Anonym (Poängen kvarstår) skrev 2025-04-26 19:08:28 följande:
Fast nu bevisar ju ni bara det personen faktiskt säger lol
Många som fortfarande är oförstående. Kanske att dom som faktiskt stör mest och har barn. Borde bo i hus istället. Men det har noäi väl inte råd med? Då fortsätter man skaffa fler. Lite den logiken.
Det blir dock ett problem om det påverkar andra hyresgäster privatliv och hälsa negativt. Det är nog det personen syftar på. Där gäller fortfarande samma hyresregler och trivsel regler även för er. Ni kan till och med bli vräkta om det är riktigt illa.
Dryga svar, inte undra på att ungarna är som dom är när man ser svaren av vissa här.
Nej, man blir inte vräkt för att barn leker som normala barn.
Jag har grannar mittemot som gillar att spela folkmusik på söndagar förmiddagar med öppen balkongdörr och det hörs rätt högt hos mig. Jag hatar folkmusik och det stör mig.
Jag har en granne övanför som ibland har väldigt högljud sex med fönstret öppet, det stör mig också.
Jag har haft grannar i en studentbostad som haft fester som störde mig.
Jag har en grannde som får hem dagstidningar på morgonar och jag blir oftast väckt när tidningsbudet kommer, för det låter en del i trappuppgången. Så det stör mig.
Jag har grannar som bor vägg i vägg och det hörs väldigt tydligt när deras barn springer fram och tillbaka i lägenheten, vilket hen oftast gör. Det stör mig också.
Har jag klagat på något av det någon gång eller på något sätt krävt att de ska sluta, för det de gör stör mig? Nej, självklart inte, för, som sagt, alla ha rätt att leva sina liv. Det samma gäller för mitt barn, som får leka på gården .... och jo, barn skriker gärna när de leker med kompisar, det bara är så och vi har betett oss likadant. Den som stör sig på det, får störa sig och hålla käften, precis som jag får störa mig på de saker jag listade upp och håller käften.