• Anonym (Sexlös)

Ännu en banrfri helg utan sex

Min partner kan inte slappna av när barnen är hemma (trots att vi sover i olika rum och barnen ALDRIG kommer in till oss), så vi har i princip bara sex när barnen inte är hemma. De senaste gångerna har min partner dock inte velat ha sex alla gånger vi varit barnfria heller, av olika skäl varje gång.

Nu lyckades vi vara barnfria två helger på raken och det blev inte sex någon av gångerna. Min partner skyllde på någon förkylning, som inte märks av utåt i alla fall. Idag ställde jag frågan om det berodde på mig, vilket min partner nekade till.

Förr hade vi sex i alla fall en gång i månaden, men nu kan det gå månader utan att vi ligger med varandra. Nu börjar det bli väldigt tröttsamt.

Jag vet inte vad jag vill med tråden, mer än att kräkas ut min frustration. Jag är ännu inte i stadiet att lämna, men jag vill inte heller leva utan sex för resten av livet. Jag gissar också att utsikterna att det ska bli bättre, är ganska låga..?

• Svar på tråden Ännu en banrfri helg utan sex
  • Anonym (Förstår)

Jag kan förstå det där med att ha svårt att slappna av när barnen är hemma, jag är lite likadan. Jag och min sambo har en dotter som nyligen fyllt 13, och jag har svårt att sluta oroa mig för att hon ska märka något. 

Tråkigt att din partner inte vill passa på när ni är barnfria. 

• Tecum

Ja, utsikterna för att det ska bli bättre är ytterst låga. Hen har ingen sexlust  och vill inte göra något åt situationen. Så du måste tänka framåt och överväga vad du ska göra.

• Motherinlaw

Du hjälper inte till tillräckligt hemma, du får börja städa, laga mat, massera honom osv. Hur ska han orka knulla när han måste tänka på allt annat 🙄

• KimLinnefeldt
    Motherinlaw skrev 2025-04-20 21:06:41 följande:

Du hjälper inte till tillräckligt hemma, du får börja städa, laga mat, massera honom osv. Hur ska han orka knulla när han måste tänka på allt annat 🙄

"Du hjälper inte till tillräckligt hemma"! Viken klassiker!

Du bör förklara för henne att sexbrist är en deal breaker. Ni måste hjälpas åt med sexlivet, annars kommer ert förhållande att ruttna. Om hon säger att det skulle bli mer sex om du diskar oftare, då har ni ett jättestort problem.

Sen ska man självklart dela på hemsysslorna. Men att använda sex som valuta i en utpressning är fult.
  • Anonym (Förstår)

Ja, man bör hjälpas åt så att inte allt ligger på en person. 

Sen verkar din partner inte vara jätteintresserad av sex, vilket ju kan ha olika orsaker. Det är svårt att veta. Jag antar att du försökt prata med hen om det? Har det varit så länge?

Jag tycker att, eftersom jag helst inte vill ha sex när vår dotter är hemma, så får vi se till att det blir av när hon inte är det. Sen kan det vara så att jag eller sambon inte känner för det just då, men vi vet båda två att det kommer fler tillfällen, vi har inte helt tappat suget. 

I ert fall verkar det dock lite dystrare, och jag har tyvärr inga mirakelråd att ge. Båda måste ju vilja för att det ska fungera. 

• Anonym (?)
    Tecum skrev 2025-04-20 19:32:30 följande:

Ja, utsikterna för att det ska bli bättre är ytterst låga. Hen har ingen sexlust  och vill inte göra något åt situationen. Så du måste tänka framåt och överväga vad du ska göra.

Hade någon sett mig som en "hen" så hade min sexlust garanterat försvunnit!
  • Motherinlaw
    Anonym (?) skrev 2025-04-21 19:02:13 följande:
    Kan bara hålla med! 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (?) skrev 2025-04-21 19:02:13 följande:
    Varför skulle någon se dig som en "hen"? Vet inte folk vilket kön du har?

Hen betyder "han eller hon", när man inte vet eller vill nämna någons kön. Inget konstigt med det.
  • Anonym (Sexlös)

Tack för svar hörni. Situationen beror inte på att vi inte delar på hushållsarbeer, det gör vi absolut. Jag skulle säga att jag gör mer hemma till och med. Det har som sagt pågått under många år, men då ändå med regelbundenhet även om det var sällan. Min partner bedyrar att det inte beror på mig, men vill inte prata så mycket om det eller själv söka hjälp. 

• Anonym (Dottie)

Vi har 2 barn varannan vecka och har så gott som sex varje dag utan problem oavsett om de är hemma el inte .... vi drar upp ljudet på tvn el dushar etc , de verkar inte märka något iaf att vi håller på .
    Jag skulle aldrig köpa dåliga ursäkter , och inte min sambo från mig heller .

Hoppas det löser sig för dig ! 

• Anonym (Spelaroll)

Något är tokigt. Mår din partner bra, psykiskt?

Skulle vi vara barnfria en helg skulle nog bara magsjuka stoppa oss från att ligga och passa på med sånt man kanske inte vågar göra/har tid med när barnen är hemma. 

Det är klart att närvaron av barn gör att man inte kan vara lika spontana som utan barn. Men är man orolig att barnen ska märka något kan man ju låsa dörren och vara lite tystare. Duschen kan bjuda på mycket mys! 

I perioder blir det mindre sex. Båda ska ha ork och lust, men då är det viktigt att ändå komma ihåg närhet och mys. Kramas, massera, umgås, vardagskomplimanger osv. Det ger näring till lusten så man kanske struntar lite i tröttheten sen när ett tillfälle ges🙂

Svar på tråden Ännu en banrfri helg utan sex