• Anonym (Sättet)

Enda sättet att stanna i Sverige.

En man som fått avslag på asylansökan letar efter en svensk kvinna att göra gravid.

Det  är enda sättet att få stanna i Sverige. Anknytning till barnet. Isåfall. 

Vad skulle ni gjort? 

• Svar på tråden Enda sättet att stanna i Sverige.
  • Anonym (Stämmer)
    Anonym (Sättet) skrev 2025-04-24 06:57:41 följande:
    Enda sättet att stanna i Sverige.

En man som fått avslag på asylansökan letar efter en svensk kvinna att göra gravid.

Det  är enda sättet att få stanna i Sverige. Anknytning till barnet. Isåfall. 

Vad skulle ni gjort? 

Ja, då får personen stanna i Sverige och jag är helt övertygad om att det finns aktivister som hjälpt männen med detta.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Stämmer) skrev 2025-04-26 19:47:41 följande:
    Ja, då får personen stanna i Sverige och jag är helt övertygad om att det finns aktivister som hjälpt männen med detta.
    Det är väl i så fall med någon som är mycket rik, och de får flera miljoner. Men knappast med någon som kommer från ett annat land, inte har något jobb och har fått avslag. Det är ju inget större fynd precis. Är trådskaparen mannens mamma?

Vad är "aktivister" i detta sammanhang? 
  • Anonym (Coco)
    Anonym (Sitte) skrev 2025-04-26 19:37:51 följande:

Men huvudfrågan i den här tråden är väl om man verkligen ska skaffa barn, trots att huvudsyftet med det inte är att man längtar efter ett barn, utan för att hjälpa någon ur en knipa. Väldigt allvarligt tycker jag.

Men hårfärg och härkomst verkar vara viktigare i denna tråd, konstigt nog.

Ska du säga som bara gnäller "utan att ta ställning i sakfrågan" -pot calling the kettle black liksom.
  • Anonym (Sitte)
    Anonym (Coco) skrev 2025-04-26 20:30:42 följande:
    Ska du säga som bara gnäller "utan att ta ställning i sakfrågan" -pot calling the kettle black liksom.
    Det här sidosnacket om härkomst och trådar tar upp en massa onödig plats.

Jag tar ställning för barnet. Man skaffar barn om man längtar efter ett barn, inte av andra skäl.
  • Anonym (Stämmer)
    Anonym (Lena) skrev 2025-04-26 20:24:36 följande:
    Det är väl i så fall med någon som är mycket rik, och de får flera miljoner. Men knappast med någon som kommer från ett annat land, inte har något jobb och har fått avslag. Det är ju inget större fynd precis. Är trådskaparen mannens mamma?

Vad är "aktivister" i detta sammanhang? 
    Någon som vill att alla som vill ska få stanna i Sverige.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Stämmer) skrev 2025-04-26 22:00:32 följande:
    Men han har ju fått avslag, och vad är skälet till detta?
  • Xenia
    Någon som vill att alla som vill ska få stanna i SverigeVilk
    Vilka är det? Finns inget parti som förordar helt fri invandring.

Menar du att det finns kvinnor som hjälper män att stanna genom att se till att bli med barn med männen? Många barn skulle det bli då.
  • Anonym (Lena)
    Ska alla få stanna även om de har en dålig bakgrundshistoria? Det skulle ha sett så mycket bättre ut här i Sverige om de kontrollerade dem som kom hit. Innan massinvandringen var Sverige det mest trygga och säkra landet i världen. Men nu det mest kriminella i Nordeuropa. Skjutningar, mord och sprängningar. Bidragsbrott, utsatta områden och kriminella gäng. Det blev resultatet av att alla som ville komma hit fick göra det.

Arbetskraftsinvandring är bra, det behövs. Men de kommer hit utan att varken kunna språket eller ha ett jobb. Det tar 6-7 år i snitt innan hälften kommer ut i arbetslivet. C:a 650 000 lever på bidrag. Och nu har politikerna äntligen förstått, men försent, att det var ett misslyckande med denna massinvandring.

Varför ska alla som vill få komma hit om det inte är fråga om arbetskraftsinvandring och de fyller en funktion i samhället? Om de kunde språket, och hade ett jobb, så skulle det vara helt annorlunda.
  • Xenia

Förr tänkte man på Flyktingkonventioner. De som flydde för sitt liv hade rätt att stanna. Det är flyktingskälen som avgör, inte hur lönsam man kan tänkas vara.

En del av er tycks mena att Sverige inte längre ska ta emot några flyktingar alls. Men än så länge tar vi emot kvotflyktingar.

Problemet här är en man som påstår sig ha flyktingskäl men fått avslag. Ska då TS gifta sig/flytta ihop med honom eller skaffa barn med honom för att han ska få stanna som anknytning? Går det ens utan att han åker hem igen och ansöker därifrån? TS vet ju inte heller om han är så förföljd som han säger.

Ingen har väl påstått att alla som vill ska kunna bosätta sig här? Verkar vara en halmgubbe.

• Anonym (Stämmer)
    Xenia skrev 2025-04-27 11:18:24 följande:
    Vilka är det? Finns inget parti som förordar helt fri invandring.

Menar du att det finns kvinnor som hjälper män att stanna genom att se till att bli med barn med männen? Många barn skulle det bli då.
    V, C och MP är i princip för fri invandring. Men man kallar det något annat.
    "Fri rörlighet ska vara en mänsklig rättighet" eller lägger man upp en bild med ett Europa utan murar.
  • Anonym (Sitte)

Kvotflyktingar är en midre grupp flyktingar som kommer genom FN's försorg, från flyktingläger runt om i världen. Många länder tar emot just kvotflyktingar. 

Andra personer, som är hotade, söker sig till ett land, som Sverige t.ex. och söker asyl där. Inom den här gruppen finns både de som är genuint politiskt hotade för att de till exempel arbetat för demokrati i sitt hemland, eller tillhör en grupp som är förföljda på ett livshotande sätt och sedan också  andra, som egentligen inte har den grunden för  sin ansökan.

Jättesvåra frågor. Problemet är också att klimatkrisen förstör möjligheten att försörja sig för människor i vissa länder i t.ex. Afrika och Sydamerika. 

Så risken är att vi får massor med klimatflyktingar också, om vi inte får stopp på klimatförändringsrna.

• Anonym (Sitte)
    Anonym (Sitte) skrev 2025-04-29 14:52:55 följande:

Kvotflyktingar är en midre grupp flyktingar som kommer genom FN's försorg, från flyktingläger runt om i världen. Många länder tar emot just kvotflyktingar. 

Andra personer, som är hotade, söker sig till ett land, som Sverige t.ex. och söker asyl där. Inom den här gruppen finns både de som är genuint politiskt hotade för att de till exempel arbetat för demokrati i sitt hemland, eller tillhör en grupp som är förföljda på ett livshotande sätt och sedan också  andra, som egentligen inte har den grunden för  sin ansökan.

Jättesvåra frågor. Problemet är också att klimatkrisen förstör möjligheten att försörja sig för människor i vissa länder i t.ex. Afrika och Sydamerika. 

Så risken är att vi får massor med klimatflyktingar också, om vi inte får stopp på klimatförändringsrna.

Till den som gett tummen ner på mitt inlägg:

Jag tar inte ställning till flyktingfrågan i inlägget. Försöker beskriva hur det ser ut, rent faktiskt. 

Därför är jag nyfiken på vad som inte stämmer i mitt inlägg. Eller är det förbjudet att skriva om olika typer av flyktingar? Bara att nämna dem?
  • Anonym (X)
    Anonym (Sitte) skrev 2025-04-29 17:12:51 följande:
    Till den som gett tummen ner på mitt inlägg:

Jag tar inte ställning till flyktingfrågan i inlägget. Försöker beskriva hur det ser ut, rent faktiskt. 

Därför är jag nyfiken på vad som inte stämmer i mitt inlägg. Eller är det förbjudet att skriva om olika typer av flyktingar? Bara att nämna dem?
    Gissar att du får nedröster för att du kapat tråden med saker om inte är relevant för trådstart.
Svar på tråden Enda sättet att stanna i Sverige.