• Anonym (a)

Paket från okänd. Livrädd. hjälp

Har vad jag minns inte beställt nåt, fick nu en notifikation från postnord att ett paket från (fejkat namn för anonymitets skull) "Paket nr 566 från Arvid Jonasson finns att hämta ut på XXX"

Jag känner ingen sån person och när jag googlar ser jag att det finns en sån i sverige men ingen jag känner.

Vad är detta? Kan det vara brevbärarens namn? Har jag en stalker?

• Svar på tråden Paket från okänd. Livrädd. hjälp
  • Anonym (L8)

Jag har ibland fått en avi till mig där någon uppgett fel nummer i telefonnumret. Även paket med utkörning. Försökte förklara när budet ringde att de har fel bundet när han envist sa att han stod utanför! 🤣 Gick knappt in när jag berättade att jag var i Göteborg och han i Stockholm (jag kunde ju se vart paketet levererats. 

Men det löste sig till slut. 

En annan tanke - du har ove varit med i någon tävling? Ibland kan det ta 1-2 månader att skicka ut priser. 

• Anonym (a)
    Anonym (L8) skrev 2025-04-23 14:41:46 följande:

Jag har ibland fått en avi till mig där någon uppgett fel nummer i telefonnumret. Även paket med utkörning. Försökte förklara när budet ringde att de har fel bundet när han envist sa att han stod utanför! 🤣 Gick knappt in när jag berättade att jag var i Göteborg och han i Stockholm (jag kunde ju se vart paketet levererats. 

Men det löste sig till slut. 

En annan tanke - du har ove varit med i någon tävling? Ibland kan det ta 1-2 månader att skicka ut priser. 

Nä, inte vad jag minns. Det finns EN person i sverige med det namnet dessutom, och ingen koppling till nån jag kan tänkas känna. Konstigt att det står att jag ska hämta det på mitt vanliga uthämtningställe.
  • molly50
    Anonym (a) skrev 2025-04-23 14:38:51 följande:
    Stod ett paketnr som jag skulle ange.
    Då kan du ange det för Postnord så kan de kontrollera om paketet ens finns eller om det har skett en miss,
  • Anonym (Puckon förenen eder)

Alltså jag får sen 1,5 år tillbaka en massa paketaviseringar för att en idiot i Vadstenatrakten har gett fel mobilnr till typ alla hen beställer från.

En del kan inte ens sitt eget mobilnummer, det är bara så dumma de är.

Och ibland går det bara fel i speditörernas hantering, jag har fått någon ströavisering också om ett paket i ett helt annat landskap.

Är det inget du säkert vet att du köpt så bara skit i det.

Jag försökte i början både ringa utlämningsstället och förklara att det var fel, och kontakta företaget som personen köpt ifrån, men ingen lyckas oftast få rätt på det där när paketet har lämnat säljföretaget så det är bara att ge upp.

Jag kan bara hoppas att min paketidiot någon gång fattar varför hen måste beställa allting dubbelt hela tiden (alt. blir omhändertagen och omyndigförklarad.).

• Goneril
    Anonym (a) skrev 2025-04-23 14:39:14 följande:
    stod ett nr jag skulle ange bara, så inget jag behöver betala.
    Nej, men det är väl klart! Fakturan kommer indansandes sen, förstås! De är väl inte korkade och börjar tala om avgifter i detta skedet! Har du inget beställt ska du inte hämta ut paketet! Är det felsänt får du bara en massa krångel.
  • Anonym (hmm)

Det är inte scam eller spam då? Jag har fått många sådana att jag har paket att hämta ut trots att jag inte beställt något.

• Anonym (hmm)

Jag menar ..är du verkligen säker att det är postnord öht?

• Anonym (a)
    Goneril skrev 2025-04-23 15:09:27 följande:
    Nej, men det är väl klart! Fakturan kommer indansandes sen, förstås! De är väl inte korkade och börjar tala om avgifter i detta skedet! Har du inget beställt ska du inte hämta ut paketet! Är det felsänt får du bara en massa krångel.
    va, kan jag få en faktura om jag hämtar paketet?
  • Kammen320

Troligen nån som råkat ange ditt nummer vid beställning, konstigt bara att det är ditt vanliga ombud... Men hämta ut det (om det nu är i ditt namn) och uppdatera oss, vi är nyfikna nu ju

• Anonym (Puckon förenen eder)
    Anonym (a) skrev 2025-04-23 15:19:30 följande:
    va, kan jag få en faktura om jag hämtar paketet?
    Det beror så klart på hur grejen är betalad-  man kan  ju välja att få faktura fortfarande hos vissa företag.

Hämtar du ut paketet och där ligger en faktura i så lär den inte vara i ditt namn ändå om inte någon har använt dina uppgifter för att jävlas eller luras.
  • Anonym (a)

haha,var en ska jag glömt att jag beställt.

• Anonym (Frida)
    Anonym (a) skrev 2025-04-23 16:34:13 följande:

Nu blir jag nästan ännu mer nyfiken, hade du beställt något och sedan jagade upp dig när paketet väl kom? 😁

När jag beställer något så kan jag klicka på "spåra paket" flera gånger om dagen för att försäkra mig om att jag inte ska missa det, jag kan liksom hänga på låset till utlämningsstället för att jag tänker så mycket på det jag beställt 😂 
  • Anonym (G)

Men vad fan
  • Vardagsro

Hahaha fick ett gott skratt 
  • burleskburkläsk

Precis svaret jag letade efter... 🙈
  • Anonym (a)
    Anonym (Frida) skrev 2025-04-23 16:39:52 följande:
    Nu blir jag nästan ännu mer nyfiken, hade du beställt något och sedan jagade upp dig när paketet väl kom? 😁

När jag beställer något så kan jag klicka på "spåra paket" flera gånger om dagen för att försäkra mig om att jag inte ska missa det, jag kan liksom hänga på låset till utlämningsstället för att jag tänker så mycket på det jag beställt 😂 
    hahaha, ja var ett impulsköp jag gjorde på nätet. en klänning på nån secondhandsida
  • Anonym (a)
    Vardagsro skrev 2025-04-23 17:09:15 följande:
    Hahaha fick ett gott skratt 
    VarsågodFlört
  • Anonym (Jaaaaha)

Att folk som du får rösta. Panik av detta? 🤣 Jesus.

Svar på tråden Paket från okänd. Livrädd. hjälp