Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Mansbebis

Studentbostad?
    barnen kan väl bo kvar med pappan sålänge tills du kan ta dem varannan vecka.

• Tow2Mater
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 12:41:10 följande:
    Vore ganska enkelt att få ett andrahandskontrakt, känns dock inte rimligt med två små barn. 
    Så du vill mest bara gnälla om mäns natur? Det är bara för dig att flytta nu om du har så lätt att hitta bostad.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kram) skrev 2025-04-20 15:09:53 följande:

Stor kram!!
    jag har själv varit där du är. Och när jag ser tillbaka så börjar man fundera hur korkad man själv var som valde en sån typ av man eller snarare pojke.

mitt ex var precis som du beskriver, gör allt men vill ha en arbetsorder. Ingenting kom på eget initiati. Som när jag ville sätta upp en hylla och bad han göra det. Han skivade upp den. La skruvdragaren på golvet nedanför med allt väggdamm som blev och gick för att spela dator. Eller när jag bad honom ta med babyväskan om vi skulle iväg, för att sen inse att den var tom när vi kom fram. Han hade inte ens engagerat sig att kolla i den eller använt huvudet och frågat sig själv: undra vad den här väskan är till för egentligen, kan det behövas något vettigt nu när vi ska på utflykt i 4 timmar?.

Eller när jag efter jobbet åkte och hämtade barnen 25 minuter bort, tog en timme att göra det här efter jobbet. För att möta honom ut från duschen eller att han ev hade börjat diska en mugg.

jag blev så jävla arg att där står jag och ska hantera all stress med hämtning samt komma hem och får Börja laga middag. Så jag krävde att vi bytte, han fick börja hämta barnen. Helt sjukt att middagen stod på ett dukat bord när dom själv kom hem..

jag lämnade honom, jag försökte förklara så många gånger hur jag kände och hur jag upplevde situationen men det blev aldrig någon förändring från hans sida. Jag var så rädd att lämna ett förhållande mitt i mina universitetsstudier utan fast inkomst bara CSN. Men allt som krävdes var att jag hittade en ny lägenhet och då ramlade allt annat på plats. Idag är jag så stolt att jag vågade lämna trots min ekonomiska rädsla. Jag lever själv med två barn och har ett otroligt bra betalt arbete. Det finns inget som tar så stor energi från en människa som att behöva ta hand om en annan vuxen. Kommer aldrig sätta mig i den sitsen igen!! 

Låter konstigt det blev mer än ett barn, eller fick ni tvilllingar?
Svar på tråden Mansbebis