• KHE

Lämna eller kämpa?

Har bara varit utsatt för otrohet en gång, inte fysisk sådan men chattande, den andra mannen som min fru hade kontakt med bodde i annat land men det tog hårt ändå då hon utelämnade personliga saker om oss till den mannen.
    Idag är allt bra igen och han är historia för oss båda tack och lov,

Jag funderar hur andra tänker, En del säger dumpa henne/honom vid otrohet och visst det är ju en tanke men har man mycket fint tillsammans under många år känner jag hellre att jag vill kämpa för den jag har och vinna mot inkräktaren istället. Givetvis väljer den som är otrogen men jag bränner inte mina broar genom att kasta ut min fru om det händer, istället försöker jag kämpa för att få de andra ur våra liv.

Vad tänker ni? Jag skulle se det som en hemsk förlust att tappa min fru trots ett snedsteg, för mig är det en större seger att lappa ihop det trasiga och gå vidare än att kicka ut henne men det beror såklart på om man kan lita på sin partner i framtiden.

Kan dock säga att det var underbart att få ringa upp denna man med min fru bredvid (hon ringde så han trodde väl det skulle bli videosex eller nåt sen kom jag in i bilden och kysste henne och vi sa att du är historia nu. sen la hon på och blockade idioten en gång för alla och nej hon är helt öppen med sin telefon, hon har ingen kontakt idag.
  • Svar på tråden Lämna eller kämpa?
  • Anonym (Beror på)

Om jag ska lämna eller kämpa beror på grad och typ av otrohet. Det du råkade ut för skulle jag nog inte lämna för, om min partner ångrade sig, men om det var långvarig otrohet med sex så utan tvekan.

Det beror på mycket som hur allvarligt det varit, och hur säkert det är att det verkligen är historia. Jag hade kanske förlåtit en engångsföreteelse om det var ett misstag, men aldrig en kalkylerad otrohet.

• Tow2Mater

Tycker inte du och frun behandlar andra bättre än hon behandlat dig. Att tillsammans avsluta det hela som ni gjorde och kalla honom idiot är ju bara lika respektlöst. Inte hans fel att din fru behandlade er båda som skit.

• KHE

En som stöter på en upptagen kvinna trots att han vet det och  små barn är inblandade är en skitstövel och förtjänade det han fick höra. 
    Vi hade en tuffare period månaderna innan detta hände och han utnyttjade detta.

Hade min fru inte sagt att hon var gift är det inte hans fel såklart. Jag förlät min fru men visst kanske det tog emot mer för henne att säga idiot än det gjorde för mig.

• Anonym (gifta sedan länge)

Visst är det så väldigt olika, min första reaktion när jag läser om er "otrohet" är... men va fan, vem bryter upp ett liv för en nätflört med någon som inte bor i samma land. Skulle nästan vilja tro om mig själv att jag skulle bli glad för mig frus skull om hon 25år senare får uppleva det där pirret och spänningen man gör när man är nykär. Jag skulle önska att hon kände samma för mig om det vore tvärtom.. men, det är klart att det är lätt att säga i förväg.. väl där skulle jag kanske känna mig oerhört sviken och svartsjuk men lämna... absolut inte.

• Anonym (en tanke)

Har själv varit utsatt för otrohet och säger att om det händer någon gång i mitt nuvarande förhållande så lämnar jag direkt! I mitt förra förhållande försökte och försökte och försökte jag och det blev aldrig mer riktigt bra. Den där kvinnan fanns liksom mellan oss, det gick inte att förtränga henne. Det blev omöjligt att ha sex, jag fick bara en massa ovälkomna tankar om hur det kunde ha varit när de hade sex. Allt gick utför väldigt långsamt tills vi till slut skildes. Vi borde har skilt oss mycket tidigare, men vi hade barn och älskade väl varandra ändå på nåt vis. 

Nej, aldrig mer att jag utsätter mig för den långsamma tortyren dt innebär att som bedragen försöka förlåta och inte tänka på när mannen har valt en annan istället för en själv.

Dessutom osäkerheten. Han har valt n annan istället för mig en gång. Kommer det hända igen? 

• KHE

Nu går det ju att flytta hit, min fru förberedde ett scenario där denne man skulle flytta till vår stad och min fru skulle flytta till en lgh med honom. Jag skulle tvingas se dom tillsammans på stan osv. Han la upp bilder där han låtsades vara på väg hit, google maps osv. Det var rätt så stressande. Min fru bad att få åka iväg en vecka men jag fick inte ringa henne under denna tid. Klarade jag det skulle hon tänka på saken sen. Jag sa stopp, vet var du tänker åka. Gör du det så får du inte barnen sen. 
    Sånt där att behöva egentid, bo själv och tänka igenom är inget för mig. Antingen är man ihop eller inte. Hade mått skit att veta att hon var i England samtidigt som jag skulle fokusera på jobb under tiden och inte få ringa henne.
    Blir nog svartsjuk att ha henne på krogen med vissa av hennes vänner en kväll. 

• Anonym (scam)
    KHE skrev 2025-04-24 12:26:28 följande:

Nu går det ju att flytta hit, min fru förberedde ett scenario där denne man skulle flytta till vår stad och min fru skulle flytta till en lgh med honom. Jag skulle tvingas se dom tillsammans på stan osv. Han la upp bilder där han låtsades vara på väg hit, google maps osv.  

Utöver snedsteg verkar det inte osannolikt att det är scam också, med dessa detaljerade flyttplaner och google maps lokationer som 'bevis'. 
  • KimLinnefeldt

Lämna eller kämpa? En evig fråga utan allmängiltigt svar. Allt beror på hur drabbad man känner sig, hur trygg man är som person, vilken sorts anknytningstyp man är, om ens partner varit fysiskt otrogen, om det är ett mönster som upprepas eller ett tillfälligt snedsteg, och var man drar gränsen för otrohet.

Din beskrivning ger vid handen att hon lekt med tanken men inte gått längre. Hoppas ni klarar ut det där.

• KHE
    Anonym (scam) skrev 2025-04-24 17:02:16 följande:
    Utöver snedsteg verkar det inte osannolikt att det är scam också, med dessa detaljerade flyttplaner och google maps lokationer som 'bevis'. 
    Ja, den delen var scam från honom, tror aldrig han var i Sverige, enda misstanken jag har är att min fru helt plötsligt skulle jobba natt nån gång under denna period, det har hon aldrig gjort innan och aldrig efter. Hittade också sökningar i google efter hotell i min stad. Han skulle kunna varit här men mest troligt var det för att stressa mig.
  • KHE
    KimLinnefeldt skrev 2025-04-24 17:47:47 följande:

Lämna eller kämpa? En evig fråga utan allmängiltigt svar. Allt beror på hur drabbad man känner sig, hur trygg man är som person, vilken sorts anknytningstyp man är, om ens partner varit fysiskt otrogen, om det är ett mönster som upprepas eller ett tillfälligt snedsteg, och var man drar gränsen för otrohet.

Din beskrivning ger vid handen att hon lekt med tanken men inte gått längre. Hoppas ni klarar ut det där.

Ja, för mig personligen så hade jag hellre velat att hon låg med nån en natt, kanske är konstig men sex tar mindre hårt på mig än att utbyta känslor och delge information om vårt förhållande.
    Jo idag är allt bra, hon har inga suspekta appar i telefonen, döljer den aldrig och vi har underbart sex varje dag typ, känner mig nästan som då vi nyss träffats.
    Hennes vän var nyligen otrogen mot sin kille, blev gravid och lämnade honom så då kom alla känslor tillbaka, tycker så synd om den mannen.
Svar på tråden Lämna eller kämpa?