvinnor säger "var dig själv". I all välmening. Problemet är om den osäkra , försiktiga killen är sig själv, vad kommer då att hända. Det kvinnor då gör är att dem utgår från någon man de tidigare funnit attraktiv o så ger man rådet var dig själv. I det fallet är inte rådet individanpassat. För en osäker kille är inte var dig själv ett bra råd utan lite fejk it till you make it för att förändra sitt sätt att vara.
Sen finns det kvinnor som inte tar i beaktande de känslor de känner när en attraktiv kille kommer. När de ger råd så använder de logiskt tänkande men sen agerar annorlunda när attraktiva känslor finns i stunden. Då har jag sett hur deras beteende blir helt annorlunda. Det är de råden som behövs hur får man en tjej att känna de känslorna.
Så det är svårt att ge råd om man bara tänker logiskt och inte hur man agerar när man är mitt uppe i attraktiva känslor då beteendet förändras.