• Anonym (Orkar inte)

Mansbebis

Jag avskyyyyyr min sambo. Inte nog med att vi har haft ett stormigt förflutet. Så är han den värsta mansbebisen jag någonsin träffat. Han vägrar göra nånting, han spelar sina spel, kollar sina serier, Medans jag har 3 jobb, universitetsstudier, våra Barn osv. Han menar att han faktiskt hjälper om jag ber honom. det ligger tydligen inte i mäns natur, dom ska enbart provide and protect. Att han inte försörjer är irrelevant tydligen. Nu har jag i i alla fall frontallob nog för att inse att det är lider mot sitt slut. Det enda problemet är boende. jag kan inte få tag i boende Och vi bor i en lägenhet som hans mamma fixa till oss, så jag kan inte räkna med att bo kvar här och att han flyttar. Hur tar jag mig bort?

• Svar på tråden Mansbebis
  • Anonym (R)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 15:04:01 följande:
    Ja när jag var 15 år. det hjälper dock inte mig nu. 
    Skit i dessa kommentarer, folk är dumma i huvudet. Hans dåliga beteende ska inte du få skit för, det är endast han som ska få skit för det. 

Han kanske vill flytta? Du kan ju kolla med honom. 

Innan du släpper bomben:
    - Lägg undan pengar. 
    - Flytta sånt du är rädd om så han inte förstör dina grejer. Det värsta jag hört om var han som dödade kvinnans katt när hon lämnade honom...
  • Tow2Mater
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 12:41:10 följande:
    Vore ganska enkelt att få ett andrahandskontrakt, känns dock inte rimligt med två små barn. 
    Så du vill mest bara gnälla om mäns natur? Det är bara för dig att flytta nu om du har så lätt att hitta bostad.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (H) skrev 2025-04-19 14:44:06 följande:

Du har valt honom själv och du har valt att skaffa barn med honom. Grattis.

I början brukar man anstränga sig och visar upp sitt bästa jag.
  • Anonym (Orkar inte)
    Tow2Mater skrev 2025-04-19 17:03:19 följande:
    Så du vill mest bara gnälla om mäns natur? Det är bara för dig att flytta nu om du har så lätt att hitta bostad.
    Är män i sin natur sämst? isf, varför skulle någon vilja va med män? 
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (R) skrev 2025-04-19 16:58:28 följande:
    Skit i dessa kommentarer, folk är dumma i huvudet. Hans dåliga beteende ska inte du få skit för, det är endast han som ska få skit för det. 

Han kanske vill flytta? Du kan ju kolla med honom. 

Innan du släpper bomben:
    - Lägg undan pengar. 
    - Flytta sånt du är rädd om så han inte förstör dina grejer. Det värsta jag hört om var han som dödade kvinnans katt när hon lämnade honom...

Tack<3. Han skulle jävlas in i det sista, och även om han accepterade att han skulle flytta så skulle de ligga nån slags tacksamhetsskuld över mig resten av tiden. 

han har tyvärr än tendens att bli väldigt hetsig, så får göra det här i smyg. I början lär det bli problem med möbler o sånt, men det är nog minsta problemet 

• Anonym (Orkar inte)
    Tow2Mater skrev 2025-04-19 15:29:12 följande:

Studentbostad?
    barnen kan väl bo kvar med pappan sålänge tills du kan ta dem varannan vecka.

Vore ett alternativ, men svårt att få studentbostäder här. Det är inte ett alternativ att låta barnen bo kvar här på heltid, han ger dom inte ens mat när jag är iväg om jag inte förberett matlådor. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 17:20:04 följande:
    Vore ett alternativ, men svårt att få studentbostäder här. Det är inte ett alternativ att låta barnen bo kvar här på heltid, han ger dom inte ens mat när jag är iväg om jag inte förberett matlådor. 
    Detta säger jag i all välmening: kontakta kvinnojouren.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jo) skrev 2025-04-19 17:07:13 följande:

Och? När man väl vaknar till så agerar man och bestämmer sig för att behålla honom eller inte. TS valde att behålla honom.
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (H) skrev 2025-04-19 18:05:21 följande:

Och? När man väl vaknar till så agerar man och bestämmer sig för att behålla honom eller inte. TS valde att behålla honom.
    Jag tror du behöver gå om lågstadiet och träna på läsförmågan. Det är precis motsatsen som inlägget handlar om. 
  • Anonym (Lilly)

På vilket sätt fixade hans mamma lägenheten till er? Beroende på hur det gick till och vilken typ av lägenhet det är så skulle det kunna hända att du får den vid en bodelning. 

Det är nog bra om du kan diskutera det hela med en jurist. Kolla om din hemförsäkring kan betala juristen.

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Lilly) skrev 2025-04-19 19:27:27 följande:

På vilket sätt fixade hans mamma lägenheten till er? Beroende på hur det gick till och vilken typ av lägenhet det är så skulle det kunna hända att du får den vid en bodelning. 

Det är nog bra om du kan diskutera det hela med en jurist. Kolla om din hemförsäkring kan betala juristen.

Bra idé, jag har koll på det och jag hade fått den vid en bodelning. Vill däremot helst undvika det, han och hans mamma hade hållit det över mitt huvud resten av livet. Så kommer göra allt i några månader för att hitta nått eget o ta det som sista utväg  
  • Anonym (Kram)

Stor kram!!
    jag har själv varit där du är. Och när jag ser tillbaka så börjar man fundera hur korkad man själv var som valde en sån typ av man eller snarare pojke.

mitt ex var precis som du beskriver, gör allt men vill ha en arbetsorder. Ingenting kom på eget initiati. Som när jag ville sätta upp en hylla och bad han göra det. Han skivade upp den. La skruvdragaren på golvet nedanför med allt väggdamm som blev och gick för att spela dator. Eller när jag bad honom ta med babyväskan om vi skulle iväg, för att sen inse att den var tom när vi kom fram. Han hade inte ens engagerat sig att kolla i den eller använt huvudet och frågat sig själv: undra vad den här väskan är till för egentligen, kan det behövas något vettigt nu när vi ska på utflykt i 4 timmar?.

Eller när jag efter jobbet åkte och hämtade barnen 25 minuter bort, tog en timme att göra det här efter jobbet. För att möta honom ut från duschen eller att han ev hade börjat diska en mugg.

jag blev så jävla arg att där står jag och ska hantera all stress med hämtning samt komma hem och får Börja laga middag. Så jag krävde att vi bytte, han fick börja hämta barnen. Helt sjukt att middagen stod på ett dukat bord när dom själv kom hem..

jag lämnade honom, jag försökte förklara så många gånger hur jag kände och hur jag upplevde situationen men det blev aldrig någon förändring från hans sida. Jag var så rädd att lämna ett förhållande mitt i mina universitetsstudier utan fast inkomst bara CSN. Men allt som krävdes var att jag hittade en ny lägenhet och då ramlade allt annat på plats. Idag är jag så stolt att jag vågade lämna trots min ekonomiska rädsla. Jag lever själv med två barn och har ett otroligt bra betalt arbete. Det finns inget som tar så stor energi från en människa som att behöva ta hand om en annan vuxen. Kommer aldrig sätta mig i den sitsen igen!! 

• Anonym (Suck)

Ytterligare en kvinna som valt att skaffa barn med en loser. Suck.

• Colourfulrainbow

Vill bara säga lycka till. 

Han kommer bönan och be dig att stanna. Han kommer lova att det blir förändring. Tro inte på det. Hade han velat göra förändringar så hade han gjort det för längesedan. 

Den här mannen kommer inte klara sig utan dig och han vet om det. Antingen kommer han bli arg eller så blir han förtvivlad. Var inte ensam med honom när du väl avslutar förhållandet. Åk inte hem själv till honom och hämta möbler eller dylikt efter att du flyttat ut. 

• Tow2Mater
    Anonym (Kram) skrev 2025-04-20 15:09:53 följande:

Stor kram!!
    jag har själv varit där du är. Och när jag ser tillbaka så börjar man fundera hur korkad man själv var som valde en sån typ av man eller snarare pojke.

mitt ex var precis som du beskriver, gör allt men vill ha en arbetsorder. Ingenting kom på eget initiati. Som när jag ville sätta upp en hylla och bad han göra det. Han skivade upp den. La skruvdragaren på golvet nedanför med allt väggdamm som blev och gick för att spela dator. Eller när jag bad honom ta med babyväskan om vi skulle iväg, för att sen inse att den var tom när vi kom fram. Han hade inte ens engagerat sig att kolla i den eller använt huvudet och frågat sig själv: undra vad den här väskan är till för egentligen, kan det behövas något vettigt nu när vi ska på utflykt i 4 timmar?.

Eller när jag efter jobbet åkte och hämtade barnen 25 minuter bort, tog en timme att göra det här efter jobbet. För att möta honom ut från duschen eller att han ev hade börjat diska en mugg.

jag blev så jävla arg att där står jag och ska hantera all stress med hämtning samt komma hem och får Börja laga middag. Så jag krävde att vi bytte, han fick börja hämta barnen. Helt sjukt att middagen stod på ett dukat bord när dom själv kom hem..

jag lämnade honom, jag försökte förklara så många gånger hur jag kände och hur jag upplevde situationen men det blev aldrig någon förändring från hans sida. Jag var så rädd att lämna ett förhållande mitt i mina universitetsstudier utan fast inkomst bara CSN. Men allt som krävdes var att jag hittade en ny lägenhet och då ramlade allt annat på plats. Idag är jag så stolt att jag vågade lämna trots min ekonomiska rädsla. Jag lever själv med två barn och har ett otroligt bra betalt arbete. Det finns inget som tar så stor energi från en människa som att behöva ta hand om en annan vuxen. Kommer aldrig sätta mig i den sitsen igen!! 

Låter konstigt det blev mer än ett barn, eller fick ni tvilllingar?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Suck) skrev 2025-04-20 15:12:17 följande:

Ytterligare en kvinna som valt att skaffa barn med en loser. Suck.

I början är allt helt annorlunda och dom dåliga sidorna dyker upp långt senare.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Jo) skrev 2025-04-21 21:17:53 följande:
    I början är allt helt annorlunda och dom dåliga sidorna dyker upp långt senare.
    Bra input, det är verkligen så!
Svar på tråden Mansbebis