Vi tar barnen frivilligt
Hej,
Är med en man sen 3 år tillbaka där två barn under 10 är med i bilden.
Vi tar ofta barnen mer för att dom ska kunna följa med på tex påskfirande, julfirande, kalas, semestrar, nyår osv.
Hon där emot har inte tagit barnen mer än under hennes veckor sen vi träffades. Vi ställer ofta upp om hon behöver hjälp eftersom vi gärna vill ha barnen mer än bara varannan vecka.
Men när vi behöver hjälp där emot så är det aldrig lönt att fråga ens. När vår son föddes 3 januari så hade vi mannens barn och frågade henne om hon kunde ta barnen den helgen så främst jag kunde få landa lite efter förlossning och få kunna fokusera på mitt första biologiska barn.
Då hade vi tagit barnen nyår för att kunna fira med min familj som har barn i samma ålder som dom, så då frågade vi lite snällt om hon velat ta barnen den helgen eftersom vi kom hem med bebis. Men det blev ett blankt nej. Så skrev mannen att han tänkte att hon kanske ville ha lite mer tid med dom eftersom vi tog dom över nyår på hennes vecka. Svaret?
?Ni tog barnen frivilligt.?
Och det är inte första gången, vi har hjälpt henne mycket och när vi sen bett om hjälp tillbaka eftersom vi tänker att man hjälps åt är det alltid att vi tagit barnen frivilligt. Det är väl KLART SOM FAN vi tar dom för vi vill ha dom hos oss?!
Jag går i taket men kan bara stå bredvid och se på, min man vill inte skapa konflikt vilket jag förstår men är jag orimlig i att bli arg? Detta är bara en av många grejer men den här mamman verkar inte vilja ha sina barn, hon lägger sin semester veckorna hon inte har sina barn, hon köper hellre nytt mat möblemang men har sen inte råd att ta barnen på bio osv. Vill tillägga att jag inte tror där är någon bitterhet mot mig inblandad då hon alltid är jätte trevlig mot mig, hade jag inte sett sidan hon visar min man hade jag gladeligen hängt med henne på fritiden. Hon har dessutom haft en del relationer sen dom gick isär och hon ville lämna.
Vad gör man här som bounusförälder? Just nu vill jag inte hjälpa henne ett skit mer, men det är ju också fel för det är för barnens skull och inte hennes som jag gör det.