• Anonym (Insemination)

Insemination ni som lyckades

Hej! Jag behöver solskenshistorier?

Jag och min man har försökt skaffa barn i 1,5 år. Vi är 25 och 30 i år. Jag har PCO men vart gravid på första försöket med letrozol och otrivelle sprutan men slutade i tidigt missfall ( kemiskt ) har dock jätte fina ägg, många, fri passage osv. Men enligt läkaren är detta manlig faktor att det inte kommer gå

Mannen har lägre antal i spermier mellan 22, 8, 6 ja lite varierande.

läkaren hänvisar oss nu till insemination.. innan IVF. Inte så taggad då jag hört den lilla chansen med insemination.. men samtidigt billigare om vi lyckas. Vi väljer att gå privat för att vi inte klarar av detta psykiska lidande längre.. 

snälla ge mig lite solskenshistorier med INSEMINATION och era erfarenheter..
  • Svar på tråden Insemination ni som lyckades
  • Anonym (Kämpar)

Hej!

Jag och min sambo har försökt få till en graviditet sedan maj 2022. I juni 2024 lyckades vi för första gången naturligt men det slutade i tidigt missfall. Vi blev inte kvalificerade för Ivf då man ska ha försökt i ett år utan att lyckas (tog ju egentligen 2 år innan dess..men men) Men de kunde erbjuda oss tre inseminationer innan. Första inseminationsförsöket skedde nu i mars och jag har fått ta letrozol och ovitrelle inför det. Jag blev gravid på första försöket. Helt överlyckliga var vi. Vi har ett VUL nästa vecka och jag är säker på missfall dock då alla symptom har försvunnit. Är så ledsen. Det är så otroligt jobbigt psykiskt. Men själva befruktningen fungerade iallafall! All lycka till er!

Svar på tråden Insemination ni som lyckades