• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-19 16:17:12 följande:
    Och fortfarande menar de flesta inte att rättvisa innebär exakt lika utfall numerärt. Det är din hemsnickrade definition.

Och fortfarande, sluta försöka blanda bort korten.
    Räkna upp exempel på lösningar.
    Har du inget annat förslag än droger?
    Det kan inte vara en slump att man snackar om "lika villkor" men man egentligen inte det. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (U) skrev 2025-05-18 21:20:34 följande:
    De flesta anser fortfarande inte att lika villkor betyder exakt lika utfall numerärt. Det blir därmed tokigt när du argumenterar med utgångspunkt att alla anser detta.
    Svara nu  på frågorna.
    Mam borde inte snacka då om "sex".
    Det är inte sex som ska vara på "lika villkor" utan en egen tolkad version. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 19:14:23 följande:
    Det kan inte vara en slump att man snackar om "lika villkor" men man egentligen inte det. 
    Du har fortfarande en egen hemsnickrad definition av innebörden som inte delas av andra.
  • Anonym (U)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 19:21:45 följande:
    Borde inte? Det är DU som har en egen hemsnickrad definition som du klistrar på andra när du vill klaga på att kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit.
    Och återigen, du har ännu inte svarat.
    Ge exempel på lösningar.
  • nihka
    Anonym (Fårsex) skrev 2025-05-18 18:39:33 följande:
    Tack för att du delade dina reflektioner, men jag vill vara tydlig med att du har misstolkat både ton och syfte.

Att vilja diskutera hur förändrade preferensmönster påverkar dejting och relationer är inte detsamma som att vilja begränsa någons rätt att välja. Det handlar inte om att bestämma vad människor borde vilja ha, utan om att förstå samhälleliga och psykologiska tendenser varför det exempelvis verkar som att fler upplever svårigheter i att hitta en partner trots att möjligheterna till kontakt aldrig varit större.

Det är inte misogyni att ställa frågor kring förändrade könsroller, attraktionsmönster eller hur ömsesidiga förväntningar ser ut idag. Det är ett komplext samhällsfenomen som påverkar både män och kvinnor, och det bör gå att diskutera utan att bli kallad fascist eller kvinnohatare.

Om vissa ämnen på förhand avfärdas som "otillåtna", och vissa grupper tar sig tolkningsföreträde att avgöra vad som ens får diskuteras, då har vi lämnat öppen dialog och hamnat i något annat och det är inte sunt för ett demokratiskt samtalsklimat.

Intresset här handlar inte om att ifrågasätta kvinnors rätt att välja utan om att förstå vilka mönster som uppstår i ett samhälle där individens valmöjligheter är större än någonsin, men där många samtidigt vittnar om ensamhet, frustration och svårigheter att mötas.

Att vi vågar prata om det utan anklagelser och etiketter är inte bara viktigt, det är nödvändigt om vi vill förstå vår samtid.
    Det finns inga förändrade preferensmönster. Det finns bara människor som inte längre behöver hålla till godo för att de inte kan försörja sig och människor som gärna hade sett att fler var tvingade att hålla till godo med dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-18 21:13:53 följande:
    Ingen missgynnas ju nu.....
    Det missgynnar ingen med samtycke, menar du att någon ska tvingas till det?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-18 21:16:52 följande:
    Och då handlar det om rättvisesex. 
    "Lika villkor" ingår inte officellt i samtycket. 
    Du har nog missuppfattat en hel del.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (U) skrev 2025-05-18 21:21:38 följande:

Samma svar igen.

Anonym (U) skrev 2025-05-18 21:20:34 följande:
    De flesta anser fortfarande inte att lika villkor betyder exakt lika utfall numerärt. Det blir därmed tokigt när du argumenterar med utgångspunkt att alla anser detta.
    Svara nu  på frågorna.

Det upprepas hela tiden
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 15:21:41 följande:
    Då handlar det om manshat nu. 
    Du förvränger 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 15:21:18 följande:
    Fortvarande ska det se ut som det är rättvist sex det ska handla om. 
    Vad svamlar du om
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 15:26:04 följande:
    Och det handlar då också om att mam vill bestämma hur sex ska se ut för andra människor. 
    Du säger inte hur du själv vill att det ska vara för dig och de personer som du ev har sex med. 
    Precis det som jag skrev i inlägget, omöjligt att missförstå
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 19:14:23 följande:
    Obegripligt
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 19:21:45 följande:
    Det går inte att tolka det mer än på ett sätt.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (U) skrev 2025-05-19 20:26:57 följande:
    Borde inte? Det är DU som har en egen hemsnickrad definition som du klistrar på andra när du vill klaga på att kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit.
    Och återigen, du har ännu inte svarat.
    Ge exempel på lösningar.
    En förvrängd tolkning av personen 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-19 21:06:17 följande:
    Obegripligt
    Det kan inte vara en slump att man snackar om "lika villkor" men man egentligen inte menar det. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-19 21:38:51 följande:
    Det kan inte vara en slump att man snackar om "lika villkor" men man egentligen inte menar det. 
    Skriver självfallet inget som jag menar
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-19 21:41:32 följande:
    Skriver självfallet inget som jag menar
    inte
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor