• Anonym (TS)

Vilka är de värsta WT namnen just nu

Vilka namn är typiska WT namn just nu enligt er.
    Ni vet vilken sort jag menar, mamman har inte lyckats med gymnasiet, lever på bidrag och  man vet aldrig om ungarna har en diagnos eller bara är uselt uppfostrade. Varningsklockor ringer för namn som dessa.

WT pojknamn:
    Evan
    Liam
    Texas
    River

WT tjejnamn:
    Mila
    Nova /Nova-Li
    Lovelia
    Tiara

• Svar på tråden Vilka är de värsta WT namnen just nu
  • Anonym (Hm)
    Anonym (TS) skrev 2025-04-20 17:41:26 följande:
    Hahaha, svårt att se skogen... 😂😂😂🤮
    😪
  • Anonym (L)
    Anonym (Inga Mensa-kandidater) skrev 2025-04-20 00:30:49 följande:

Alla förbannade hitte-på-namn, typ Milliam, Lion, Williot, Jaylen, Kian, Queendelinne, Decibelle, Juwelia, Tindra-Lee, 

Så jävla fula!

Kian är ett gaeliskt namn och definitivt inte påhittat utan tvärtom uråldrigt, vilket det även betyder. 
  • Anonym (WT 50)

Tänker att det mest är 50+ som tänker så här och de ska ju inte få fler barn ändå så det spelar ingen roll. 

• Anonym (Opus)

Jag tycker att flicknamnet Billie-Jo är så sött. Är det WT?

• Anonym (Gone)
    Anonym (L) skrev 2025-04-20 19:29:03 följande:
    Kian är ett gaeliskt namn och definitivt inte påhittat utan tvärtom uråldrigt, vilket det även betyder. 
    Kian är även vanligt sedan århundraden tillbaka i persisktalande länder och jag har alltid tyckt att det är ett vackert namn.

Sen är det ju många namn som inte passar lika bra med svenskt uttal men det är ju en annan diskussion. Kian däremot kan funka beroende på dialekt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Opus) skrev 2025-04-21 14:35:34 följande:

Japp. Som tusan.
    Samman med Joline och Haily och Lova-Li och Sally-Mae mm
  • Mayjel

Alla förkortningar av namn som egentligen är menade som smeknamn. Känns slappt och slarvigt att inte ge sitt barn ett fullständigt namn. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Opus) skrev 2025-04-21 14:35:34 följande:

Ja, fast på rätt person passar ju namnet. Äh, kör på det om du tycker det är sött! 

Tycker personligen att exempelvis namnet Milly är wt medan min dotters namn Milla inte är det. (Jag är från Balkan och namnet Milla är från Balkan och ihop med mitt efternamn blir det snyggt.)

Men sen såg jag Love is Blind och tyckte att Milly blev snyggt just pga tjejen som hette Milly var sympatisk. 
  • Anonym (Opus)
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-22 07:45:31 följande:
    Ja, fast på rätt person passar ju namnet. Äh, kör på det om du tycker det är sött! 

Tycker personligen att exempelvis namnet Milly är wt medan min dotters namn Milla inte är det. (Jag är från Balkan och namnet Milla är från Balkan och ihop med mitt efternamn blir det snyggt.)

Men sen såg jag Love is Blind och tyckte att Milly blev snyggt just pga tjejen som hette Milly var sympatisk. 
    Vad trist att det anses vara trashigt, jag försökte övertala min dotter att döpa sin lilla flicka hon fick nyss till just det namnet. Men det ville hon inte, det blev namnet Monica haha! 
    Jag har även en kollega som heter Hailey-Joy och det är också så fint tycker jag. 
    PS, jag bor i usa, så jag har aldrig hört att dessa namn anses vara wt förut. Måste vara en Sverige-grej. 
  • Anonym (E)

Jag är rätt säker på att föräldrar döper sina barn till vad de tycker är finast, det är självklart att folk har olika stil, det har att göra med ålder, vart man bor, vart man har sina rötter, vilka namn man själv stött på under livet som fastnat. 

Idag finns det så himla många namn, visst att några är påhittade och ibland kan jag undra hur folk tänkte men föräldrarna valde det namnet för det betyder något för dem, det är mer wt med en 7 sidor lång tråd där vuxna människor sitter på sina höga hästar och klankar ner på barns namn, man blir ju mörkrädd. 

Och nej, mina barns namn har inte nämnts i tråden så det är ingen öm tå för mig

• Anonym (Moo)

Liam är ett namn som jag mår fysiskt illa av att uttala. Det är nog det värsta.

Liam...sliam, tänker bara på slem. Obegripligt att man väljer det namnet. 

• Anonym (Opus)
    Anonym (Moo) skrev 2025-04-22 13:50:42 följande:

Liam är ett namn som jag mår fysiskt illa av att uttala. Det är nog det värsta.

Liam...sliam, tänker bara på slem. Obegripligt att man väljer det namnet. 

Får inte ihop det hur namnet Liam kan associeras med slem? Det rimmar ju inte ens? 

I så fall är nog namnet Regina värre, det påminner om vagina. Men Liam. . . slem??  Men jag kan se hur det inte passar in i Sverige. 

• Blue Waffle
    Anonym (TS) skrev 2025-04-20 17:21:02 följande:
    Ja självklart!
    Fast värst är ändå när WT-namn är så WT att så många barn har dem att föräldrarna börjar mixtra med stavningen för att vara "Unika"
    Typ Cewin, Thexas, Nåwah, Qazzandrah, Zawannah mm
  • Anonym (TS)
    Blue Waffle skrev 2025-04-25 14:34:28 följande:
    Fast värst är ändå när WT-namn är så WT att så många barn har dem att föräldrarna börjar mixtra med stavningen för att vara "Unika"
    Typ Cewin, Thexas, Nåwah, Qazzandrah, Zawannah mm
    Såg en Olliwer för et tag sedan och tänkte något liknande. 
    Även Philiph är skampåle.
  • Sk007
    Anonym (TS) skrev 2025-04-25 20:47:52 följande:
    Såg en Olliwer för et tag sedan och tänkte något liknande. 
    Även Philiph är skampåle.+
    Är det bara jag som tror att 99 % av dessa namnval görs av en kvinna?
Svar på tråden Vilka är de värsta WT namnen just nu